pl | en

NÓŻKI ANTYWIBRACYJNE

TiGLON
MZ-Grande

Producent: TIGLON CO., Ltd.
Cena (w czasie testu): 1600 zł/4 szt.

Kontakt: TIGLON CO., Ltd. | 2242-0001
2538 Shimotsuruma, Yamato City
pref. Kanagawa ⸜ JAPAN

www.TIGLON.jp

» MADE IN JAPAN

Do testu dostarczyła firma:
L E C T O R Strumenti Audio Poland


Test

tekst WOJCIECH PACUŁA
zdjęcia „High Fidelity”, Tiglon

No 259

16 listopada 2025

Japońska firma TiGLON powstała w 2008 roku. Początkowo nosiła nazwę Kryna Pro, a na Tiglon (stylizowana na ‘TiGLON’) zmieniła ją w roku 2010. Jej założycielem i głównym konstruktorem jest pan KENTARO OKINO. Testujemy nowe nóżki antywibracyjne tej firmy, model MZ-Grande (full Mg).

NAJNOWSZYM PRODUKTEM firmy Tiglon są nóżki antywibracyjne MZ-Grande będące wersją rozwojową nóżek MZX-4, testowanych przez nas w 2023 roku. W obydwu przypadkach zastosowano w nich połączenie sprzęgnięcia diodowego (mechanicznego) oraz stratnego. Ważniejsze jednak wydaje się wykorzystanie w nich czystego magnezu z którego wykonano część – w przypadku MZX-4 – lub całość – jak w MZ-Grande – podstawek.

Przypomnijmy, że materiał ten stosowany jest przez pana Okino przede wszystkim w kablach, jako filtry w. cz. oraz ekrany, ale również w produktach służących do redukcji wibracji; więcej → TUTAJ. W materiałach firmowych czytamy: „Inaczej niż aluminium i miedź, magnez ma wysokie tłumienie wewnętrzne, nie ma więc metalicznego «dzwonienia», które towarzyszy innym metalom”. Stanowisko to poparte jest pomiarami, które dostarcza Japan Electric Cable Technology Center (JECTEC).

MZ-Grande

PODSTAWKI ANTYWIBRACYJNE MZ-Grande są jednym z trzech produktów tej firmy mających zastąpić firmowe nóżki w produktach audio, podstawkach i stolikach. Dwa pozostałe, podkładki MZ-1 oraz kolce MZ-2, można stosować osobno lub razem. Wprowadzony do sprzedaży w lutym 2022 roku wcześniejszy model MZX-4 umieszczony został przez producenta w dziale „Tuning Accesories” z podtytułem „Hybrid Insulators”. Tam również znajdziemy MZ-Grande. Niby takie same, a jednak inne.

Mówiąc o poprzednich nóżkach „hybrydowe” producent miał na myśli to, że wykonane były z dwóch różnych materiałów – magnezu oraz sklejki w odmianie „bulletproof”. MZ różnią się od nich zastosowaniem w miejsce korpusu ze sklejki elementu z tego samego metalu, co wnętrze, dlatego znalazły się w dziale „Magnesium Insulator”, a w materiałach firmowych producent mówi o nich „full Mg”.

»«

Kilka prostych słów

KENTARO OKINO
właściciel, konstruktor

PODSTAWKI MZ-GRANDE zostały pomyślane jako ewolucja poprzedniej serii MZX, przechodząc od drewnianego korpusu do magnezowego, stając się w ten sposób w pełni magnezowym izolatorem.

Podczas gdy w MZX zastosowano hybrydową strukturę z drewna i magnezu – wykorzystując wzajemne znoszenie się unikatowych cech każdego materiału w celu uzyskania neutralnego pola dźwiękowego – MZ-Grande mają kubek z czystego magnezu poddany obróbce w nowym procesie Magnetic ZERO, maksymalizujący potencjał magnezu i pozwalający mu samodzielnie zapewnić idealny dźwięk. Ponadto zastosowano w nich opatentowany pierścień D-REN, umożliwiający kontrolę rezonansów w szerokim zakresie częstotliwości.

W rezultacie, zachowując wysoką rozdzielczość poprzedniego modelu, MZ-Grande osiąga większą wagę niskich częstotliwości, bardziej otwarte średnie i wysokie częstotliwości oraz bardziej naturalne, ekspansywne brzmienie. Jeśli chodzi o wygląd, MZ-Grande są wykończone w luksusowy sposób, który nadaje im silny wizualny wyraz. » KO

»«

NOWE NÓŻKI ANTYWIBRACYJNE MZ-Grande zostały wprowadzone do sprzedaży w lipcu tego roku. Służą one do mechanicznego izolowania produktów audio, zarówno urządzeń, jak i kolumn, od podłoża, minimalizując transfer drgań w obydwie strony. Mają one wysokość 34,5 mm, średnicę ø 53 mm, a nośność na jedną nóżkę wynosi do 25 kg. Trzy mogą więc się znaleźć pod urządzeniem (lub kolumnami) ważącym do 75 kg, a cztery aż 100 kg. MZ-Grande są zresztą sprzedawane w zestawach po trzy, noszą wówczas nazwę MZ-Grande/3, lub cztery – MZ-Grande/4.

Nóżki składają się z czterech elementów: korpusu, podstawy i stożka – to, tak naprawdę, podkładki MZ-1 oraz kolce MZ-2 – oraz gumowego o-ringu odsprzęgającego MZ-1/MZ-2 od korpusu. Najważniejszy wydaje się ten ostatni element, ze stożkiem skierowanym w dół oraz podstawa z wyfrezowanym wgłębieniem (miseczką). Obydwa wykonano ze stopu aluminium i magnezu. Jest to prosty mechanicznie zespół bazujący na wygaszaniu drgań przez odprowadzenie ich z górnej części przez mechaniczną „diodę” (to wspomniane ostrze).

Drugą warstwą tłumienia drgań jest korpus w którym umieszczana jest wspomniana „dioda”. To nowy element, również magnezowy, z wywierconym od spodu otworem oraz płytkimi frezami „na krzyż”, również od spodu. Podstawka i stożek mieszczą się w korpusie w całości – poprzednio wystawały poda niego. Producent pisze:

Korpus jest poddawany opatentowanemu przez firmę Tiglon procesowi o nazwie Magnetic ZERO Process, znacznie zwiększając jej możliwości pochłaniania drgań. Dzięki synergicznemu efektowi doskonałych właściwości tłumiących czystego magnezu i jego selektywnego efektu ekranowania elektromagnetycznego, produkt ten zapewnia jeszcze szybszą reakcję na sygnał i wyraźniejszą, bardziej ekspansywną scenę dźwiękową niż kiedykolwiek wcześniej.

⸜ → TIGLON.co.jp, dostęp: 7.10.2025.

System diodowy jest dodatkowo odsprzęgnięty o-ringiem. Element ten nazywany jest w terminologii firmowej D-REN Tuning Ring, a po raz pierwszy zastosowano go we flagowej podstawce GMR. To, w skrócie, krążek, który w topowym stoliku tej firmy jest nakładany na nóżki. Jego nazwa sugeruje cele, jakie się przed nim stawia: „dren” ma za zadanie odprowadzić wibracje na zewnątrz i rozładować ładunki elektrostatyczne. Tutaj ring został wsunięty w podstawę. I, co jasne, to nie jest jakiś tam „ring”, a specjalnie dobrany materiał; Tiglon posiada, związany z nim, patent uzyskany jeszcze w 2019 roku.

Nóżki pakowane są w skromne, ale ładne, estetyczne pudełka z kartonu. Jest i hi-techowo, i ładnie.

ODSŁUCH

JAK SŁUCHALIŚMY • Nóżki antywibracyjne firmy Tiglon zostały przetestowany w systemie referencyjnym „High Fidelity”. Stopy (nóżki) antywibracyjne testuję w swoim systemie zawsze w ten sam sposób – pod źródłem sygnału, czasem wspomagając się innymi urządzeniami. Tym razem przetestowałem je pod odtwarzaczem SACD Ayon Audio CD-35 HF Edition.

W czasie testu przenoszę odtwarzacz, jego połączenia muszą być elastyczne. W tej roli występują u mnie interkonekty Crystal Cable Absolute Dream oraz kabel zasilający Harmonix X-DC350M2R Improved-Version. Porównanie polegało na odsłuchu tego samego fragmentu utworu, 2 minuty, na nóżkach odniesienia i przeniesieniu go na testowane nóżki: AAA/BBB/AAA, ze znanymi A → DIVINE ACOUSTICS GALILEO – i B → TIGLON MZ-GRANDE.

