NAGRODY ROKU | 2018 NAGRODY ROKU 2018
|
oniższa lista została podzielona na cztery grupy. Najpierw znajdą państwo Special Award – czyli Nagrodę Specjalną, którą w tym roku przyznaliśmy dwóm podmiotom – Polskiemu Klastrowi Audio oraz firmie Shunyata Research. Kolejna kategoria to Statement Award – nagrody przyznawane produktom typu „best of the best”. Zazwyczaj przyznajemy ich niewiele, tak więc aż siedem, nagrodzonych przez nas w tym roku, produktów wiele mówi o tym, jak się ma świat high-endu – a ma się świetnie. Najliczniejsza grupa to produkty wyróżnione przez nas nagrodą Best Sound. W 2018 roku przetestowaliśmy 132 urządzeń, kolumn, kabli, akcesoriów, z czego wybraliśmy reprezentatywną, jak nam się wydaje, grupę. Podzieliliśmy ją ze względu na rodzaj produktu i w każdej podgrupie podaliśmy je w porządku alfabetycznym. I wreszcie mamy grupę przeznaczoną dla nagrań, którym przyznaliśmy nagrodę Best Recording. Wszystkim nagrodzonym firmom serdecznie gratulujemy jesteśmy dumni z tego, że mogliśmy wasze produkty gościć w naszych domach. A naszych czytelników zapraszamy do lektury, do ponownego wczytania się w testy, do porównań i do wyciągania samodzielnych wniosków. Dziękujemy za wasze zaufanie – bez tego żaden test, żadne opis i żadna nagroda nie ma sensu. Jeszcze raz – DZIĘKUJEMY!!! POLSKI KLASTER AUDIO TEKST: No. 173 | wrzesień 2018, czytaj TUTAJ Polski Klaster Audio to przykład na to, że współpraca się opłaca. Choć tworzą go ludzie o różnych charakterach, temperamentach, jak i poglądach na audio, to dzielą pasję do muzyki. Wychodzi im to znakomicie, co potwierdzają na wydarzeniach muzycznych i sprzętowych w Polsce i nie tylko. O jakości poszczególnych produktów świadczą pochlebne testy, które ukazały się w poświęconym Klastrowi, specjalnym wydaniu „High Fidelity”. Szkoda, że to jedyna tak dobrze zorganizowana, tak profesjonalna grupa w Polsce! WP>M SHUNYATA REASEARCH Podsumowanie TEKST: No. 175 | listopad 2018, czytaj TUTAJShunyata Research ma w rękach coś, za co inni daliby się pokroić – wrażliwość na zmiany w dźwięku. Co więcej, ma również solidne przygotowanie teoretyczne, które pozwala przewidywać zmiany, jakie zajdą w dźwięku po zmianie tego, czy innego elementu. I choć nawet jej inżynierowie nie są w stanie wytłumaczyć wszystkiego, kondycjonery zasilające Shunyaty należą do światowej czołówki. Każdy z nich będzie ozdobą systemu, w którym się znajdzie, od średniobudżetowych po top high-end. WP KOLUMNY GŁOŚNIKOWE YG Acoustics TEST Z OKŁADKI: No. 175 | listopad 2018, czytaj TUTAJ To były najlepsze kolumny, jakie miałem w swoim domu. Ale też po prostu jedne z najlepszych kolumn, jakie słyszałem w swoim życiu. Nie do końca odpowiadają mojemu ideałowi brzmienia, czyli „BBC”, co jednak nie przeszkadza mi w docenieniu tego, co robią. Są doskonale zrównoważone, czyste i dynamiczne. A ich wykonanie jest perfekcyjne. WP WKŁADKA GRAMOFONOWA + TRANSFORMATOR DOPASOWUJĄCY (STEP-UP) Kondo TEST: No. 172 | sierpień 2018, czytaj TUTAJ To produkt Kondo, więc od razu wiadomo, że musi być cholernie dobry! I to się zgadza. IO-M to po prostu jedna z dwóch absolutnie najlepszych wkładek jakich dane mi było posłuchać w moim systemie, a w parze ze step-upem SF-z sprawiła, że po prostu odleciałem. To prezentacja tak niezwykle muzykalna, tak realistyczna, prawdziwa i angażująca, że... człowiek po prostu zapomina, że słucha „tylko" płyty, a nie muzyki granej na żywo. Fenomenalny produkt w pełni zasługujący na najwyższe wyróżnienia i nagrody. MD ODTWARZACZ SUPER AUDIO CD Accuphase TEST: No. 174 | październik 2018, czytaj