Test
|
Interkonekt RCA + kabel głośnikowy Sevenrods ROD2 INRERCONNECT + ROD2 SPEAKER Cena: 750 zł (1 m) + 1500 zł (2x2,5 m) Producent: Sevenrods Kontakt: Onufrego Zagłoby 14/27 | 92-430 Łódź tel.: +48 667 164 664 e-mail: office@sevenrods.eu Kraj pochodzenia: Polska Strona producenta: Sevenrods Tekst: Wojciech Pacuła Zdjęcia: Wojciech Pacuła |
Sevenrods to zupełnie nowa firma i o jej istnieniu nie miałem pojęcia (a przynajmniej sobie o tym nie przypominam), dopóki nie dostałem prośby o umieszczenie stosownych informacji w lipcowych Nowościach (TUTAJ). Kontakt z kompletem kabli z serii ROD2, lokującej się pośrodku jej cennika, powyżej ROD1, a poniżej ROD3 i flagowych ROD4, jest więc dla mnie jednocześnie pierwszą sposobnością do przyjrzenia się temu, co Sevenrods proponuje.
Pierwsze wrażenie (wygląd, odczucia organoleptyczne itp.) jest ważne, ale to, co najważniejsze, to technologia stojąca za danymi kablami. Na stronie firmowej Sevenrods znajdziemy pięć głównych elementów, które według producenta są, z punktu widzenia konstrukcji jego kabli, najistotniejsze. Są to: srebrzona miedź jako materiał przewodnika, izolator z Teflonu PTFE, miedziany, cynowany (TnCu) ekran chroniący przed promieniowaniem EMI oraz RFI, selekcjonowane łącza RCA i XLR w interkonektach, a w kablach głośnikowych widły i banany. W seriach ROD1 i 2 łączki są złocone, a w ROD3 i 4 srebrzone; RCA i XLR są izolowane Teflonem. To porządnie wyglądające wtyki z jednej z holenderskich manufaktur-, zaś XLRy to sprawdzone Neutriki. Banany – taką wersję zamówiłem, to wtyki BFA, a więc o bardzo małej masie i niewielkiej ilości metalu, a przy tym bardzo dokładnie przylegające do tulei w gniazdach głośnikowych. BFA, choć projekt bez sensu (przypomnę, że chodziło o nowy typ łączy, wymuszony przez Komisję Unii Europejskiej, „dbającą” o bezpieczeństwo obywateli…), ostał się w postaci właśnie tych, znakomitych wtyków. Jak firma deklaruje, kable są ręcznie składane na miejscu, w Łodzi, z zamawianych poszczególnych elementów – drucików, dielektryka, elementów wykończeniowych i wtyków. Nagrania wykorzystane w teście (wybór):
|
Japońskie wersje płyt dostępne na CD Japan. Zmiana po przejściu z referencyjnego Acrolinka Mexcel 7N-DA9300 na interkonekt ROD2 wcale nie jest subtelna. Od razu słychać, że brzmienie kabla Sevenrods jest znacznie szczuplejsze i płytsze. Nie ma się co oszukiwać, że za niewielkie pieniądze otrzymamy ekwiwalent wypasionego kabla. To chudszy dźwięk, płytszy i nie ma co do tego wątpliwości.
Kable głośnikowe ROD2 brzmią trochę inaczej. Dzielą z interkonektem wyrazistość (bez ostrości), mają jednak nieco przyciemnioną średnicę, szczególnie okolice 1 kHz. To oczywiście sprawa subiektywna, na statycznych pomiarach pewnie nic by nie wyszło, ale w audio tak właśnie jest – muzyka to przebiegi dynamiczne i trzeba je mierzyć inaczej. A ucho jest jednym z lepszych elementów „pomiarowych”. I tak to właśnie słychać, jak mówię. Wydaje się też, że kabel głośnikowy nieco podkreśla wyższy bas, przez co głos Julie London był większy i głębszy niż po zmianie interkonektu. Niski bas jest dość lekki i należałoby pomyśleć o całym systemie jako o całości. ROD2 Speaker jest czystym, dokładnym kablem, który nie bardzo nadaje się do „korygowania” systemu – maskowanie jednych błędów innymi to metoda dopuszczalna, ale generalnie prowadząca donikąd. Kable Sevenrods nadają się do zrównoważonych, może trochę ciepłych systemów, w których ich precyzyjna artykulacja, komunikatywność, czyste wysokie tony i zwarty bas zrobią cuda. W systemie (Interconnect + Speaker) kable są nieco lekkie i zwiewne oraz mają dość mocny atak na środku pasma. Widzę je jednak w roli kropki nad ‘i’ tam, gdzie mamy problem z basem i gdzie nie chcemy niczego ocieplać. To bardzo ładnie wykonane i doskonale wycenione kable. Nie są drogie, a pokazują elementy, które są pożądane w nawet bardzo drogich systemach. Nie zamulają, nie rozmywają ataku, nie spowalniają przekazu, są bardzo szybkie. Bardzo udany debiut nowej polskiej firmy.
BUDOWA Powtórzę to, co zawarłem we wstępie. Kable z linii ROD2 wykonano z ze srebrzonej miedzi OFC w postaci skrętek, izolowanych na zimno Teflonem PTFE. Każda linka składa się z 20 drucików. Aby przeciwdziałać szumom RF poszczególne wiązki spleciono w konfigurację star-quad, gdzie dwie przeciwstawne żyły stanowią "plus" a dwie "minus. Interkonekt jest ekranowany i ma budowę pseudo-zbalansowaną – dlatego też zaznaczono kierunek, w którym kabel powinien być podłączony. Interkonekty zakończono złoconymi, izolowanymi Teflonem wtykami RCA. Kabel głośnikowy nie jest ekranowany. Jego zakończenia to złocone wtyki bananowe BFA. Obydwa kable wykończone są czarną siateczką z zielona nitką i zapakowane do estetycznych, tekturowych pudełek. Pobierz test w PDF |
||||
g a l e r i a
|
|||||
System odniesienia
|
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity










Pobierz test w PDF