» PŁYTY UŻYTE W TEŚCIE ⸜ wybór

⸜ ISAO SUZUKI, Blow Up 2, JazzFine JFIS-XR-001, XRCD24 + DVD ⸜ 2003, recenzja → TUTAJ.
⸜ BLIND GARY DAVIS, Harlem Street Singer, Prestige Bluesville/Original Blues Classics OBCCD-547-2, CD, 1961/2024.
⸜ HELHEIM, Hrabnar / Ad Vesa, Dark Essence Records KAR300CD, CD ⸜ 2025.
⸜ FERIT ODMAN, Dameronia With Strings, Equinox Music & Entertainment/Master Music XRCD24-NT019, XRCD24 ⸜ 2015/2016.
⸜ FAUSTO MESOLELLA, Live ad Alcatraz, Fonè/Master Music NT017, XRCD24 ⸜ 2014/2016.
⸜ GROVER WASHINGTON, Jr., Winelight, Elektra/Audio Fidelity AFZ5 203, Limited Edition № 0115, SACD/CD ⸜ 1980/2015.
⸜ KENDRICK LAMAR, To Pimp a Butterfly, Top Dawg Entertainment | Aftermath Entertainment/Interscope Records UICS-1287, CD ⸜ 2015, recenzja → TUTAJ.

»«

SĄ PEWNE CECHY TECHNOLOGII stosowanej przez firmę Tiglon, które wpływają na dźwięk niezależnie od tego, czy mówimy o interkonekcie analogowym, czy o kablu zasilającym czy – wreszcie – o elementach antywibracyjnych. Jak gdyby wybrany przez producenta materiał łącząc się z jego własnym smakiem muzycznym dawał dźwięk o dobranych, powtarzalnych cechach. Słyszę to również z nóżkami antywibracyjnymi GZ-Grande.

Myślę, w głównej mierze, o czymś w rodzaju ciepła, które ciepłem wprost nie jest, a które sprawia takie wrażenie. To coś, co organizuje ten przekaz od środka. Ale nie przez powiększenie źródeł dźwięku ani nie przez ich przybliżenie. Po przestawieniu odtwarzacza Ayon Audio z nóżek Divine Acoustics, złożonych mechanicznie, dużych elementów polskiej firmy na nóżki Tiglona dźwięk nieco zmniejszył swoją skalę. Nie była to duża zmiana, ale była.

Syntezator Rolanda otwierający utwór ˻ 2 ˺ What a Wonderful World z płyty Blow Up 2 ISAO SUZUKI, miał masę, miał skalę, miał też ładną barwę. Ale, podobnie jak wchodzący w połowie pierwszej minuty kontrabas, znacznie przeskalowany i z mocnym delay’em, był nieco dalej ode mnie i wydawał się spokojniejszy. Wysłuchałem tego fragmentu kilkanaście razy, aby zrozumieć o co właściwie chodzi, ponieważ z jednej strony efekt o którym mówię był wyraźny, a z drugiej nie poczułem „straty”, a jedynie „przesunięcie” uwagi.

Wydaje się, że chodzi o to, że nóżki Tiglona zwracają się w kierunku wygładzenia ataku i uspójnienia poszczególnych elementów. Instrumenty w miksie były absolutnie czytelne, bo i fortepian, i pomruki kontrabasisty były mocne i wyraźne. Ale też były bardziej „razem”, były mniej selektywne niż z nóżkami odniesienia. Jakby magnez i inne zabiegi tego japońskiego producenta prowadziły nas w kierunku większego nasycenia środka pasma wraz z jego wyładnieniem.

To trochę tak, jakbyśmy ze wzmacniacza tranzystorowego przeszli na lampowy. Posługuję się tym stereotypem celowo, ponieważ naprawdę dobrze oddaje to sposób działania nóżek Tiglona. Nie chodzi wcale o zgaszenie góry, a raczej o dopełnienie niskiego środka i o zaokrąglenie ataku dźwięku. Nie bułowatość – a krągłość, jeśli wiecie państwo, o czym mówię. Gitara i głos GARY’ego DAVISA w ˻ 1 ˺ Samson And Delilah z jego płyty Harlem Street Singer, wydanej w 1960 roku rzez Prestige Bluesville, zostały więc ocieplone i mocniej skupione na osi odsłuchu. Pogłos, wyraźny, czytelny z nóżkami odniesienia, był krótszy i nie tak otwarty.