TUTAJ Firma Accuphase jest jednym z ostatnich producentów ceniących na serio cyfrowe nośniki fizyczne: Compact Disc i Super Audio CD. Choć zapewne w przyszłości pojawią się w jej ofercie odtwarzacze plików audio, to tu i teraz możemy mówić o specjaliście w zakresie odtwarzania nośników fizycznych. Spod ich rąk wyszedł odtwarzacz DP-750, który świetnie radzi sobie nie tylko z klasycznymi płytami, ale i z tymi na których zapisano pliki PCM lub DSD. Jest niezwykle wszechstronny, a jego budowa jest po prostu niesamowita! WP LISTWA ZASILAJĄCA AC Acoustic Revive TEST: No. 176 | grudzień 2018, czytaj TUTAJ Listwa zasilająca Acoustic Revive RTP-4EU ULTIMATE jest częścią systemu referencyjnego „High Fidelity” od kilku lat. Doceniłem w niej piękną barwę, niesamowitą dynamikę i nisko schodzący bas. Nowa wersja tej listwy, model Absolute jest jeszcze bardziej dynamiczna i jeszcze szybsza. Dźwięk jest świetnie definiowany i rozdzielczy. Nie czaruje ciepłym basem, bo jest bardziej przejrzysta. To listwa do naprawdę wyrafinowanych systemów. Zdecydowaliśmy się więc na zamianę - RTP-4EU ABSOLUTE jest od tej pory nową listwą zasilającą system referencyjny „High Fidelity”. PŁYTA COMPACT DISC BRIPHONIC TEKST: Briphonic jest jedną z tych firm, które poszukują. Robią to na najwyższym poziomie, nie szczędząc pracy i pieniędzy. Dzięki takim właśnie firmom otrzymujemy coraz lepsze nagrania i płyty. Nie jest przy tym ślepo uwiązana do jednego typu rejestracji, bo równie dobrze radzi sobie z nagraniami analogowymi, jak i cyfrowymi DSD. Wzór do naśladowania przez innych! WP INTERKONEKT + KABEL GŁOŚNIKOWY + KABEL ZASILAJĄCY AC Crystal Cable TEST: No. 168 | kwiecień 2018, czytaj TUTAJ The Ultimate Dream stawia firmę Crystal Cable w trudnym położeniu – gra tak fantastycznym dźwiękiem, tak przyjemnym, poukładanym, delikatnym, ale i dynamicznym, że trudno sobie wyobrazić, co w tym idiomie brzmienia można by jeszcze poprawić. Z tym, że mówimy przecież o Crystal Cable – a to oznacza, że możemy być pewni w przyszłości kolejnych referencji :) WP INTERKONEKT + KABEL GŁOŚNIKOWY Tellurium Q TEST: No. 168 | kwiecień 2018, czytaj TUTAJ Nazwa Statement dla tej serii jest nieprzypadkowa – Tellurium Q przygotowała bowiem kable, które perfekcyjnie definiują jej pogląd na topowy dźwięk. To ciepłe brzmienie, ale i niesamowicie szybkie, co odsyła nas do najlepszych produktów w high-endzie. Przekazują mnóstwo emocji, a to jest chyba w naszej branży najważniejsze. A przy tym wcale nie kosztują tak dużo, jak ich konkurencja z podobnego przedziału jakościowego. W pewnym sensie jest to więc okazja cenowa… WP GRAMOFON Acoustic Signature TEST: No. 175 | listopad 2018, czytaj TUTAJ Zwarty, solidny, ładny, przemyślany, taki na którym można polegać – to kilka określeń, które przychodzą mi na myśl w związku z gramofonem Double X niemieckiej firmy Acoustic Signature. To gramofon grający dobrze z każdą płytą, bez względu na to, jak została wytłoczona i zmasterowana. A z tymi najlepszymi pokazuje coś ekstra – ciepło i gęstość, których oczekujemy od analogu. Świetny wybór zarówno do systemu średniobudżetowego, jak i do tych drogich. WP GRAMOFON + KONTROLER OBROTÓW Muarah Audio TEST: No. 175 | listopad 2018, czytaj TUTAJ Jeśli szukacie gramofonu, który gra jak gramofon, nie starając się prześcignąć źródła cyfrowe w ilości detali, Muarah MT-2 jest właśnie dla was. To gramofon, który gra płynnym, gęstym dźwiękiem o mocnym środku pasma, nasycając przy tym jego niską część. Po dodaniu kontrolera obrotów PSC otrzymamy jeszcze bardziej nasycony, jeszcze bardziej płynny dźwięk o niebywałym czarze i uroku, wraz z niskim, gęstym basem. WP GRAMOFON TechDAS TEST: No. 174 | październik 2018, czytaj TUTAJ Wersja Premium gramofonu Air Force III jest wyjątkowa. W jej brzmieniu zachwyca harmonia poszczególnych elementów, to jak muzycy grają „z sobą”, a nie „obok siebie”. W określeniach, które przywoływaliśmy w teście powracały takie, jak: spójność, płynność i gęstość. Z dobrym ramieniem i dobrą wkładką otrzymamy system gramofonowy, który zaspokoi wszystkie nasze potrzeby. Ze słabo wydanymi płytami zagra lepiej niż te płyty powinny brzmieć, a z najlepszymi zbliży się do taśmy-matki na tyle, na ile to tylko możliwe za te pieniądze. WP WKŁADKA GRAMOFONOWA Top Wing TEST Z OKŁADKI: No. 169 | maj 2018, czytaj TUTAJ Brzmienie wkładki Red Sparrow jest niezwykle wyrafinowane i po prostu doskonałe. Oferuje piękną, obszerną, efektowną scenę dźwiękową – większą niż jakakolwiek inna wkładka, którą miałem w domu. Pokazuje nagrania w ich naturalnej szybkości, byciu „tu i teraz”, bez podbarwiania niskiego środka. Bo to bardzo eleganckie granie. Otwarte, ale naturalne, dynamiczne, ale w ryzach i pod kontrolą. Bardzo bezpośrednie. Naprawdę wyjątkowe stworzenie! WP PRZETWORNIK CYFROWO-ANALOGOWY/ODTWARZACZ PLIKÓW AUDIO Brinkmann TEST: No. 167 | marzec 2018, czytaj TUTAJ Ten DAC oferuje fantastycznie analogowy, naturalny dźwięk, który angażuje człowieka sprawiając, że po prostu chce się z nim spędzać każdą wolną chwilę słuchając zarówno ukochanych nagrań, jak i odkrywając nowe. To wyjątkowo przekonująca, realistyczna prezentacja pięknie przekazująca emocje. Jeśli szukacie źródła, które będzie przywoływać wasze najpiękniejsze wspomnienia z niezapomnianych koncertów – Nyquist może być doskonałą odpowiedzią na Wasze potrzeby. To właściwie jak dobry jest Nyquist? Tak bardzo, że sam pan Brinkmann, człowiek do szpiku kości analogowy, po posłuchaniu gotowego produktu udał się do swojego warsztatu, by popracować nad udoskonaleniem własnego przedwzmacniacza gramofonowego. Stwierdził bowiem, że klasą brzmienia nowy DAC za bardzo zbliżył się do przedwzmacniacza gramofonowego... MD PRZETWORNIK CYFROWO-ANALOGOWY Mytek TEST: No. 168 | kwiecień 2018, czytaj TUTAJ Liberty DAC jest wyjątkowo uniwersalnym urządzeniem – niezależnie od tego, w jaki sposób będziemy z niego korzystali, będzie bardzo dobrze. Brzmi w gęsty, naturalny sposób, dzięki czemu poratuje chudo brzmiące, zbyt lekkie systemy, przywróci im witalność. Jego prawdziwe „ja” ujawnia się z plikami wysokiej rozdzielczości, także tymi granymi z Tidala, zakodowanymi w MQA. A przecież jest jeszcze świetny wzmacniacz słuchawkowy, dzięki któremu nie będziemy potrzebowali osobnego urządzenia, nawet z drogimi słuchawkami! WP PRZETWORNIK CYFROWO-ANALOGOWY RT-Project TEST: No. 168 | kwiecień 2018, czytaj TUTAJ Kluczem do sukcesu, który to urządzenie mam nadzieję osiągnie, są: wyjątkowa spójność, gładkość i naturalność brzmienia. Przetwornik to wynik pracy inżynierów, którzy jednocześnie są wielkimi fanami muzyki i wiedzą jak osiągnąć pożądane efekty brzmieniowe, czyli naturalny, żywy, angażujący dźwięk. To kolejny znakomity polski produkt, który moim zdaniem, pod względem klasy brzmienia może śmiało konkurować z przetwornikiem LampizatOra, którego używam jako mojej referencji. Innymi słowy – to po prostu doskonały produkt! MD WZMACNIACZ SŁUCHAWKOWY Fezz Audio TEST Z OKŁADKI: No. 171 | lipiec 2018, czytaj TUTAJ Wyróżnienie: RED Fingerprint Ω Lupi brzmi sensacyjnie - gra niskim dźwiękiem o nasyconych barwach, z rozmachem. Dopala bas i go modeluje, bez ultymatywnej kontroli na samym dole. Nie przeszkadza to jednak zbytnio – a już w ogóle, jeśli nie porównamy tego z czymś znacząco droższym, nawet jakieś trzy-cztery razy. Rozdzielczość jest bardzo dobra, naprawdę fantastyczna i dopiero konstrukcje single-ended na dobrych lampach idą jeszcze dalej. Ale za te pieniądze? Po prostu burgundowa sensacja! WP SŁUCHAWKI NAUSZNE Final Audio TEST: No. 169 | maj 2018, czytaj TUTAJ Emocje, zaangażowanie, nieskrępowana dynamika oraz bliski plan – to główne cechy słuchawek D8000. Są niezwykłe w oddaniu emocji na planie, w realizowaniu dużych zamierzeń. Ich główne zadanie to zaangażowanie nas w wydarzenia muzyczne do tego stopnia, że zapomnimy o hi-fi i zaczniemy słuchać muzyki na serio, dla niej samej. SŁUCHAWKI DOKANAŁOWE Sennheiser TEST: No. 165 | styczeń 2018, czytaj TUTAJ Obydwie wersje słuchawek Sennheisera – tańsze IE 80 i droższe IE 800 S – wpisują się w tradycję tego producenta, którą można określić krótko jako: rzetelność. IE 80 S posłużą każdemu, kto często słucha muzyki w drodze, niekoniecznie z drogim, zewnętrznym przetwornikiem oraz wzmacniaczem, a chce się cieszyć dowolną muzyką. To słuchawki, które dają wiele radości i luzu. Z kolei IE 800 S są bardziej wymagające, zarówno jeśli chodzi o system towarzyszący, jak i muzykę. Ale też nie są tanie i pozwolą sobie na nie ludzie, którzy od jazzu i klasyki nie uciekają z krzykiem, dla których to jest TA muzyka. WP Audia Flight TEST Z OKŁADKI: No. 172 | sierpień 2018, czytaj TUTAJ Jak pisałem w teście, trzeba by mieć wiele złej woli, żeby nie docenić piękna, jakie wzmacniacz Audia Flight wnosi do naszego życia. FLS 10 gra w intensywny sposób, aktywizując w nas emocje, wydobywając z naszego ciała odruchy z innymi urządzeniami uśpione. Pod względem charakteru to bardzo podobne granie do tego, jakie słyszałem w tym samym systemie ze wzmacniaczem Kondo Ongaku – to bardzo zbliżone emocje. Piękny wzmacniacz o znakomitej budowie i wyjątkowej funkcjonalności. WP Hegel TEST Z OKŁADKI: No. 174 | październik 2018, czytaj TUTAJ Pierwsza superintegra w historii firmy Hegel musiała być czymś wyjątkowym. I jest. Musiała się też wyróżniać czymś od innych urządzeń tego producenta. I się wyróżnia. Jest superdynamiczna, superdokładna i superrozdzielcza. Co więcej – każdy z jej elementów składowych gra podobnie, nie modyfikuje dźwięku. Szczególną uwagę zwraca przetwornik cyfrowo-analogowy. Wzmacniacz kontroluje głośniki, jak mało który. Nie narzuca nam basu, ale jeśli ten się w nagraniu pojawia, to jest pokazywany doskonale czysto i selektywnie. WP Norma Audio Electronics TEST: No. 168 | kwiecień 2018, czytaj TUTAJ Wzmacniacz Normy to nowoczesne urządzenie – jego dźwięk sugeruje namysł nad ograniczeniami poszczególnych rozwiązań i oferuje konkretną propozycję, co z tym zrobić. Dostajemy z nim ciepły i gęsty przekaz, który jest dynamiczny i otwarty, bardzo przy tym rozdzielczy. Łączone jest więc to, za co cenione są tranzystory MOSFET bez ich wad, takich jak ograniczenie rozdzielczości i spowolnienie dźwięku. To przykład na to, że techniki, które wydawały się mieć przypisane na stałe wektory, można wykorzystać w znacznie bardziej kreatywny sposób, zbliżając tym samym słuchacza do muzyki. WP |
Struss Audio TEST: No. 171 | lipiec 2018, czytaj TUTAJ Dźwięk tego wzmacniacza jest pięknie nasycony, gęsty, ale nie zlewa wszystkiego w papkę. Jego wysokie tony mają wyjątkową łatwość w wypełnianiu pasma bez rozjaśnienia i wyostrzenia. Bas jest niesamowicie głęboki i mocny, ale najważniejszym zakresem jest i tak środek pasma. Pięknie wypadają więc wokale, niewielkie składy kameralne, świetnie brzmi jednak i elektronika. Mimo tak ukształtowanej barwy to bardzo uniwersalny wzmacniacz, ponieważ gra w bardzo szybki i czysty sposób, mimo że skryte to jest pod barwami i nasyceniem. WP Audioform TEST: No. 165 | styczeń 2018, czytaj TUTAJ Kolumny Audioform Adventure 50 są w ramach swoich ograniczeń doskonałe, to jakby monitory LS3/5a, ale w większej rozwiniętej formie. Jeśli mamy do dyspozycji mocny wzmacniacz i słuchamy jazzu, klasyki w małych składach, starszego rocka itp., to wystarczy wygodnie usiąść z kilkoma płytami i dać im szansę, bo w tym, co robią są wyjątkowe. Wow! WP Avatar Audio TEST: No. 165 | styczeń 2018, czytaj TUTAJ Jak pisałem w teście, to niezwykłe kolumny dla niezwykłych ludzi. Jazz i muzyka klasyczna to coś, co zagra z nimi najlepiej. Pomyślmy o dobrym wzmacniaczu lampowym, a dostaniemy dźwięk, którego nie będzie miał nikt inny. Ich nieprawdopodobna rozdzielczość, szybkość reakcji i przejrzystość powodują, że jesteśmy w centrum wydarzeń. Pierwszy plan jest blisko nas, ale czujemy się, jakbyśmy siedzieli przed wykonawcą nie dlatego, że siedzi on nam na kolanach, a dlatego, że jesteśmy we wspólnej z nim przestrzeni. No i to wyjątkowe wykończenie! WP Dynaudio TEST: No. 175 | listopad 2018, czytaj TUTAJ Kolumny Contour 30 firmy Dynaudio brzmię nieco inaczej niż nas ta firma do tego przyzwyczaiła – są cieplejsze i gęstsze. W czasie testu grały gładko ciemno, ale z mnóstwem szczegółów. Są przy tym niebywale wierne, ale są też: przyjemne. A ponad wszystko: naturalne. Płyty brzmiały z nimi w zróżnicowany sposób, żadna nie była taka sama, jak poprzednia, ale kolumny zatrzymywały się na krok przed momentem, w którym można by powiedzieć o „zbyt jasnej górze”, „za bardzo konturowym basie”, czy „jaskrawej średnicy”. Tak powinny brzmieć high-endowe kolumny głośnikowe! WP Graham Audio TEST: No. 170 | czerwiec 2018, czytaj TUTAJ Grahamy są nieco inne niż pozostałe konstrukcje tego producenta. Zachowując zalety podstawkowych modeli Grahama dostajemy bardziej uniwersalny dźwięk w tym sensie, że bliższy mainstreamu. Usłyszymy z nimi wszystko to, za co cenimy Grahama, czyli fantastyczną barwę i spójność. Dynamika przejdzie nasze najśmielsze wyobrażenia. Nawet głośne słuchanie nie spowoduje zniekształceń, które by irytowały rozjaśnieniem lub szorstkością. To kolumny do długich odsłuchów, ale nie do przysypiania – otwarta góra na to nie pozwala. Bardzo ładne przeniesienie wartości „szkoły BBC” do mainstreamu. WP GrandiNote TEST: No. 167 | marzec 2018, czytaj TUTAJ Spędziłem w tymi kolumnami zdecydowanie więcej czasu (przed napisaniem recenzji), niż z jakimkolwiek innym produktem w ciągu mojego całego recenzenckiego życia. Właśnie mija rok, a mój zachwyt tymi głośnikami nie mija! Oferują one bliski, wręcz intymny kontakt z muzyką, fantastyczną, gęstą, ale i pełną powietrza, ogromną scenę. A jednocześnie to także fantastycznie natychmiastowy, precyzyjny, ale i nasycony, szalenie wręcz muzykalny dźwięk. Muzyka płynie z nich swobodnie, ale każdy aspekt reprodukcji dźwięku jest doskonale kontrolowany. No i jeszcze jeden, ogromny atut – skuteczność na poziomie 95 dB (przy 8 Ω), która pozwala parować MACH 4 z dowolnym wzmacniaczem, czy będzie to potężny tranzystor, własna cudowna integra GrandiNote w klasie A, czyli Shinai, oferująca 37 W na kanał, czy może 8 W SET na lampach 300B. To po prostu znakomity, a na dodatek uniwersalny produkt! MD Harbeth TEST: No. 175 | listopad 2018, czytaj TUTAJ Kolumny Monitor 30.2 40th Anniversary Edition są doskonałe w tym, co robią. Grają otwartym, energetycznym dźwiękiem o dobrym rozciągnięciu pasma w obie strony. Realizują idiom BBC, to znaczy skupiają uwagę na środku pasma, pięknie pokazując wokale i inne instrumenty z tego samego zakresu częstotliwości. Najlepiej sprawdzą się z mocnym wzmacniaczem i w dość szerokim ustawieniu. Dostaniemy wówczas pełnokrwisty „brytyjski” dźwięk, ale zarazem niezwykle nowoczesny. Jest pięknie! WP hORNS by Auto-Tech TEST: No. 173 | wrzesień 2018, czytaj TUTAJ Atmosphere to czyste, dynamiczne, przejrzyste kolumny, które żadnej z tych zalet nie eksponują. Dostaniemy z nimi wszystko to, za co ten rodzaj kolumn jest lubiany: przede wszystkim dużą scenę dźwiękową, kolumny których po prostu nie „widać”, precyzję, brak podbarwień. Dochodzi do tego gładkość, fantastyczne wysokie tony i dynamika, która nie jest sama dla siebie, a buduje przekaz. Świetne kolumny, które w odpowiednim pomieszczeniu i z odpowiednim wzmacniaczem będą ozdobą każdego systemu. WP JBL TEST: No. 176 | grudzień 2018, czytaj TUTAJ Kolumny JBL L100 Classic pokazują, że można nowoczesne techniki projektowania wykorzystać tak, aby uzyskać wiele z tego, czym charakteryzowały się kolumny z lat 60. i 70. XX wieku, z kilkoma bonusami. Mamy więc niebywałą dynamikę, szybkość i otwarte brzmienie. Pasmo jest świetnie rozciągnięte w obydwie strony, ale to nie są kolumny, które „pompują” bas. Scena, czy raczej: obrazowanie, jest świetne, znacznie lepsze niż wszystkie kolumny z szerokimi odgrodami, jakie kiedyś produkowano. Jest duża głębia, jest skalowanie wielkości instrumentów, jest wreszcie szeroka panorama. Posłuchajmy ich, dajmy im trochę czasu, nawet jeśli szukamy czegoś innego. To bowiem kolumny, które pokazują inżynierię akustyczną najwyższej klasy i z najlepszej strony. Klasyk, ale na miarę XXI wieku – tym właśnie L100 Classic są. WP Pylon Audio TEST: No. 174 | październik 2018, czytaj TUTAJ Pearl 27 to, moim zdaniem, jedne z najciekawszych kolumn Pylona. Dopasujmy do nich przyjemny wzmacniacz i na przykład gramofon, a otrzymamy system o którym wielu, którzy wydali znacznie większe pieniądze, będzie mogło tylko pomarzyć. To kolumny, które dobrze spiszą się nie tylko ze wzmacniaczami i źródłami za 2000 zł, ale i za 4000, a nawet 6000 zł. Tak, są tak dobre. WP REBEL SENTIMENT 10 TEST: No. 167 | marzec 2018, czytaj TUTAJ Największą siłą testowanych konstrukcji jest to, że są one absolutnie samowystarczalne, mają własny charakter, który apeluje do naszej wrażliwości i nie potrzebują udoskonalania, ani podpórek. Absolutny brak rozjaśnień, nieobecność podkreślonych sybilantów (głosek syczących), świetne otwarcie niskiego środka, piękna rytmiczność jak z konstrukcji z obudową zamkniętą – to elementy powodujące, że z jednaj strony usłyszymy znacznie więcej ze znanych nam nagrań, a z drugiej nie będą to jedynie „fajerwerki próżności”, a rasowe granie. WP INTERKONEKT + KABEL GŁOŚNIKOWY Black Cat Cable TEST: No. 169 | maj 2018, czytaj TUTAJ To rzadki przypadek, w którym można by powiedzieć, że kable są „za tanie”, zarówno dlatego, że grają lepiej niż inne kable z tego przedziału cenowego, jak i dlatego, że niedrogie systemy potrzebują czegoś innego – cieplejszej barwy, niższego basu, nie wymagają tak wysokiej dynamiki i szybkości, ponieważ i tak nie wiedziałyby, co z nimi zrobić. Myśląc więc o kablach Chrisa Sommovigo myślmy „szerzej” i „mocniej”, w kontekście drogich, zaawansowanych systemów. To tam jest ich miejsce. WP KABEL GŁOŚNIKOWY Hijiri TEST: No. 169 | maj 2018, czytaj TUTAJ Hijiri H-SLC25R „Million” ma wszystko, czego wymagamy od top high-endu: barwę, głębię, rozdzielczość, dynamikę itd. Ponad wszystko ma jednak duszę, która jest duszą wojownika i artysty w jednym. Jak człowiek, spod którego ręki wyszedł. Kabel ten brzmi nadzwyczaj naturalnie, przypominając wyborami estetycznymi to, co dostajemy z płytami XRCD24. Wybitny kabel, za te pieniądze trudny do pobicia. WP INTERKONEKT + KABEL GŁOŚNIKOWY Luna Cables TEST: No. 174 | październik 2018, czytaj TUTAJ Brzmienie kabli firmy Luna Cables z serii Orange zostało dopracowane i wycyzelowane w trakcie długich odsłuchów i jest odzwierciedleniem potrzeb, filozofii dźwięku i gustu konstruktora, pana Danny’ego Labrecque’a. To granie, które przenosi nas w ciepłe słońce Toskanii i na skąpane w promieniach słonecznych Lazurowe Wybrzeże. Jest w nim gęstość i ciepło, które w niebywale naturalny sposób łączą się z muzyką. Jest też znakomita dynamika i mocny, niski bas. WP INTERKONEKT + KABEL GŁOŚNIKOWY Synergistic Research TEST: No. 172 | sierpień 2018, czytaj TUTAJ Kable z serii Atmosphere X brzmią w gładki, płynny sposób i mają nisko postawiony punkt ciężkości. Oferują też piękną, bo dźwięczną i czytelną górę, która jest jednak górą „złotą”, a nie „żelazną”. To po prostu znakomity dźwięk, który pokazuje, że przewodniki ze srebra – o ile użytego świadomie – są tą WŁAŚCIWĄ drogą. To firma bazująca na solidnej technicznej podbudowie, która wie, co z nią zrobić, żeby muzyki słuchało się z niekłamaną przyjemnością. WP KONDYCJONER NAPIĘCIA ZASILAJĄCEGO AC GigaWatt TEST: No. 174 | październik 2018, czytaj TUTAJ Kondycjoner GigaWatta proponuje rzeczy, które z listwami zasilającymi są niedostępne, przede wszystkim zmniejszenie szumów tła do tak niskiego poziomu, że wydaje się, że dźwięk jest cichszy. Podkręcamy gałkę siły głosu o minimalny kąt i otrzymujemy bardziej dynamiczny, bardziej plastyczny dźwięk niż bez kondycjonera. Ale równie ważne jest dociążenie basu i wyczyszczenie jego średniego zakresu. A to wszystko przy jedwabistej, przyjemnej górze pasma. To realne, namacalne, wartościowe pójście w kierunku, o którym marzy chyba każdy z nas – melomanów, fanów i wariatów audio. WP LISTWA ZASILAJĄCA AC KBL Sound TEST: No. 167 | marzec 2018, czytaj TUTAJ System zasilający zbudowany na bazie listwy Reference Power Distributor Mk3 będzie niezwykle efektowny, a pod wieloma względami topowy – przede wszystkim jeśli chodzi o rozdzielczość, bogactwo i klarowność skrajów pasm. Bas schodzi bardzo nisko, a dynamika jest jak błyskawica. Dodajmy, że ważna jest także wysoka rozdzielczość i detaliczność, jakie z listwą KBL Sound otrzymamy. To po prostu listwa zasilająca AC z bardzo wysokiej półki. WP KABEL ZASILAJĄCY AC WK Audio TEST Z OKŁADKI: No. 165 | styczeń 2018, czytaj TUTAJ Kabel zasilający The One firmy WK Audio jest niezwykle muzykalny. Dźwięk jest z nim pewny siebie, energetyczny, ale przy tym zawsze gładki i płynny. Z jednej więc strony pobudza system do mocniejszego grania, z a drugiej nie wywraca go do góry nogami w poszukiwaniu tej jednej cechy. Instrumenty operujące w górze pasma są bardziej na wierzchu niż z kablami odniesienia, ale nie zmienia to równowagi tonalnej. Ta jest bardzo, bardzo dobra, wręcz zawodowa. WP PRZEŁĄCZNIK SYGNAŁU LAN Telegärtner Japan Limited TEST Z OKŁADKI: No. 167 | marzec 2018, czytaj TUTAJ Przełącznik LAN firmy Telegärtner Japan Limited jest niezwykle solidny, ale ma dość zwyczajny wygląd, bardzo przemysłowy. I nie przypadkiem – wyrósł bowiem z doświadczeń zebranych w trudnych warunkach przesyłu danych w przemyśle. Jego działanie można porównać do najlepszego kondycjonera zasilającego – dźwięk plików odtwarzanych za jego pośrednictwem jest wyjątkowy w rozdzielczości, nasyceniu i dynamice. To takie produkty sprawiają, że audio komputerowe nareszcie jest wartościową częścią sceny high-endowej. WP NÓŻKI ANTYWIBRACYJNE Divine Acoustic Podsumowanie TEST: No. 176 | grudzień 2018, czytaj TUTAJDźwięk z nóżkami Divine Acoustic jest delikatny, otwarty, dokładny i wewnętrznie skomplikowany. Jest też niezwykle rozdzielczy – to z nimi drogie produkty pokażą więcej ze swojej klasy. A to wszystko bez rozjaśnienia góry, a wprost przeciwnie – z jedwabnym nalotem na wszystkim. Idą za tym wybitne różnicowanie i rozdzielczość, wokół których można budować cały system. Keplery pomogą wydobyć dodatkowe informacje z nagrań, przyspieszą ich puls i lepiej ukażą szybkość. A przy tym to fantastyczna inżynieria, niesamowite wykonanie na topowym światowym poziomie. WP AKCESORIA FILTR GŁOŚNIKOWY SPEC TEST: No. 166 | luty 2018, czytaj TUTAJ Filtry głośnikowe firmy SPEC są wyjątkowym uzupełnieniem systemu audio top high-end. Najnowsza wersja RSP-AZ9EX jest o wiele lepsza od wszystkich poprzednich „procesorów” tej firmy. To wersja, która jest jeszcze bardziej rozdzielcza – to realna rozdzielczość płynąca z lepiej pokazywanych powiązań, z bogactwa harmonicznych, z lepszego ataku. Nowy filtr SPECa brzmi więc organicznie, gęsto, pięknie. I nawet z ciepłymi kolumnami był to walor, niesamowity dodatek, który wydobywał piękno tego rodzaju dźwięku. Polecam! WP AQUAVOICE Silence
Wydawca: ZOHARUM http://zoharum.com Silence jest albumem nagranym i zmasterownym w perfekcyjny sposób. To nowoczesne spojrzenie na elektronikę, bez jaskrawości i ostrości znanych z lat 80., w pewien sposób będącym powrotem do analogowych czasów lat 70. Czy to za sprawą coraz lepszych urządzeń służących do generowania dźwięku i jego nagrywania, a potem obróbki, czy jest coś w „duchu czasów”, co każe iść w tym kierunku – nie wiem. To jedna z najlepszych, najlepiej nagranych płyt z elektroniką, jaką ostatnio słyszałem. WP JASKUŁKE SEXTET Wydawca: SEA LABEL http://www.jaskulke.com To po prostu znakomity dźwięk! Miękki, gęsty i pełny. Słychać, że instrument zarejestrowany został z blisko ustawionych mikrofonów, bo jest intymny, na wyciągnięcie ręki. Podobnie zresztą brzmi wchodząca zaraz potem trąbka, ukazana szeroko, z dużym udziałem przesunięcia w przeciwfazie, przez co dosłownie wychodzi z obydwu stron głośników. To także ciemny, raczej ciepły przekaz, w którym selektywność nie jest najważniejsza. Ale nie dlatego, że brakuje rozdzielczości – ta jest bardzo dobra. Pierwszy plan jest blisko nas, poza wstępami w których na pianino i trąbkę nałożony jest długi pogłos. To granie przypominające rejestracje w małym klubie, gdzie mikrofony są blisko instrumentów, a muzycy blisko siebie. TOMASZ PAUSZEK Wydawca: AUDIO ANATOMY http://audioanatomy.pl Płyta pana Tomasza Pauszka gra w „szeroki” sposób – mowa o rozmachu i energii. Można jednak to określenie użyć także w stosunku do sceny dźwiękowej. Takiego grania oczekujemy od tej elektroniki i płyta pod tym względem nie zawodzi. Jest szeroko, gęsto, wysoko, głęboko. Muzycznie to doskonały przykład na to, jak za pomocą cytatów, inspiracji itp. przygotować coś nowego, świeżego. Jasne jest przecież, że słychać tu i Jarre’a, i Oldfielda, nawet Vollenveidera. A to wciąż autorski projekt, własny, odmienny. Bardzo mi się ten podwójny album podoba, świetnie brzmi i jest po prostu ciekawy. Najlepsza była, jak dla mnie, wersja CD, ale i LP broni się dzielnie. Brawo! WP |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity