236 Grudzień 2023
- 01 grudnia
- TEST Z OKŁADKI: Mola Mola LUPE ⸜ przedwzmacniacz gramofonowy
- NAGRODY: Nagrody Roku 2023 wg HIGH FIDELITY
- TEST: dCS Lina ⸜ odtwarzacz plików & zegar & wzmacniacz słuchawkowy
- TEST: Flow by Allegro THREE ⸜ wzmacniacz zintegrowany
- TEST: Merason DAC1 Mk II ⸜ przetwornik cyfrowo-analogowy
- TEST: SoulNote A-3 ⸜ wzmacniacz zintegrowany
- MUZYKA ⸜ „Nasze płyty”: DE-PHAZZ JAZZ QUARTET feat. Joo Kraus, Live at Villa Belvedere, 180 g LP + Test Press ⸜ 2023
- MUZYKA ⸜ „Nasze płyty”: MIKE BLOOMFIELD, AL KOOPER, STEVE STILLS, Super Session, 7-inch mini LP, SACD/CD ⸜ 1968/2023
- 16 grudnia
- TEST: Analog Relax EX-2000 ⸜ wkładka gramofonowa MC
- TEST: Audio Illuminati POWER REFERENCE II ⸜ kabel zasilający AC
- TEST: Avatar Audio DREAMLINK NR 1 ⸜ kabel zasilający AC
- TEST: Next Level Tech FLAME SPKR-S ⸜ kabel głośnikowy
- TEST: Soyaton BENCHMARK mk² ⸜ kabel zasilający AC

MOJE MIEJSCE NA ZIEMI, Słucham muzyki codziennie, przynajmniej przez kilka godzin. Część nagrań odsłuchuję zawodowo, testując produkty lub recenzując płyty, a część dla przyjemności – to, tak pół na pół płyty stare i nowe. Jest tego mnóstwo i codziennie staję przed wyborem – czego warto posłuchać, a co musi poczekać. Duża część płyt ląduje w pudłach opisanych przeze mnie jako „na kiedyś”. ![]() Nie jestem w tym osamotniony, część producentów, recenzentów, czy wreszcie melomanów ma w podobny sposób urządzony dom i nie ma w nim wydzielonego miejsca wyłącznie do odsłuchów, do którego nikt oprócz nich nie miałby wstępu. ![]() Dear Wojciech-san, ![]() Dear Wojciech-san, ![]() Czyli – da się i na kanapie. Proszę rzucić okiem na zdjęcia z numerami 02, 03 i 04 – chyba wszystko jasne. Ale… ![]() W hipotetycznej sytuacji, kiedy mi wszystko w domu wolno (a nie „niemal” wszystko) jako recenzenta zainteresowałby mnie inny wyjątkowy fotel, jeszcze rzadszy i jeszcze bardziej kosztowny. Pamiętają państwo standy na słuchawki CanCans firmy Klutz Design? Mam trzy różne, są cudowne i używam ich także do sesji zdjęciowych, przy okazji testów słuchawek lub wzmacniaczy słuchawkowych (czytaj TUTAJ). Cecilia Lütz i Michael Hollesen, projektanci, właściciele firmy tym razem przygotowali fotel. Nie byle jaki fotel, a fotel-marzenie, fotel-referencję. Plastycznie wyjątkowy, został zaprojektowany pod kątem krytycznych odsłuchów. Stąd zagłówek, wygodne oparcia na ręce, w których można ukryć piloty, wygodne siedzisko. Jak para pisze na swojej stronie internetowej: ![]() |
ROZMÓWKI XIV W styczniowym wstępniaku, zatytułowanym Muzyczny remanent (czytaj TUTAJ) po raz pierwszy przygotowałem skrótowe recenzje płyt, które nie zmieściły się w regularnych, długich artykułach. Z niepokojem czekałem na państwa reakcję, ale wydaje się, że zaakceptowaliście taką formę prezentacji, wychodząc najwyraźniej z założenia, że lepsze to niż nic. Tym razem też chciałbym pokazać kilka wydawnictw i zapowiedzieć, że szykowana na ten numer „pełna” recenzja płyty Random Trip z Nowych Nagrań, wydawnictwa Mikołaja Bugajaka, z wywiadem i alternatywnym miksem jednego z utworów dostępnym specjalnie dla czytelników „High Fidelity” powinna się pojawić w marcu. Wszystkie omawiane płyty gorąco polecam wszystkim, którzy dobrze się czują w danym gatunku muzycznym, na słabe rzeczy szkoda czasu! Jethro Tull Thick As a BrickChrysalis, 461923, CD + DVD (PCM 24/96), 2012 ![]() Wydana 3 marca 1972 roku płyta, z pojedynczym utworem, suitą, podzieloną na dwie części (nie było wtedy jeszcze płyt CD…) w zeszłym roku doczekała się pięknie wydanego, rocznicowego wydawnictwa 40th Anniversary Set. Złożyły się nań dwa krążki – CD oraz DVD, a także fantastycznie przygotowana książeczka z oryginalnym „St. Cleve Chronicle” oraz mnóstwem zdjęć z tego okresu. Na płycie DVD znalazło się kilka wersji albumu: wielokanałowy miks 5.1 DTS i Dolby Digital, a także – co dla nas ważniejsze - pliki PCM 24/96 z dwoma kolejnymi wersjami, tym razem stereofonicznymi: nowym remasterem oraz skonwertowanym na cyfrę masterem z 1972 roku. OCENA Clan of Xymox Kindred SpiritsMetropolis Records, MET 832, CD, 2012 ![]() Choć płyta ukazała się 9 października 2012 roku, na moim egzemplarzu wydrukowano datę wydania: 2011 rok. Ciekawe… Przecież w 2011 roku została wydana poprzednia płyta zespołu Ronny’ego Mooringsa Darkest Hour, prawda? (O płycie czytaj TUTAJ). Tak szybkie pojawienie się nowego wydawnictwa możliwe było tylko dlatego, że to projekt w pewnym sensie poboczny, Tym razem zespół znany z gotyckich klimatów, muzyki dark wave zdecydował się wydać płytę z coverami. Trudny temat, wielu na nim poległo, jednak tutaj w jakiś sposób to wszystko dobrze brzmi, dobrze się tego słucha – nawet A Question of Time, przeróbka utworu Depeche Mode, czego zwykle nie trawię. OCENA Pro Pacem Hesperion XXI • La Capella Reial De Catalunya • Jordi SavallAlia Vox, AVSA9894, 1997-2010/2012, SACD/CD ![]() Kolejna z cudownie wydanych przez Alię Vox, a więc Jordiego Savalla płyt, tym razem poświęcona pokojowi. Krążek zawiera przekrój przez XIX wieków wojen. Znajdziemy na niej inwokacje, gregoriańskie chorały, motety Binchoisa, Josquina, Guerrero i Evo Pärta. Książka zawiera teksty w różnych językach poświęcone wojnie. Tak więc – muzyka dla pokoju, mówiąca o przemocy… Niesamowite wydawnictwo, zarówno wizualnie, jak i dźwiękowo. Perełka. Wydano ją 3 grudnia 2012 roku. OCENA Karajan & Kallas 4 Great OperasEMI/Esoteric, ESSE-90072/80, 9 x SACD/CD ![]() Trudno jest mówić o tym wydawnictwie bez emocji. Kosztujący w USA, na elusivediscs.com niemal 800 dolarów amerykańskich box zawiera esencję muzyki operowej, cztery albumy Marii Callas i Herberta Von Karajana, w: Salome Straussa, Aidzie Verdiego, Carmen Bizeta oraz Tosce Puciniego. Dwie ostatnie płyty honorują Callas, trzy pierwsze – Karajana. Box wydano w ramach serii MasterWorks, przygotowywanej przez firmę Esoteric od pięciu lat, od 20. rocznicy jej powstania. Opery o których mowa zostały przygotowane na 25. rocznicę. Mam niemal wszystkie wydane w tej serii krążki i to dla mnie wzorcowe wydania – zarówno edytorsko, jak i dźwiękowo. ![]() Materiał remasterowany jest w JVC Mastering Center, a więc tam, gdzie powstają XRCD, a za dźwięk odpowiedzialny jest Kazuie Sugimoto. Remaster wykonywany jest na plikach DSD – końcowa płyta to hybryda SACD/CD (proszę się nie krzywić, a posłuchać). Przy pracy nad nowymi wersjami stosowane są urządzenia Esoterica: przetwornik D/A D-01VU i Master Clock (Rubidium) G-0Rb oraz kable z serii Mexcel a więc kable Acrolinka. Ciekawe rzeczy można zobaczyć na zdjęciach ze studia, a to np. fakt, że ze wszystkich urządzeń zdjęto górne pokrywy. W czterech rogach „daka” i zegara postawiono piramidkę z kwarców i drewna, na której położono, w pewnej odległości od urządzenia, ciężkie płyty (miedziane?), zaś na wzmacniaczu odsłuchowym w ogóle nie ma pokrywy. ![]() Muzyka to po prostu szaleństwo, klasyka. Podobnie wzruszający jest dźwięk, a właściwie nowe brzmienie muzyki. Wydawnictwo jest koszmarnie drogie, ale, jeśli tylko kogoś na to stać – koniecznie! Płyty wytłoczono w Japonii, tam też wykonano poligrafię. ![]() OCENA Wojciech Pacuła |
Kim jesteśmy? |
Współpracujemy |
Patronujemy |
Nasi autorzy publikują teksty w magazynach: „Enjoy the Music.com”, „Positive-Feedback.com”, „HiFiStatement.net” oraz „Hi-Fi Choice & Home Cinema. Edycja Polska”. "High Fidelity" jest miesięcznikiem poświęconym zagadnieniom wysokiej jakości dźwięku. Pismo ukazuje się nieprzerwanie od 1 maja 2004 roku. Do października 2008 roku nosiło tytuł "High Fidelity OnLine". W listopadzie 2008 roku zostało zarejestrowane pod nowym tytułem. |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity