pl | en

NAGRODA

STATEMENT In High Fidelity | POLISH EDITION 2020

„STATEMENT in High Fidelity” to międzynarodowa nagroda przyznawana przez dwie redakcje – niemiecki magazyn hifistatement.net, prowadzony przez Dirka Sommera, oraz polski „High Fidelity”, zarządzany przez Wojciecha Pacułę.
Właśnie przyznana została po raz trzeci w historii – firmom AYON AUDIO oraz TRANSROTOR.

KRAKÓW | Polska & MONACHIUM | Niemcy

HIGHFIDELITY.pl | HIFISTATEMENT.net


Nagroda

Tekst: DIRK SOMMER
Zdjęcia: Dirk Sommer | Wojciech Pacuła

No 199

16 listopada 2020

„STATEMENT in High Fidelity” to międzynarodowa nagroda przyznawana od listopada 2019 roku przez dwie redakcje – niemiecki magazyn hifistatement.net, prowadzony przez Dirka Sommera, oraz polski „High Fidelity”, zarządzany przez Wojciecha Pacułę.

o wyróżnienie z założenia inne niż dotychczasowe nagrody audio, bardziej na luzie, które jestwyrazem naszej sympatii i uznania. Pomysł jest taki, że nominujemy dwie firmy – każda redakcja jedną – po czym konsultujemy swoje wybory.


Właśnie przyznana została po raz trzeci w historii – firmom AYON AUDIO oraz TRANSROTOR.

| AYON AUDIO CD-35 II HF EDITION

Czasy jeszcze nie wróciły do ​​normy, 24. edycja Audio Video Show w Warszawie nie odbędzie się w tym roku, ale została przesunięta na 5-7 listopada przyszłego roku. Niemniej jednak czas na ogłoszenie dwóch zwycięzców drugiej edycji nagrody STATEMENT in High Fidelity w 2020 roku.

Oops, he did it again! Nasz kolega Wojtek Pacuła po prostu nie może przestać. Poprzednio przyznając ją odtwarzaczowi CD Gryphon ETHOS, po raz kolejny przyznał jedną z naszych dwóch nagród klasycznemu odtwarzaczowi CD: AYON AUDIO CD-35 II HF EDITION. Nawet pierwsza wersja CD-35 HF Edition była dostępna tylko w ograniczonych ilościach: 50 egzemplarzy High Fidelity Edition wyprzedało się dość szybko.

Nazwa magazynu Wojtka Pacuły znalazła się na urządzeniu, ponieważ – według dobrze poinformowanych kręgów – właściciel Ayona Gerhard Hirt, Robert Szklarz, polski dystrybutor Ayona oraz mój szanowny kolega podczas pewnej długiej, zakrapianej nocy rozwinęli pomysł na tą wersję poprzez dobranie najlepszych możliwych komponentów. Nic więc dziwnego, że odtwarzacz SACD z inicjałami HF w oficjalnym oznaczeniu urządzenia służy jako punkt odniesienia w codziennej pracy kolegi.

Teraz, ponownie, równolegle z nową wersją odtwarzacza Ayon Audio CD-35 II Signature, dostępna jest też wersja HF Edition. Tym razem szlachetna wersja ma jeszcze bardziej ograniczony zasięg – dostępnych będzie tylko 35 sztuk. Cena wyniesie 20 000 euro. Jednak Ayon Audio CD-35 II HF Edition został ukończony tak późno, że Wojtek mógł go dogłębnie odsłuchać, ale nie zdążył opublikować recenzji. Będzie to miało miejsce na początku grudnia, a niedługo potem zaprezentujemy jej niemiecką wersję.

Dobrą wiadomością dla wszystkich, którzy – podobnie jak specjalista od streamingu Hifistatement, Roland Dietl – jak również i autor – zastanawiają się nad niezłomnym oddaniem Wojtka odtwarzaczom SACD jest to, że sekcja przetwornika Ayon Audio CD-35 II HF Edition może oczywiście być używana do odtwarzania sygnału z innych źródeł cyfrowych.

| TRANSROTOR TRA 9

Jak często w tym kontekście wspominano, istnieje pełna autonomia w wyborze laureata: Wojtek i ja w żaden sposób nie „namawiamy tego drugiego”' – nawet jeśli w czwartej edycji wspólnej nagrody, już teraz planowanej w czasie następnej wystawy High End w Monachium, wybór „High Fidelity” ponownie padnie na odtwarzacz. Tak różne perspektywy sprawiają, że nasze wspólne przyznanie nagrody jest niezwykle ekscytujące.

O tym, że sprzęt cyfrowy Ayona cieszy się dużym uznaniem w obu redakcjach, po stronie Hifistatement świadczy raport Rolanda Dietla o odtwarzaczu sieciowym (!) S10 II (link do recenzji w języku angielskim TUTAJ) oraz fakt, że Jürgen Saile używa do swoich testów - aczkolwiek zmodyfikowanego – transportu CD Ayon CD-T. I odwrotnie, jestem pewien, że dla Wojtka również wybór magazynu Hifistatement drugiej nagrody w tym roku jest bardzo ekscytujący: już zamówił naszego laureata na test w „High Fidelity” – to ramię gramofonowe Transrotor TRA 9.

Już sam fakt, że jeden z najbardziej renomowanych niemieckich producentów gramofonów prezentuje po raz pierwszy od 49 lat całkowicie samodzielnie zaprojektowane ramię, już mogłoby sugerować nagrodę, ale to mi nie wystarczyło. Jeśli jednak trio, które nad nim pracowało, to jest: JOCHEN i DIRK RÄKE, a także LARS HORNUNG, stworzyło łatwe do regulacji, bardzo precyzyjnie wykonane i przekonujące dźwiękowo ramię gramofonowe jako pierwszy swój produkt, to dla nas ważny STATEMENT in High Fidelity.

TRA 9 przekonuje przede wszystkim tym, że umożliwia wkładkom o średniej lub niskiej podatności osiągnąć najwyższą jakość brzmienia bez zmiany ich dźwięku własnego. Bardziej szczegółowe informacje w języku niemieckim można znaleźć w niedawno opublikowanej recenzji w Hifistatement, od 18 listopada w języku angielskim, a wkrótce także w „High Fidelity” w języku polskim.

Niestety, przy przyznawaniu nagród będziemy musieli powrócić do wypróbowanych i przetestowanych skrzyń lotniczych do wysyłki. Osobiste spotkanie wszystkich uczestników wydaje się w najbliższej przyszłości niemożliwe. Zamiast wspólnej wizyty w restauracji zapewne i tym razem będzie musiało pozostać wirtualnym spotkaniem. Będziemy Was informować na bieżąco.

GRATULUJEMY!

| STATEMENT in High Fidelity

|2| 2020 GERMAN EDITION
⸤ Gryphon ETHOS |TEST|
⸤ Melco S100 |TEST|

Relacja hifistatement.net TUTAJ, relacja „High Fidelity” TUTAJ

|1| 2019 POLISH EDITION
⸤ Nordost QPOINT |TEST|
⸤ AudioQuest NIAGARA 1000, 5000, 7000, TORNADO, THUNDER, NRG-Z3 |TEST|

Relacja „High Fidelity” TUTAJ, relacja hifistatement.net TUTAJ