pl | en

AURENDER Seria X100
Nowy z serwer muzyczny z cyfrowym wyjściem USB

Firma TVLogic – wiodący koreański producent komponentów audio i monitorów telewizji UHD (Ultra High Definition), zapowiedział prezentację długo oczekiwanego muzycznego serwera/odtwarzacza cyfrowego – Aurender X100. Oficjalna premiera będzie miała miejsce na Targach CES 2014 w Las Vegas, odbywających się w dniach 7-10 stycznia 2014. Aurender X100 został zaprojektowany w taki sposób, aby zarządzanie, przeglądanie i odtwarzanie cyfrowych kolekcji muzycznych było łatwe i przyjemne. Urządzenie zapewnia odczyt w trybie bit-perfect, plików DSD (DIFF/DSF), WAV, FLAC, ALAC, APE, AIFF, M4A, jak również innych głównych formatów, w natywnych rozdzielczościach i częstotliwościach próbkowania. X100 został wyposażony w wysokiej jakości cyfrowe wyjście USB audio, oraz w port Gigabit Ethernet, umożliwiający odświeżanie oprogramowania, przekaz plików i łączność sieciową. W wyposażeniu znajdziemy także dwa porty danych USB, wewnętrzny twardy dysk do przechowywania plików, a także bufor pamięci podręcznej o pojemności 120 GB, służącej do bezstratnego ich odtwarzania.

Cyfrowy odtwarzacz muzyczny X100 otrzymał wiele innowacyjnych funkcji, które oryginalnie zostały zaprojektowane dla wyżej wycenionych modeli Aurendera – S10 i W20 – do których należy pamięć SSD przeznaczona do odtwarzania. SSD całkowicie likwiduje zniekształcenia jitter, zwłokę odczytu oraz zakłócenia pochodzące od obracających się twardych dysków i płyt CD. X100 Wykorzystuje również takie samo cyfrowe wyjście USB audio najwyższej jakości, jakie znalazło się w okręcie flagowym – Aurenderze W20. Wyjście posiada swój własny obwód zasilający, aby wyeliminować zakłócenia w sygnale audio i zostało zabezpieczone przed zakłóceniami RF poprzez dokładne ekranowanie.

Aurender X100 może być sterowany za pomocą przycisków na panelu frontowym, jednak wykorzystanie aplikacji Aurender Conductor, przeznaczonej dla iPad’a, oraz iPad’a Mini stanowi najwygodniejszy sposób zarządzania, przeglądania i odtwarzania muzyki. Dodatkowo, na ekranie X100 można ustawiać takie opcje, jak sposób wyświetlania danych (informacje o utworze, poziom nagrania, playlisty, informacje o urządzeniu), tryb zasilania (On/Off/Standby), opcje przetwornika DAC i wiele innych. Modele Aurender S10 i W20 także wykorzystują aplikację Aurender Conductor, jako interfejs użytkownika. Aplikację, która została oryginalnie wprowadzona w 2011 roku, poddano kilku ulepszeniom i dodano do niej nowe funkcje, we współpracy z użytkownikami Aurendera i partnerami biznesowymi. Za jednym naciśnięciem przycisku lub kliknięciem w iPad’a, całe biblioteki muzyczne mogą zostać natychmiast posortowane pod kątem kategorii, rozdzielczości bitowych i częstotliwości próbkowania, a także zgodnie z ustawieniami użytkownika. Aplikacja Aurender Conductor została zaprojektowana specjalnie pod kątem zarządzania obszernymi bibliotekami muzycznymi i jest wyposażona w rozbudowany wachlarz funkcji, mających ułatwić i uprzyjemnić zarządzanie, przeglądanie i odtwarzanie posiadanych nagrań.

Źródło: Audiofast











AUDIO RESEARCH SP20
Nowy przedwzmacniacz lampowy

W odpowiedzi na ciągle rosnące zapotrzebowanie, jakie sygnalizują dealerzy i dystrybutorzy Audio Research, dotyczące pełnofunkcyjnego przedwzmacniacza, którego właściwości użytkowe mogłyby przewyższyć model SP17, miło nam jest przedstawić nowy, niesamowity przedwzmacniacz lampowy Audio Research SP20. Został on zainspirowany klasycznymi, a jednocześnie przełomowymi konstrukcjami przedwzmacniaczy typu SP, jednak poziomem działania dorównuje urządzeniom topowych serii LS i PH. Przedwzmacniacz SP20 będzie produktem skalkulowanym na rozsądnym poziomie cenowym, biorąc pod uwagę jego niezaprzeczalne zalety.
Wygląd zewnętrzny przypomina klasyczne komponenty Audio Research, ale jest na wskroś nowoczesny i jednocześnie charakteryzuje się zamierzoną, przejrzystą estetyką. Na panelu frontowym zamieszczono nowy, dotykowy ekran LCD o przekątnej 4.3’’, a po jego obu stronach znajdziemy duże, obrotowe gałki regulacyjne. Po raz pierwszy w historii firmy Audio Research, zamontowano w przedwzmacniaczu gniazdo słuchawkowe typu jack, w rozmiarze ¼, któremu towarzyszą trzy przyciski – Power, Mute oraz Speaker off.

Przedwzmacniacz SP20 jest konstrukcją całkowicie zbalansowaną, działającą w czystej klasie A, z zerowym sprzężeniem zwrotnym. Zapewniono siedem poziomów regulacji napięcia, dodano duży moduł zasilania i niskoszumowy transformator typu R-core. Zarówno stopień liniowy, jak i Phono zostały wyposażone w niskoszumowe tranzystory JFET na wejściu oraz lampy 6H30 (po dwie na sekcję) na wyjściach. Pasmo przenoszenia jest imponujące – na wejściu liniowym -3 dB 0,8 Hz-220 kHz, na wejściu Phono +/- 0,4 dB 5 Hz-80 Hz. Wzmocnienie sekcji liniowej wynosi 13,8 dB (wartość zbalansowana), a wzmocnienie sekcji Phono wynosi 58 dB, więc SP20 może być używany przy zastosowaniu szerokiego wachlarza wkładek gramofonowych, włącznie z wkładkami typu MC, o stosunkowo niskim poziomie wyjściowym.

Źródło: Audiofast







AUDIO RESEARCH CD6
Nowy odtwarzacz tranzystorowy

Sukces odtwarzacza Reference CD9 pokazał, że miłośnicy muzyki wciąż zachowują swoje kolekcje płyt kompaktowych i jednocześnie dodają do systemów nowe źródła cyfrowe, takie jak np. komputer. Pamiętając o tym, firma Audio Research przedstawia nowy, tranzystorowy CD6 CD-DAC. Urządzenie stanowi połączenie odtwarzacza płyt kompaktowych o wysokiej rozdzielczości, z najwyższej jakości konwerterem cyfrowo-analogowym, które zamknięto w niewielkiej obudowie.
CD6 stanowi doskonałe, nowoczesne źródło odtwarzania muzyki i jest znacznie bardziej zaawansowanym urządzeniem, niż 5,5-letni CD5, dla którego będzie dźwiękowym i technologicznym zamiennikiem. Odtwarzacz wyposażono w cztery wejścia cyfrowe, wśród których znajdują się: asynchroniczny port USB 2.0HS, wejście koaksjalne RCA i dwa wejścia typu Toslink. Wszystkie wejścia mogą przyjąć sygnał w rozdzielczości 24 bity/192 kHz. Jak można było się spodziewać, w przypadku CD6 wykorzystano transport Philips PRO2R, który pozostaje wciąż najlepszym dostępnym obecnie mechanizmem dedykowanym dla odtwarzaczy CD. Jest on niezrównany, jeśli chodzi o odczyt nośników Compact Disc.

Wykorzystując doświadczenia zdobyte podczas prac nad odtwarzaczem REF DAC oraz CD9, w odtwarzaczu CD6 zastosowano zestaw czterech 24-bitowych przetworników DAC, działających w trybie mono, z podwójnymi oscylatorami głównymi, aby zapewnić jak najwyższy poziom działania. Jedna para obsługuje sygnały o częstotliwościach 44,1/88,2/176,4 – druga natomiast, sygnały 48/96/192 kHz. Konwersja częstotliwości próbkowania jest dostępna dla wszystkich wejść i pozwala na odtwarzanie sygnału w częstotliwości natywnej, lub poprzez upsampling, włącznie z  płytami CD oraz  wejściem USB. Dodatkowo, zastosowano filtr cyfrowy o dwóch charakterystykach (fast i slow) do wyboru.

Rozmieszczenie elementów na panelu frontowym jest identyczne, jak w REF CD9. Wyświetlacz z opcją przyciemniania, zamieszczono po lewej stronie odtwarzacza. Po prawej stronie, natomiast, znajdziemy trzy pionowe rzędy diod LED, informujących odpowiednio o: częstotliwości próbkowania (192-176,4-96-88,2-48-44,1), sygnale wejściowym (CD-RCA-USB-TOS1-TOS2) oraz załączeniu ustawień Fast-Slow-Upsample-Power. Poniżej wyświetlaczy diodowych, umieszczono siedem metalowych przycisków, które obsługują funkcje Power, Previous, Play, Next, Pause, Stop oraz Input. Srebrne przełączniki stanowią standard wyposażenia dla panelu frontowego w kolorze ‘natural’. Obudowa urządzenia i jego górna pokrywa, są w kolorze czarnym. Obok cyfrowych wejść, na panelu tylnym znajdziemy również dwa wyjścia cyfrowe (AES/EBU i BNC), wyjście RCA single-ended, zbalansowane wyjścia XLR, wejście IR, a także podłączenie zasilania IEC 15A. CD6 wyposażono w metalowy pilot zdalnego sterowania. Aby można było korzystać z wejścia USB 2.0HS, należy zainstalować w komputerze firmowe sterowniki ASIO.

W odtwarzaczu CD6 zastosowano analogowy stopień wyjściowy, wyposażony w układ tranzystorów FET o sprzężeniu bezpośrednim, z serwomechanizmem, a także mocne, regulowane zasilacze. Ponieważ jest to układ tranzystorowy, który działa nie generując ciepła, CD6 można umieścić wewnątrz zamkniętej szafki i wykorzystać jako centrum cyfrowe. W kwestii dźwięku, CD6 może zadziwić słuchacza, odkrywając nowe detale muzyczne w każdym fragmencie posiadanych nagrań, a przy tym zapewnia zdumiewającą dynamikę – zarówno w mikro, jak i makro skali. Wysokie tony są rozciągnięte, nasycone powietrzem i czyste, a definicja basów i ich uderzenie – precyzyjne i pełne mocy. Miejsca, w których dokonywano nagrań tętnią życiem, i są szerokie oraz ekspansywne, bądź też zbliżone i intymne – w zależności od tego, co zostało uchwycone przez realizatora nagrań. Tak jak w przypadku techniki analogowej, słuchanie muzyki z CD6 pozwala włączyć się w wykonanie, a nie tylko analizować usłyszane dźwięki i jednocześnie zapewnia rozdzielczość oraz przejrzystość, które pozostają w służbie muzyki.

Źródło: Audiofast