Mówiąc o skróceniu pogłosów nie chodzi mi jednak o deprecjonowanie tego dźwięku. Jest bowiem tak, że bardzo mi się on podoba. To nie było równie rozdzielcze granie, jak wcześniej, ale wcale nie było przez to uboższe. Dlatego, że teraz, z MZ-Grande, miało ono niesamowity urok. Płyta o której mowa została nagrana przez Rudy’ego Van Geldera, który specjalizował się, przypomnę, w nagraniach jazzowych. Ale miał też świetne ucho do klasyki i bluesa. Zachował więc charakter tego grania, czyli kaznodziei grającego dla wiernych w czasie nabożeństwa.

Nóżki Tiglon nieco przeniosły odbiór tej muzyki w kierunku słuchania jej w domu, jakby uzgadniały między sobą drobne elementy w dźwięku, dając w efekcie gładkość i pełnię. Powinno być już więc jasne, że japoński produkt wspaniale wpływa na gęstość grania. Wprawdzie mówiłem, że skala jest z nim mniejsza niż z nóżkami odniesienia, ale nie dodałem wówczas, że te są pod tym względem ponadprzeciętne, wręcz wybitne. W porównaniu z nóżkami na których stoi znakomita większość produktów audio, często nawet bardzo drogich, MZ-Grande wydadzą się więc „generatorem” skali.

Nasze płyty

BLIND GARY DAVI
Harlem Street Singer

Prestige Bluesville/Original Blues Classics OBCCD-547-2,
Compact Disc ⸜ 1961/2024

JAK PISZE BRUCE BASTIN, wielebny (Blind) Gary Davis był wspaniałym wokalistą gospel i folk bluesa oraz mistrzowskim gitarzystą akustycznym, „jednym z największych talentów, które wyłoniły się z tradycji Piedmontu (Red River Blues: The Blues Tradition in the Southeast, Urbana: University of Illinois Press, 1986, s. 330).

Jego profil na stronie Appeal for Cultural Equity dodaje, że będąc muzykiem ulicznym, Davis dokonał stosunkowo niewielu nagrań w swojej wczesnej karierze, ale „jego wirtuozerskie palcowanie” miało istotny wpływ na innych regionalnych muzyków, w szczególności Blind Boy Fullera, głównego przedstawiciela stylu gitarowego Piedmont w latach 30. W latach 50. i 60. Davis nauczał i koncertował w Nowym Jorku, stając się ukochanym mentorem miejskich legend folku i rocka, takich jak Ramblin' Jack Elliot, Dave Van Ronk i Bob Dylan. W przeciwieństwie do niektórych swoich rówieśników, Davis potrafił grać w każdej tonacji; więcej → TUTAJ.

Album Harlem Street Singer został nagrany w ciągu jednego dnia, 24 sierpnia 1960 roku, i wydany przez wytwórnię Bluesville, część Prestige, w grudniu tego samego roku. Zawiera prawdopodobnie najbardziej znany utwór Davisa, Death Don't Have No Mercy. Jak na byłego ulicznego muzyka trafił on na znakomitą wytwórnię, która zapewniła mu wybitnego realizatora dźwięku. Płyta została bowiem nagrana przez Rudy’ego Van Geldera w jego studiu Engelwood Cliffs w Nowym Jorku. Oryginalnie wydana w mono, później dostępna była w stereo. Na potrzeby wydawnictwa Craft Recordings ta druga wersja została zremasterowana przez Matthewa Lutthansa w The Mastering Lab i wydana w serii „Bluesville Acoustic Sounds Series”.

Dźwięk tych nagrań jest bardzo surowy. Wprawdzie co jakiś czas Van Gelder korzysta mocniej z pogłosu, pogłosu płytowego (ang. Plate Reverberator) niemieckiej firmy EMT, model 140, to jednak zazwyczaj pozostawia wokal „wielebnego” w bliskiej perspektywie, podobnie jak jego gitarę, Tę słychać nieco z lewej strony, ale przez pogłos studia jest ona słyszana również w mikrofonie wokalisty. To wspaniała, prosta muzyka o złożonym wnętrzu, co można powiedzieć również o nagraniu i remasterze. Uważnym i który nie ocieplił tego czystego, bezpośredniego nagrania.

Płyta ta, dodajmy, jest dostępna zarówno w postaci CD, jak i LP – obydwie wersje były remasterowane w analogowym torze (AAA).

