No. 117 styczeń 2014
- Advance Acoustic X-i90. Nowy wzmacniacz zintegrowany
- AKG K545. Słuchawki wokółuszne
- ASUS ESSENCE III
- AUDIOFIL 2014
- AudioSolutions Euphony 140. Trójdrożna litewska podłogówka.
- Audiotrack DR.DAC3. Przetwornik cyfrowo-analogowy/wzm. słuchawkowy
- NOWOŚCI W FIRMIE AUDIOFAST
- Monitor Audio ASB-2 Soundbar - wielokanałowy dźwięk.
- CHORD ETHERNET
- dc-components LS-2, IC-2, XLR-2, Power 1, Power-2. Kable połączeniowe
- JBL Studio 220 i Studio 230. Kolumny głośnikowe nowej linii JBL Studio 2
- NorStone – nowości na sezon 2013-2014
- RCM. Nowości
- Rockport Technologies ATRIA. Kolumny głośnikowe
- „Sweet Streams”. Promocja firmy Linn
- TAD PREZENTUJE NOWE PRODUKTY SERII EVOLUTION
AURENDER Seria X100 Cyfrowy odtwarzacz muzyczny X100 otrzymał wiele innowacyjnych funkcji, które oryginalnie zostały zaprojektowane dla wyżej wycenionych modeli Aurendera – S10 i W20 – do których należy pamięć SSD przeznaczona do odtwarzania. SSD całkowicie likwiduje zniekształcenia jitter, zwłokę odczytu oraz zakłócenia pochodzące od obracających się twardych dysków i płyt CD. X100 Wykorzystuje również takie samo cyfrowe wyjście USB audio najwyższej jakości, jakie znalazło się w okręcie flagowym – Aurenderze W20. Wyjście posiada swój własny obwód zasilający, aby wyeliminować zakłócenia w sygnale audio i zostało zabezpieczone przed zakłóceniami RF poprzez dokładne ekranowanie. Aurender X100 może być sterowany za pomocą przycisków na panelu frontowym, jednak wykorzystanie aplikacji Aurender Conductor, przeznaczonej dla iPad’a, oraz iPad’a Mini stanowi najwygodniejszy sposób zarządzania, przeglądania i odtwarzania muzyki. Dodatkowo, na ekranie X100 można ustawiać takie opcje, jak sposób wyświetlania danych (informacje o utworze, poziom nagrania, playlisty, informacje o urządzeniu), tryb zasilania (On/Off/Standby), opcje przetwornika DAC i wiele innych. Modele Aurender S10 i W20 także wykorzystują aplikację Aurender Conductor, jako interfejs użytkownika. Aplikację, która została oryginalnie wprowadzona w 2011 roku, poddano kilku ulepszeniom i dodano do niej nowe funkcje, we współpracy z użytkownikami Aurendera i partnerami biznesowymi. Za jednym naciśnięciem przycisku lub kliknięciem w iPad’a, całe biblioteki muzyczne mogą zostać natychmiast posortowane pod kątem kategorii, rozdzielczości bitowych i częstotliwości próbkowania, a także zgodnie z ustawieniami użytkownika. Aplikacja Aurender Conductor została zaprojektowana specjalnie pod kątem zarządzania obszernymi bibliotekami muzycznymi i jest wyposażona w rozbudowany wachlarz funkcji, mających ułatwić i uprzyjemnić zarządzanie, przeglądanie i odtwarzanie posiadanych nagrań. Źródło: Audiofast |
|
AUDIO RESEARCH SP20 Wygląd zewnętrzny przypomina klasyczne komponenty Audio Research, ale jest na wskroś nowoczesny i jednocześnie charakteryzuje się zamierzoną, przejrzystą estetyką. Na panelu frontowym zamieszczono nowy, dotykowy ekran LCD o przekątnej 4.3’’, a po jego obu stronach znajdziemy duże, obrotowe gałki regulacyjne. Po raz pierwszy w historii firmy Audio Research, zamontowano w przedwzmacniaczu gniazdo słuchawkowe typu jack, w rozmiarze ¼, któremu towarzyszą trzy przyciski – Power, Mute oraz Speaker off. Przedwzmacniacz SP20 jest konstrukcją całkowicie zbalansowaną, działającą w czystej klasie A, z zerowym sprzężeniem zwrotnym. Zapewniono siedem poziomów regulacji napięcia, dodano duży moduł zasilania i niskoszumowy transformator typu R-core. Zarówno stopień liniowy, jak i Phono zostały wyposażone w niskoszumowe tranzystory JFET na wejściu oraz lampy 6H30 (po dwie na sekcję) na wyjściach. Pasmo przenoszenia jest imponujące – na wejściu liniowym -3 dB 0,8 Hz-220 kHz, na wejściu Phono +/- 0,4 dB 5 Hz-80 Hz. Wzmocnienie sekcji liniowej wynosi 13,8 dB (wartość zbalansowana), a wzmocnienie sekcji Phono wynosi 58 dB, więc SP20 może być używany przy zastosowaniu szerokiego wachlarza wkładek gramofonowych, włącznie z wkładkami typu MC, o stosunkowo niskim poziomie wyjściowym. Źródło: Audiofast |
|
AUDIO RESEARCH CD6 CD6 stanowi doskonałe, nowoczesne źródło odtwarzania muzyki i jest znacznie bardziej zaawansowanym urządzeniem, niż 5,5-letni CD5, dla którego będzie dźwiękowym i technologicznym zamiennikiem. Odtwarzacz wyposażono w cztery wejścia cyfrowe, wśród których znajdują się: asynchroniczny port USB 2.0HS, wejście koaksjalne RCA i dwa wejścia typu Toslink. Wszystkie wejścia mogą przyjąć sygnał w rozdzielczości 24 bity/192 kHz. Jak można było się spodziewać, w przypadku CD6 wykorzystano transport Philips PRO2R, który pozostaje wciąż najlepszym dostępnym obecnie mechanizmem dedykowanym dla odtwarzaczy CD. Jest on niezrównany, jeśli chodzi o odczyt nośników Compact Disc. Wykorzystując doświadczenia zdobyte podczas prac nad odtwarzaczem REF DAC oraz CD9, w odtwarzaczu CD6 zastosowano zestaw czterech 24-bitowych przetworników DAC, działających w trybie mono, z podwójnymi oscylatorami głównymi, aby zapewnić jak najwyższy poziom działania. Jedna para obsługuje sygnały o częstotliwościach 44,1/88,2/176,4 – druga natomiast, sygnały 48/96/192 kHz. Konwersja częstotliwości próbkowania jest dostępna dla wszystkich wejść i pozwala na odtwarzanie sygnału w częstotliwości natywnej, lub poprzez upsampling, włącznie z płytami CD oraz wejściem USB. Dodatkowo, zastosowano filtr cyfrowy o dwóch charakterystykach (fast i slow) do wyboru. Rozmieszczenie elementów na panelu frontowym jest identyczne, jak w REF CD9. Wyświetlacz z opcją przyciemniania, zamieszczono po lewej stronie odtwarzacza. Po prawej stronie, natomiast, znajdziemy trzy pionowe rzędy diod LED, informujących odpowiednio o: częstotliwości próbkowania (192-176,4-96-88,2-48-44,1), sygnale wejściowym (CD-RCA-USB-TOS1-TOS2) oraz załączeniu ustawień Fast-Slow-Upsample-Power. Poniżej wyświetlaczy diodowych, umieszczono siedem metalowych przycisków, które obsługują funkcje Power, Previous, Play, Next, Pause, Stop oraz Input. Srebrne przełączniki stanowią standard wyposażenia dla panelu frontowego w kolorze ‘natural’. Obudowa urządzenia i jego górna pokrywa, są w kolorze czarnym. Obok cyfrowych wejść, na panelu tylnym znajdziemy również dwa wyjścia cyfrowe (AES/EBU i BNC), wyjście RCA single-ended, zbalansowane wyjścia XLR, wejście IR, a także podłączenie zasilania IEC 15A. CD6 wyposażono w metalowy pilot zdalnego sterowania. Aby można było korzystać z wejścia USB 2.0HS, należy zainstalować w komputerze firmowe sterowniki ASIO. W odtwarzaczu CD6 zastosowano analogowy stopień wyjściowy, wyposażony w układ tranzystorów FET o sprzężeniu bezpośrednim, z serwomechanizmem, a także mocne, regulowane zasilacze. Ponieważ jest to układ tranzystorowy, który działa nie generując ciepła, CD6 można umieścić wewnątrz zamkniętej szafki i wykorzystać jako centrum cyfrowe. W kwestii dźwięku, CD6 może zadziwić słuchacza, odkrywając nowe detale muzyczne w każdym fragmencie posiadanych nagrań, a przy tym zapewnia zdumiewającą dynamikę – zarówno w mikro, jak i makro skali. Wysokie tony są rozciągnięte, nasycone powietrzem i czyste, a definicja basów i ich uderzenie – precyzyjne i pełne mocy. Miejsca, w których dokonywano nagrań tętnią życiem, i są szerokie oraz ekspansywne, bądź też zbliżone i intymne – w zależności od tego, co zostało uchwycone przez realizatora nagrań. Tak jak w przypadku techniki analogowej, słuchanie muzyki z CD6 pozwala włączyć się w wykonanie, a nie tylko analizować usłyszane dźwięki i jednocześnie zapewnia rozdzielczość oraz przejrzystość, które pozostają w służbie muzyki. Źródło: Audiofast |
|
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity