No. 100 sierpień 2012
- Accuphase A-200 – wzmacniacz mocy na 40-lecie firmy!!!
- Advance Acoustic EZY-80 – mini nie tylko dla audiofila
- Arcam rLink – przetwornik cyfrowo-analogowy
- Audio Research Ref75 - stereofoniczny wzmacniacz mocy
- Ayon Audio TITAN – flagowy wzmacniacz mocy
- Concert Fidelity w Polsce!
- dCS wspiera DSD przez USB i 24/194 w serii Scarlatti
- Goldenote Valore Compact Leather - gramofon w skórze
- Ruszyła sprzedaż kabli serii Gryphon VIP Reference
- Lato z radiem!
- Meitner MA-2 - nowy odtwarzacz CD i przetwornik w jednym
- Nowy przenośny Matrix
- Cyfrowy nie zawsze znaczy lepszy
- Rotel prezentuje swoją serię 12
- SILTECH W POLSCE – NARESZCIE NA STAŁE!!!
- WATTGATE Z POWROTEM W POLSCE
Cyfrowy nie zawsze znaczy lepszy „Mamy XXI wiek, a korzystamy tylko z 5 procent dźwięku, który mieliśmy w 1978 roku”.To słowa legendarnego rockmana Neila Younga, a były one bezpośrednim atakiem na cyfrowy format MP3, który zgodnym zdaniem muzyków, dźwiękowców i producentów hi-fi niszczy piękno muzyki. Ale MP3 to tylko wierzchołek góry lodowej. Dlaczego musimy ratować muzykę? Każdego dnia miliony ludzi zabijają w muzyce to co najcenniejsze - jej jakość i wyjątkowe brzmienie. Niepowtarzalny dźwięk najrzadszych i najdroższych instrumentów na świecie, pieczołowicie dopracowywane w studio wokale, niepowtarzalna akustyka sal koncertowych - wszystko to tracimy bezpowrotnie. Poczucie, że muzyka cyfrowa jest zawsze i w każdym względzie perfekcyjna jest bardzo złudne. Nigdy dotąd nie było tak dużych różnic w jakości nagrywanej muzyki. Bardzo często same wytwórnie celowo zubażają dźwięk, ale nie mniej często dzieje się tak przez nieświadomość użytkowników. Nie pozwalajmy się okradać, nie żyjmy w nieświadomości. Pogarszająca się jakość muzyki ma wiele źródeł: od nagannych praktyk koncernów muzycznych, które wierzą, że to co jest głośno nagrane sprzeda się częściej, przez nieświadomość użytkowników, którzy korzystają ze słabych formatów cyfrowych. Cierpimy w końcu na nadmiar marketingu w produkowanym sprzęcie hi-fi, który krzyczy z kolorowych pudełek o coraz to nowych technologiach. Ratuj Muzykę! Ratujmuzyke.pl to inicjatywa, która ma na celu promocję bezstratnych formatów muzycznych, najlepiej nagranych albumów z najlepszą muzyką i technologii hi-fi, które faktycznie pozwalają na odtworzenie jak najwyższej jakości utrwalonej w materiale studyjnym. Dlaczego warto odwiedzić i promować stronę www.ratujmuzyke.pl? Bo to cenne źródło informacji, z którego dowiemy się o wielu do tej pory słabo nagłośnionych kwestiach związanych z muzyką i jej jakością. Autorzy Ratuj Muzykę odpowiadają na następujące pytania: Czy istnieje muzyka cyfrowa? Dlaczego format MP3 powinien zniknąć? Jak można łatwo i tanio poprawić jakość dźwięku z komputera? Dlaczego pomiar dźwięku nie jest tożsamy ze słuchaniem muzyki? Dlaczego muzyka cyfrowa jest często gorszej jakości od tej z winyli? Dlaczego koncerny muzyczne wciąż podnoszą poziom głośności nowo nagrywanych albumów? Dlaczego tani sprzęt psuje dźwięk? Ratuj Muzykę promuje także najlepiej nagraną muzykę – zbiór najlepszych albumów wciąż rośnie: LINK Ratuj Muzykę prowadzi profil na Facebooku, na którym informuje o nowych najlepiej nagranych albumach tylko z najlepszą muzyką. LINK Kto jest już z nami? Merytorycznego i promocyjnego wsparcia udzielili nam: Andrzej Kisiel, redaktor naczelny magazynu "Audio" Marek Suchocki, redaktor naczelny magazynu "Hi-Fi Choice & Home Cinema" Wojciech Pacuła, redaktor naczelny magazynu "High Fidelity" Serwis informacyjny hi-tech i audio-video – "HD-Opinie.pl" Portal specjalistyczny PC – "Dobreprogramy.pl" Specjalistyczny serwis audio-video – "RMS.pl" Źródło: Rafko |
|
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity