Wystawa IFA 2011 Nazwa: IFA - Internationale Funkausstellung Miejsce: Messe Berlin, Berlin, Niemcy Czas: 2 - 7 września 2011 Organizator: GFU - German Association for Entertainment and Communications Tekst: Wojciech Pacuła Zdjęcia: Wojciech Pacuła Poprzednie relacje: Rok 2006 TUTAJ Rok 2005 TUTAJ |
Dawno, naprawdę dawno nie przygotowywałem do „High Fidelity” reportażu z Berlińskiej IFY. Musiałem sprawdzić w archiwum, bo nie potrafiłem tego przywołać z pamięci – ostatni raz pisałem coś w 2006 roku. Częściej, bo chyba tylko raz tę imprezę opuściłem, publikowałem z niej reportaż w „Audio”. Powód był prosty – impreza zupełnie odjechała od audio w kierunku płaskich wyświetlaczy. Równie dużo było na niej produktów szeroko pojętego AGD, ale ta jej część była z nią od samego początku. Niemal zupełnie zniknęło jednak audio – a przecież jeszcze niedawno redakcje niemieckiego „Audio” i „Stereo” organizowały spektakularne pokazy w rodzaju „najdroższy system świata” itp., które przyciągały tłumy chętnych. Może warto by było do tego wrócić? Wydaje się bowiem , ze to dobry czas do promowania stereo. Najważniejszym wydarzeniem, przynajmniej dla mnie, wydarzeniem była prezentacja obrazu 3D bez okularów, przygotowana przez firmę Toshiba . Jak wiadomo, na drodze do ekspansji 3D stały dotychczas… gogle. Ich użytkowanie w domu, mimo że to okulary pasywne, a więc mniej męczące wzrok niż aktywne, było uciążliwe i przez wielu stanowiło o braku zainteresowania tym formatem. Patent Toshiby może to całkowicie zmienić. A firma łaknie sukcesu, jak kania dżdżu, że tak powiem. Po bezprecedensowej porażce HD-DVD, projektu, w który Toshiba zainwestowała ogromne pieniądze i – chyba ważniejsze – czas, po prostu musi przygotować coś, co poprawi jej reputację i podreperuje finanse. |
I, jak się wydaje, ma na to duże szanse. Największe wrażenie robiła prezentacja z projektora. Ilość ludzi ją oglądających była ogromna i przewyższała wszystko inne na tej wystawie. Efekt był naprawdę znakomity – wydawało się, że obrazy wiszą przed nami. Wprawdzie postaci nie wychodziły przed obraz, nie atakowały nas tak jak obraz z okularami, ale właśnie taki przekaz wydawał mi się bardziej naturalny – był naprawdę przestrzenny, ale PRZED nami, nie szedł DO nas. Jak mówi Jim McGregor, szef strategii w In-Stat, główną siłą napędową dla 3D mają się stać konsole, smart fony itp. Przewiduje się, że w roku 2015 wzrost ma osiągnąć 130%. Jeśli Toshibie uda się z 3D, to będzie dzieliła miejsce na pudle z tabletami. Jak donosi organizator wystawy w swoim biuletynie (Year of The Tablet, Day 1 Edition) analizy różnych firm pokazują, że sprzedaż tych urządzeń w tym roku ma wynieść 50 milionów. Ma temu towarzyszyć wysyp nowych urządzeń w trzecim i czwartym kwartale tego roku. Swoje tablety pokazało bowiem Sony, które ma apetyt na przejęcie zdominowanie rynku. Czy mu się to uda – nie wiadomo, wiadomo jednak, że walka będzie zażarta. Póki co absolutnym liderem jest iPad firmy Apple, jednak niemal wszystkie firmy ostrzą sobie żeby na ten segment rynku. I tyle. Ogromna wystawa z jasnym przesłaniem: mobilnie i 3D. Reszta to pobocza… |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g a l e r i a
|
KIM JESTEŚMY? "High Fidelity" jest miesięcznikiem poświęconym zagadnieniom wysokiej jakości dźwięku. Pismo ukazuje się nieprzerwanie od 1 maja 2004 roku. Do października 2008 roku nosiło tytuł "High Fidelity OnLine". W listopadzie 2008 roku zostało zarejestrowane pod nowym tytułem."High Fidelity" jest magazynem internetowym, tj. ukazuje się wyłącznie w sieci. Od kilku lat publikujemy materiały zarówno w języku polskim, jak i angielskim - te można czytać TUTAJ. Dzięki tym ostatnim docieramy do czytelników na całym świecie - statystyki pokazują, że czytają nas ludzie w niemal każdym kraju na świecie. Raz w roku drukujemy jeden, wybrany test - ten unikatowy, kolekcjonerski druk otrzymują odwiedzający wystawę Audio Show w listopadzie każdego roku. "High Fidelity" od lat współpracuje z innymi pismami, z których najważniejszym partnerem jest amerykański "6moons.com". W magazynie tym co miesiąc ukazuje się kilka testów z "High Fidelity", mających swoją premierę na angielskich stronach naszego pisma. Srajan Eaben, redaktor naczelny "6moons,com", zdecydował się na umieszczenie Wojciecha Pacuły w spisie swojej redakcji. Można znaleźć tam (w języku angielskim) biogram redaktora naczelnego "High Fidelity" (TUTAJ). Jeśli chcą państwo skontaktować się z którymś z naszych autorów, prosimy wybrać odpowiedni e-mail z zakładki KONTAKT. |
FOTO ZDJĘCIA TESTOWANYCH URZĄDZEŃ WYKONYWANE SĄ PRZY UŻYCIU SPRZĘTU FIRMYAparat cyfrowy: Canon EOS 60D, EF-16-35/L II USM + EF 100 mm 1:2.8 L IS USM UŻYCZONEGO PRZEZ FIRMĘ |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity