Norah Jones The Fall Czas nagrania: ? Miejsce nagrania: The Coop, The Magic Shop, Morgan Stratton at Sunset Sound; wszystkie: Nowy Jork, USA Realizator nagrania: Jacquire King Mix: Jacquire King; lbt, Nashwille, USA Mastering: Greg Calbi, Sterring Studios, Nowy Jork, USA Produkcja: Jacquire King Wydawca: Blue Note/EMI, 99286 Szczegóły: rozkładany mini-LP Data wydania: 16 listopada 2009 Format: CD Oficjalna strona artystki: Norah Jones Tekst: Wojciech Pacuła Zdjęcia copyright – EMI Music |
Program:
1. Chasing Pirates - Norah Jones 2:40 2. Even Though - Norah Jones 3:52 3. Light As A Feather - Norah Jones 3:52 4. Young Blood - Norah Jones 3:38 5. I Wouldn't Need You - Norah Jones 3:30 6. Waiting - Norah Jones 3:31 7. It's Gonna Be - Norah Jones 3:11 8. You've Ruined Me - Norah Jones 2:45 9. Back To Manhattan - Norah Jones 4:07 10. Stuck - Norah Jones 5:15 11. December - Norah Jones 3:05 12. Tell Yer Mama - Norah Jones 3:25 13. Man Of The Hour - Norah Jones 2:56 Tak, przy okazji wydania tej płyty, dla interia.pl, powiedziała Norah Jones, „przyszedł moment, by spróbować czegoś nowego. Chciałam poeksperymentować z dźwiękami, których nie potrafiłam do tej pory uzyskać. Pomyślałam, że najlepszym sposobem, by to osiągnąć, będzie praca z nowymi ludźmi”.
To czwarta studyjna płyta Nory Jones. Na The Fall. Artystka obrała na niej nowy kierunek – eksperymentowała z różnorodnymi dźwiękami i podjęła współpracę z nowymi muzykami, w tym ze znanym producentem i dźwiękowcem Jacquirem Kingiem, człowiekiem, który przyczynił się do sukcesów m.in. Kings of Leon, Toma Waitsa oraz Modest Mouse. Sukces pierwszej płyty artystki. Come Away With Me (2002) fundowany był przez świeżość tego nowego odkrycia wytwórni Blue Note. Powtórzyła to też druga płyta, Feels Like Home (2004), choć była tylko powtórką pierwszej. Podobnie było z dźwiękiem – Come… było fantastycznie nagraną i zmiksowana płyta, krążącą po wszystkich wystawach audio i z przyjemnością słuchaną także w domu. Druga płyta – podobnie, choć już mniejszym entuzjazmem. Już wówczas widać było problem, który najpełniej uwydatnił się przy trzeciej z kolei studyjnej płycie, Not Too Late, którą recenzowaliśmy TUTAJ. Nie było to, moim zdaniem, szczególnie udane wydawnictwo, ponieważ chęć odmiany wizerunku nie wyszedł Jones na dobre. Problemem była także problematyczna jakość dźwięku. Choć pozostało sporo z czaru poprzednich albumów, zabrakło rozdzielczości i precyzji. Problemem było to, że wszystkie trzy pierwsze płyty Jones zostały w Europie wydane nie jako Compact Disc, a jako dyski CCD, czyli Copy Control Disc, o czym pisałem przy okazji Not Too Late. Chciałbym krótko powtórzyć to, co wówczas o technologii CCD napisałem: „Można się było o tym przekonać, czytają stosowne ostrzeżenie na okładce. Takie zabezpieczenie wymusiła sytuacja, w której spadająca sprzedaż fizycznych nośników została rozpoznana przez analityków firmy jako pochodna piractwa i nielegalnego kopiowania płyt. Rzeczywistość jest jednak nieco bardziej skomplikowana, a w dodatku dość szybko kolejne generacje Nero Burning Room poradziły sobie z kodem tak, jakby go nie było. Pozostał jednak znacznie słabszy dźwięk. Czym jest bowiem CCD? Jak podają materiały firmowe (powtórzone przez Wikipedię) Copy Control to firmowa nazwa systemu zabezpieczenia danych przed kopiowaniem, używanego od roku 2001 przez kilka firm płytowych: EMI, BMG oraz Sony Music Enterteinment w kilku regionach świata (Europa, Kanada, Stany Zjednoczone i Australia). Chociaż początkowo starano się płyty z zabezpieczeniami przedstawiać jako Copy Control Compact Disc, dość szybko okazało się, że jest to niemożliwe, ponieważ dane na płycie nie są zgodne z patentem formatu opisanym w tzw. Red Book. Dystrybucja: EMI Music Poland Japońskie wersje płyt dostępne na: CD Japan. |
|
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity