Firma The Chord Company świętowała w 2015 roku 30-lecie swojego istnienia. Producent uznał, że rok 2016 będzie idealnym terminem na odświeżenie oferty, m.in. dodając do niej nowe linie produktowe czy upraszczając katalog.
W skład nowej oferty brytyjskiej firmy wchodzi siedem serii, zaczynając od budżetowej C-series, kończąc zaś na topowej ChordMusic. Obecny katalog ułożony został tak, by klient bez większych problemów mógł znaleźć odpowiednie kable (zarówno pod względem potrzeb, jak i posiadanych funduszy) dla siebie, a także by miał możliwość bezbolesnego przechodzenia między kolejnymi liniami.
Producent – jak sam zapewnia w materiałach prasowych – jest szczególnie dumny z opracowania i skutecznego zastosowania technologii ARAY. Tak o tym rozwiązaniu wypowiadają się Brytyjczycy: „Kable wykonane przy pomocy technologii ARAY pokazują jak muzycznie wciągający i koherentny system audio może być; nawet więcej – po prostu pokazują jak dobrze muzyka może brzmieć”.