Firmy JBL oraz Under Armour zaprezentowały wspólnie opracowane i zaprojektowane douszne słuchawki sportowe. Jak twierdzi Suport – polski dystrybutor urządzeń marki JBL, współpraca ta ma na celu „udostępnienie technologii łączności w dziedzinie zdrowego stylu życia oraz fitness szerokiemu gronu odbiorców”. Pierwszymi produktami sygnowanymi przez obie firmy są dwa modele bezprzewodowych słuchawek sportowych: JBL UA Wireless oraz JBL UA Wireless Heart Rate.
Flagowym modelem zaprojektowanym przez inżynierów JBL mają być JBL UA Wireless Heart Rate, które na rynku polskim powinny pojawić się w sierpniu tego roku. To słuchawki zapewniające natychmiastowy pomiar tętna bezpośrednio z tętnicy usznej, pozwalając sportowcom w pełni skupić się na treningu, bez konieczności przerywania go, by sprawdzić tętno na opasce, zegarku czy telefonie. Dzięki wbudowanej łączności z UA Record, platformie Under Armour związanej z dbaniem o zdrowie i fitnessem, słuchawki te stale przesyłają dane dotyczące pulsu, by trenujący nieustannie był zsynchronizowany ze swoimi celami treningowymi. Słuchawki douszne od JBL-a i UA są dodatkowo bardzo trwałe i odporne na pot czy zachlapania: wszystko zgodnie z parametrami wodoodporności na poziomie IPX 5. Ponadto opatentowana przez JBL technologia TwistLock gwarantuje, że słuchawki nie wypadną z uszu, natomiast rozwiązanie o nazwie Flexsoft zapewnia długotrwały komfort ich użytkowania.
Wszyscy, którzy zdecydują się na zakup modelu JBL UA Wireless Heart Rate lub JBL UA Wireless, w pakiecie otrzymają również całoroczną, darmową subskrypcję MapMyFitness Premium o wartości 29,99 dolara (ok. 115 zł). MapMyFitness jest częścią zestawu aplikacji Under Armour Connected Fitness, która zrzesza ludzi z całego świata tworzących społeczność ponad 155 milionów osób. MapMyFitness pozwala członkom śledzić, analizować i dzielić się ponad 600 różnymi typami aktywności fitness.
„Współcześni użytkownicy uprawiający sport domagają się najwyższej wydajności jeśli chodzi o formę, funkcjonalność i design. JBL UA Wireless Heart Rate i JBL UA Wireless wręcz przerasta te wymagania, dostarczając wszechstronną łączność, imponującą ergonomię oraz potężne doznania akustyczne JBL” – mówi Michael Mauser, Dyrektor Lifestyle Audio Division, HARMAN. „Tylko autorytet JBL w dziedzinie dźwięku i doświadczenie w projektowaniu dla sportowców mogą sprostać najwyższym standardom tego partnerstwa. Jesteśmy bardzo podekscytowani uruchomieniem współpracy i chętni by wprowadzić na rynek nowe, znaczące innowacje, które poszerzają świat łączności fitness dla naszych sportowców” – powiedział zaś Robin Thurston, Chief Digital Officer w Under Armour.
Nowa linia bezprzewodowych słuchawek sportowych składa się z dwóch modeli: JBL UA Wireless Heart Rate (dostępny w sierpniu 2016) i JBL UA Wireless (dostępny w kwietniu 2016) zaprojektowanych wspólnie przez obie firmy. Polska premiera modelu JBL UA Wireless odbędzie się już w piątek, 29 kwietnia, o godzinie 14.00 w sklepie iSpot w warszawskiej Arkadii przy Alei Jana Pawła II 82. Cena JBL UA Wireless Heart Rate nie jest jeszcze znana, zaś za drugie słuchawki trzeba będzie zapłacić 769 zł.