» Jakość dźwięku: 7,5/10

CRAFTRECORDINGS.com

ZRESZTĄ NIE O SAMĄ SKALĘ CHODZI, ponieważ nie jest to żadnym problemem. W ogóle nie ma tu żadnych problemów, jakby testowane nóżki odsuwały je na bok, jak pług śnieżny. I nawet z gęstymi nagraniami, czy to blackmetalowego zespołu HELHEIM, którego płytę Hrabnar / Ad Vesa kupiłem podczas wakacyjnego pobytu w Oslo, czy też z wysmakowanym, ciepłym graniem big-bandowego zespołu FERITA ODMANA, japońskie podstawki robiły to samo: dopieszczały wygładzały, ocieplały (nic na to nie poradzę, nie o to chodzi, ale efekt jest podobny).

Na płycie Dameronia With Strings, wydanej wspaniale na płycie XRCD24 przez wytwórnię Master Music pana Kazuo Kiuchi, jest sporo blach, choć zwykle granych miotełkami – to „salonowy jazz”. Ale czasem uderzają one mocniej i wtedy odzywa się „blacha”. I to właśnie przejście było pokazane bardzo dobrze, również wtedy, kiedy pod odtwarzaczem stały nóżki z Japonii. Nie gaszą one bowiem wysokich tonów, ani nie zaokrąglają niskich. Skraje pasma nabywają coś w rodzaju „patyny” i ciepła, ale nie są przez to zdominowane. Po prostu lepiej słucha się z nimi dowolnej muzyki.

Nóżki integrują z sobą dźwięk i go wygładzają. Ale – jak mówiłem – nie gaszą, pozwalają na transmisję energii, tyle że ukierunkowanej. Rozpoczynające płytę KENDRICKA LAMARA To Pimp a Butterfly trzaski płyty winylowej były więc odegrane wyraźnie przestrzennie, a wchodzące za chwilę niskie zejścia basu zostały oddane z mocą i potęgą. W takim odbiorze pomaga to, że możemy podkręcić głośność 1 lub 2 dB, w porównaniu do zwykłych nóżek, a dźwięk nie staje się agresywny, wręcz lepiej się „klei”.

Podsumowanie

NÓŻKI TIGLON MZ-GRANDE są przykładem na to, jak w elegancki sposób można kształtować dźwięk i jednocześnie pozostać przy wysokiej wierności (high-fidelity). To elementy, które ocieplają przekaz i go nasycają. Nie gaszą skrajów pasma, bo jest tam mnóstwo energii. To nasza uwaga jest skupiana na gładkim, gęstym środku pasma, stąd takie wrażenie. Dlatego też oferują one nie momentalny wyrzut adrenaliny w jednym piku, a wyrzut „odroczony”, bardziej wyrównany w czasie.

Muzyka płynie z nimi ładnie, spokojnie, przyjemnie. Słucha się jej bez stresu, w komforcie. Jakbyśmy weszli w nieco inny wszechświat, w którym nie musimy się niczego obawiać. Jeśli szukamy czegoś, co podkreśli selektywność, co wejdzie głęboko w miks nagrań, lepiej poszukać gdzie indziej. Japońskie nóżki robią coś innego, co jest równie trudne do uzyskania: wywołują w nas chęć słuchania muzyki na okrągło. W dodatku w sposób, który nie męczy i nie nudzi jednocześnie. Fajne, prawda?

Dystrybucja w Polsce

L E C T O R Strumenti Audio Poland

www.LECTORAUDIO-POLSKA.com

»«

Test powstał według wytycznych przyjętych przez Association of International owlaudiohile Publications, międzynarodowe stowarzyszenie prasy audio dbające o standardy etyczne i zawodowe w naszej branży; HIGH FIDELITY jest jego członkiem-założycielem. Więcej o stowarzyszeniu i tworzących go tytułach → TUTAJ.

www.AIAP-online.org

  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl
  • HighFidelity.pl


System referencyjny 2025



Kolumny: HARBETH M40.1 • → TEST
Podstawki: ACOUSTIC REVIVE (custom)
Odtwarzacz plików & zegar taktujący SFORZATO DSP-05 EX & PMC-05 EX → TEST & dysk NAS/przełącznik LAN LUMIN L2 • → TUTAJ
Przedwzmacniacz: AYON AUDIO Spheris EVO • → TEST
Odtwarzacz Super Audio CD: AYON AUDIO CD-35 HF Edition No. 01/50 • → TEST
Wzmacniacz mocy: SOULUTION 710
Stolik: FINITE ELEMENTE Master Reference Pagode Edition Mk II więcej → TUTAJ
Pasywny układ korygujący SPEC Real-Sound Processor RSP-W1EX • → TEST

Okablowanie

Interkonekt: SACD → przedwzmacniacz - SILTECH Triple Crown (1 m) • → TEST
Interkonekt: przedwzmacniacz → wzmacniacz mocy -SILTECH ROYAL SINGLE CROWN • test → TUTAJ
Odtwarzacz plików → przedwzmacniacz -SILTECH ROYAL SINGLE CROWN • test → TUTAJ
Kable głośnikowe: SILTECH Triple Crown (2,5 m) |ARTYKUŁ|
Kabel LAN & filtr LAN: ACOUSTIC REVIVE LAN Quadrant Triple-C, RLI-1GB-TRIPLE-C • test → TUTAJ
Kabel USB: ACOUSTIC REVIVE USB-1.5 PL Triple-C • test → TUTAJ

Zasilanie

Kabel zasilający AC: listwa zasilająca AC → odtwarzacz SACD - SILTECH Triple Crown (2 m) • → TEST
Kabel zasilający AC: listwa zasilająca AC → wzmacniacz mocy - ACOUSTIC REVIVE Power Reference Triple-C (2 m) • → TEST
Kabel zasilający AC: listwa zasilająca AC → przedwzmacniacz - ACOUSTIC REVIVE Power Reference Triple-C (2 m) • → TEST

Kabel zasilający: gniazdko ścienne → listwa zasilająca AC - ACROLINK Mexcel 7N-PC9500 (2 m) • → TEST
Listwa zasilająca: AC Acoustic Revive RTP-4eu ULTIMATE • → TEST

Elementy antywibracyjne

Podstawki pod kolumny: ACOUSTIC REVIVE (custom)
Stolik: FINITE ELEMENTE Master Reference Pagode Edition Mk II • więcej → TUTAJ
Platforma antywibracyjna (pod listwą zasilającą AC): Graphite Audio CLASSIC 100 ULTRA • więcej → TUTAJ
Nóżki antywibracyjne (przedwzmacniacz liniowy): Pro Audio Bono PAB CERAMIC 70 UNI-FOOT • test → TUTAJ
Nóżki antywibracyjne (odtwarzacz SACD): Divine Acoustics GALILEO • test → TUTAJ
Stopy antywibracyjne CARBIDE AUDIO Carbide Base ⸜ przedwzmacniacz & zasilacz przedwzmacniacza • test → TUTAJ

Analog

Przedwzmacniacz gramofonowy:
  • RCM AUDIO Sensor Prelude IC • → TEST
Wkładki gramofonowe:
  • DENON DL-103 | DENON DL-103 SA • → TEST
  • MIYAJIMA LABORATORY Destiny • test → TEST
  • MIYAJIMA LABORATORY Zero • → TEST
  • MIYAJIMA LABORATORY Shilabe • → TEST

Docisk do płyty: PATHE WINGS Titanium PW-Ti 770 | Limited Edition


Słuchawki

Wzmacniacz słuchawkowy: Leben CS-600X • test → TUTAJ
Platforma antywibracyjna (pod wzmacniaczem): Kryna PALETTE BOARD PL-TB-Cu-TP • test → TUTAJ
Kabel zasilający (wzmacniacz): Acrolink 8N-PC8100 PERFORMANTE NERO EDIZIONE № 1/15 • więcej → TUTAJ

Słuchawki:
  • Magnetostatyczne ⸜ HiFiMAN HE-1000 v2 • → TEST
  • Dynamiczne ⸜ FINAL DX6000 → TEST
  • Dynamiczne ⸜ Sennheiser HD800
  • Dynamiczne ⸜ AKG K701 • → TEST
  • Dynamiczne ⸜ Beyerdynamic DT-990 Pro (old version) • → TEST
  • Douszne (IEM) ⸜ LIME EARS Anima ⸜ słuchawki IEM → TEST
  • Douszne • bezprzewodowe ⸜ FINAL ZE8000 JIBUN DUMMY HEAD → TEST
Kable słuchawkowe: Forza AudioWorks NOIR HYBRID HPC |MIKROTEST|