Standy po słuchawki Klutz Design CanCans Cena: 550 USD + VAT + cło Producent: Klutz Design AB Kontakt: Klutz Design AB Stövarvägen 23 174 41 Sundbyberg | Sweden e-mail: info@klutzdesign.com Strona producenta: www.klutzdesign.com Kraj pochodzenia: Szwecja Tekst: Wojciech Pacuła Zdjęcia: Wojciech Pacuła, Klutz Design/Jonas Rylander |
To nie jest kolejny test. Bo też nie ma czego testować, przynajmniej jeśli przyjrzymy się metodologii testów w „High Fidelity”. To raczej próba uchwycenia czegoś, co zasługuje na wskazanie, na docenienie. Mowa bowiem nie o urządzeniu, kolumnie, czy kablu – mowa o swego rodzaju akcesoriach. O czymś, co można nazwać „standem pod słuchawki”. Tego typu produkt nie „gra”, nie zmienia dźwięku, a służy jedynie celom praktycznym i estetycznym. Chociaż nie wpływa bezpośrednio na wrażenia odsłuchowe, to bezpośrednio wpływa na uniwersum melomana/audiofila, na jego komfort psychiczny. Bo przecież każda kolejna piękna rzecz, którą się otaczamy zmienia nas. A standy CanCans szwedzkiej firmy Klutz Design są po prostu genialne. Firma powstała w roku 2009 z inspiracji dwojga projektantów – Cecilii Lütz i Michaela Hollesena. Jej nazwa to swego rodzaju gra nazwiskiem Cecilli, a zabawa powtórzona zostało w nazwie standu, którym się zajmujemy – CanCans, oprócz bardzo jasnego opisu przeznaczenia, jest przecież związana z nazwą pewnego tańca, prawda? W ofercie firmy znajdują się obecnie tylko dwa produkty – standy i fotel, wyraźnie fotel odsłuchowy, o nazwie Ballerina Sweetspot. Obydwa dostępne są tylko w sprzedaży bezpośredniej, ze strony producenta. Cacilia i Michael mówią o nich tak: Jeden rzut oka na CanCans i wiemy, że to coś szczególnego. Podstawki są wysokie – 310 mm – i są piekielnie dobrze wykonane. Główny element jest lakierowany na jeden z kilku kolorów na wysoki połysk. Od przodu mamy dwa „guziki”, po 22 mm średnicy każdy, występujące w różnych kształtach, kolorach itd. Można je indywidualnie dobierać. „Guziki” wykonano z chromowanego mosiądzu, a do części dodano kolorową emalię. |
Całość stoi na solidnym, metalowym elemencie – znowu chrom, pod którym zainstalowano gumową „tarkę”, która dobrze trzyma stand w miejscu. Wysokość i ciężar podstawy są tak dobrane, że nawet z najcięższymi słuchawkami stand nie powinien się nigdy wywrócić. Górna część jest tak wyprofilowana, że wchodzą w nią elementy podtrzymujące słuchawki na głowie, a „guziki” służą do tego, żeby na nich owinąć kabel. Prawdę mówiąc wyglądają jednak tak pięknie, że często-gęsto zostawiałem kabel nienawinięty. To drugi produkt, po przetworniku Musica Ibuki Digital, któremu chciałbym przyznać specjalne wyróżnienie Red Fingerprint. Zasługują na nie, jak mało co. O ich wartości można się było przekonać podczas tegorocznej wystawy High End 2011 w Monachium, gdzie gościły u większości producentów słuchawek, wzmacniaczy słuchawkowych i innych akcesoriów. Zawsze wyglądały, jakby to właśnie one kosztowały najwięcej i „zabierały show” właściwym produktom. Nagrodę Red Fingerprint wcześniej otrzymały:
Pobierz test w PDF |
||||||||||||
g a l e r i a
|
Pytania, podpowiedzi, zarzuty itp. prosimy kierować na adres: opinia@highfidelity.pl
KIM JESTEŚMY? "High Fidelity" jest miesięcznikiem audio, ukazującym się nieprzerwanie od 1 maja 2004 roku. Do października 2008 roku nosił tytuł "High Fidelity OnLine". Jego celem jest próba dotarcia do tego co najważniejsze - do MUZYKI. Wierzymy, że aby oddać pełnię zamierzeń kompozytora, wykonawcy, realizatora, konieczne jest zapewnienie maksymalnie przezroczystego toru odsłuchowego. Takich urządzeń, w każdym przedziale cenowym, szukamy. Najciekawsze prezentujemy na łamach magazynu.Polityka pisma jest prosta: interesuje nas to, co dobre, innowacyjne, unikalne. Nie testujemy rzeczy słabych lub niedopracowanych - życie jest na to zbyt krótkie... Współpracujemy ze wszystkimi producentami, dystrybutorami i salonami audio, bez względu na to, czy się w piśmie reklamują, czy nie. Wychodzimy z założenia, że najważniejszy jest Czytelnik i pismo jest tak dobre, jak dobre są testy. Reszta przychodzi potem sama. Jesteśmy pasjonatami - melomanami i audiofilami jednocześnie, dlatego stopienie się tych dwóch rzeczy jest dla nas najważniejsze. |
FOTO ZDJĘCIA TESTOWANYCH URZĄDZEŃ WYKONYWANE SĄ PRZY UŻYCIU SPRZĘTU FIRMYAparat cyfrowy: Canon EOS 60D, EF-16-35/L II USM + EF 100 mm 1:2.8 L IS USM UŻYCZONEGO PRZEZ FIRMĘ |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity