04 Marzec 2016

Nowości w firmie Tonsil (marzec 2016)

KOLUMNY GŁOŚNIKOWE

Źródło: WHITE MAGICK

Firma Tonsil – polski producent kolumn głośnikowych z Wrześni – pochwaliła się swoimi osiągnięciami z roku 2015, poinformowała też o planach na najbliższe 10 miesięcy.

Ubiegły rok – jak twierdzi Tonsil – był „przełomowy w dużej mierze za sprawą debiutu nowych Altusów”. Kolumny zyskały nie tylko nowe oblicze, ale również brzmienie. „To produkt adresowany m.in dla obecnych 40- i 50-latków, pamiętających brzmienie Altusów z ubiegłego stulecia. Niemniej na przestrzeni dwóch dekad ich gusta muzyczne i oczekiwania wobec dźwięku się zmieniły. Dlatego musieliśmy dostosować kolumny do ich aktualnych potrzeb. Zwróciliśmy szczególną uwagę na wysokie tony oraz odpowiednią dynamikę zestawu. Nie ukrywam, że bardzo ostrożnie podchodziliśmy do reaktywacji tego modelu. Czasami tego typu powroty potrafią być bolesne, czego najlepszym przykładem jest historia VW Garbusa – mówi Kajetan Adamczak, dyrektor operacyjny Tonsil.

Altusy nie podzieliły jednak losów niemieckiego auta i pomimo niemałej ceny – około 6 tysięcy złotych, spotkały się z dobrym przyjęciem wśród rodzimych klientów a także zagranicznych. Nadspodziewanie wysoki popyt w ostatnim kwartale trochę zaskoczył producenta, który ledwo nadążał z dostawami. W związku z ograniczonymi mocami produkcyjnymi Tonsil był zmuszony przesunąć premierę głośników Maestro III (zaprezentowanych na zdjęciach) na rok 2016. „Przyznaję, że ostrożnie podeszliśmy do planowania sprzedaży Altusa 380. Gdyby nie to, sprzedalibyśmy dużo więcej Altusów. Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni z ubiegłego roku, sprzedaż udało się nam zwiększyć o ponad 20%” – dodaje Sławomir Wieszczeciński, właściciel firmy.

Oprócz kolumn Maestro III Tonsil wprowadzi do oferty nowe wersje wykończenia Altusów 380: w naturalnym fornirze oraz w skórze i fornirze. Do sprzedaży trafi również mniejszy brat nowego Altusa, kolumna o nieco zmniejszonych gabarytach; ruch ten jest odpowiedzią na postulaty części klientów, którzy nie dysponują na tyle dużymi salonami, aby pomieścić głośniki o pojemności 100 litrów i łącznej wadze prawie 100 kg. Tonsil planuje także wzbogacić ofertę o trzy całkowicie nowe modele kolumn zaprojektowanych zgodnie ze współczesnymi trendami we wzornictwie. „Po zaakceptowaniu wstępnych szkiców zaprezentowanych przez współpracującego z nami projektanta, trwają obecnie prace nad desingiem oraz nad akustyką. Zestawy wejdą do sprzedaży przed ostatnim kwartałem, ich szacowane ceny detaliczne to 2, 4 oraz 6 tysięcy złotych za zestaw” – mówi Sławomir Wieszczeciński.

Również w tym roku zostanie oddana nowa hala produkcyjna, której budowa już trwa, w rezultacie czego łączna powierzchnia produkcyjna wyniesie prawie 3 tysiące metrów kwadratowych. To otworzy nowe możliwości w zakresie wielkości oraz planowania procesu produkcyjnego. „Nie udało nam się zrealizować wszystkich zamierzeń, ale pierwszy trudny etap mamy już poza sobą. Reaktywacja się udała. Tonsil na stałe powrócił do salonów, a Polacy znowu chętnie sięgają po kolumny z Wrześni. Ten korzystny trend będzie podtrzymany, w bieżącym roku przewidujemy znów dwucyfrowy wzrost sprzedaży” – podsumowuje Sławomir Wieszczeciński.



Więcej o...
TONSIL

Krakowskie Towarzystwo Soniczne to nieformalna grupa melomanów, audiofilów, przyjaciół, spotkająca się po to, aby nauczyć się czegoś nowego o produktach audio, płytach, muzyce itp.

CO W MAGAZYNIE

Czytaj najnowszy numer