No. 219 Lipiec 2022
- 01 lipca
- TEST Z OKŁADKI: WK Audio THE RED ⸜ kabel zasilający AC
- TEST: AudioPhase BILBERRY ⸜ kabel zasilający AC
- TEST: Boulder 812 ⸜ odtwarzacz plików audio/przedwzmacniacz/wzmacniacz słuchawkowy
- TEST: Børresen Acoustics 05 SILVER SUPREME EDITION ⸜ kolumny głośnikowe • podłogowe
- TEST: JBL 4305P ⸜ kolumny aktywne • podstawkowe
- TEST: Rekkord F-400 ⸜ gramofon • automatyczny
- MUZYKA ⸜ recenzja: SŁAWEK SEMENIUK, Slavic Horizons, COMPACT DISC (2022)
- YOUTUBE ⸜ TECHNIKA: WOJCIECH PACUŁA o płytach CD-R i SACD (wiedza tajemna cz. 1)
- 16 lipca
- KRAKOWSKIE TOWARZYSTWO SONICZNE ⸜ spotkanie № 135: PAWEŁ „BEMOL” ŁADNIAK i sztuka masteringu
- TEST: Accuphase P-7500 ⸜ wzmacniacz mocy
- TEST: Audiophonique SINGULARITY ⸜ interkonekt analogowy RCA
- TEST: TAD EVOLUTION TWO (E2) ⸜ kolumny głośnikowe • podłogowe
- TEST: Well Tempered Lab AMADEUS 242 ⸜ gramofon

![]() |
![]() |
KILKA PROSTYCH SŁÓW… O PRZYSZŁOŚĆ AUDIO ![]()
To jedna z nielicznych okazji, przy których mogę spotkać wszystkich swoich przyjaciół i znajomych w jednym miejscu. Postanowiłem to wykorzystać i zapytać ludzi, których lubię, którym ufam i cenię o kilka rzeczy, będących w ostatnim czasie na ustach ludzi z naszej branży. Wszystkim zadałem te same pytania, aby czytelnicy „High Fidelity” mogli porównać podejście do tematu i opinie różnych ludzi. Pozostawiłem im wolną rękę w doborze pytań, nie na wszystkie musieli odpowiadać. Jak zaraz się państwo przekonacie, mają oni często kompletnie odmienne zdanie na ten sam temat, co pokazuje, że branża audio nie jest monolitem, a zbiorem równoważnych nurtów. Wypowiedzi łączy z kolei pasja moich rozmówców do muzyki i urządzeń, za pomocą których jest odtwarzana. Myślę, że daje się to odczuć. O rozmowę poprosiłem pana Heinza Lichteneggera, założyciela i dyrektora firmy Audiotuning, która z kolei jest właścicielem marki Pro-Ject Audio, Maurizio Aterini – założyciela i właściciela firmy Gold Note (z którym wiele lat temu rozmawiałem w podobnej formule), Gerharda Hirta – założyciela i właściciela Ayon Audio, współwłaściciela Lumen White, jak również członka Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego, rządzących w firmie Audiovector Ole i Madsa Klifothów, Rumena Atarskiego – właściciela Thrax Audio, René Laflamme – właściciela firmy Fidelio, zarządzającego firmą 2 x HD i dystrybutora w Ameryce Północnej marki Nagra oraz Dirka Sommera, naszego przyjaciela z magazynu hifistatement.net, członka Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego, z którym – oraz jego żoną Birgit – spędziliśmy fantastyczny wieczór w prawdziwie bawarskiej knajpie na obrzeżach Monachium. Wszystkim wam dziękuję! HEINZ LICHTENEGGER ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze? audiotuning.com ![]() MAURIZIO ATERINI ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze? ![]() GERHARD HIRT ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Dobrym przykładem jest kino domowe: co trzy miesiące nowa funkcja; zaczęło się od 5.1, 6.1, 7.1, 7.2 itd. Pamiętam, jak dawno temu jeden z naszych dobrych klientów kupił procesor kina domowego za 10 000 euro. Zaraz potem pojawiła się nowsza wersja tego samego procesora. Trzy miesiące później poddał się i sprzedał całe kino. Za sprzedany procesor wziął 2000 euro – strata była ogromna, a człowiek jest na zawsze dla nas stracony. MQA jest promowany przez niektóre amerykańskie magazyny, ponieważ nie mają one w ręce żadnych prawdziwych nowości z rynku i muszą czymś zaciekawić swoich czytelników. Myślę, że będzie to powracało jak bumerang. |
Streaming czy downloading? ![]() OLE & MADS KLIFOTH ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze? ![]() RUMEN ATARSKI ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? ![]() RENÉ LAFLAMME ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy są na horyzoncie nowe technologie warte zainteresowania? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? Co w roku 2017 będzie dla twojej firmy najważniejsze?
![]() DIRK SOMMER ![]() WOJCIECH PACUŁA: Czy high-end umarł? Czy high-end jest zbyt drogi? Jak się przedstawia sprawa z młodymi ludźmi – udało się nam przyciągnąć ich do naszego hobby? Dlaczego? Problem ŹRÓDŁA – czy odtwarzacze plików audio to już dojrzała technologia? Czego im brakuje, a co zostało już osiągnięte? Czy korekcja akustyki pomieszczenia jest ważną techniką? MQA – przyszłość streamingu plików audio? Streaming czy downloading? |
Kim jesteśmy? |
Współpracujemy |
Patronujemy |
Nasi autorzy publikują teksty w magazynach: „Enjoy the Music.com”, „Positive-Feedback.com”, „HiFiStatement.net” oraz „Hi-Fi Choice & Home Cinema. Edycja Polska”. "High Fidelity" jest miesięcznikiem poświęconym zagadnieniom wysokiej jakości dźwięku. Pismo ukazuje się nieprzerwanie od 1 maja 2004 roku. Do października 2008 roku nosiło tytuł "High Fidelity OnLine". W listopadzie 2008 roku zostało zarejestrowane pod nowym tytułem. |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity