Zapowiedziany pod koniec zeszłego roku budżetowy kabel głośnikowy C-screen firmy The Chord Company jest już – jak donosi firma Audio Center Poland, polski dystrybutor marki – dostępny w sprzedaży.
Firma Chord zaprezentowała nowy ekranowany kabel głośnikowy przeznaczony dla początkujących melomanów i dla instalatorów, dostępny w dwóch formach – ze szpuli lub (na zamówienie) zakonfekcjonowany. Połączono w nim rozwiązania z droższych ekranowanych kabli Chorda, w tym Clearway oraz Signature Reference, dostosowując je do znacznie niższej ceny.
Przy jego projektowaniu Chord przyjął za cel wyprodukowanie kabla na tyle dyskretnego w instalacji, aby wpasował się w dowolne otoczenie, który jednak ma wszystkie zalety, jakie daje ekranowanie. C-screen ma zaledwie 8 mm średnicy i jest wystarczająco giętki, aby dało się go ułożyć w rogach pomieszczenia. Na zewnątrz ma biały płaszcz, chroniący ekran – ułatwia to jego ukrycie na białym tle ściany.
Kabel zbudowany jest z wielożyłowego przewodu z miedzi beztlenowej, izolowanej polietylenem o niskiej gęstości, zaaranżowanego w postaci dwóch, skręconych z sobą par. Kable są następnie chronione warstwą PVC, redukującą mechaniczne zniekształcenia (szum), utrzymującą właściwie odstępy między wiązkami oraz ekranem.
C-screen ma, jak twierdzi Audio Center Poland, „tę samą charakterystykę, jak droższe ekranowane kable Chorda: znakomicie przewodzi sygnał muzyczny z niesamowitym poczuciem spójności i pełni, wciągając w swój świat”. Ekranowane kable głośnikowe przynoszą znaczące korzyści zarówno w systemach stereofonicznych, jak i kinie domowym, chroniąc przed interferencjami ze strony fal radiowych.
The Chord Company C-screen jest już dostępny w sprzedaży. Jego cena wynosi 29 zł za metr (ze szpuli). Na specjalne zamówienie można zażyczyć sobie jego zakonfekcjonowania.