pl | en
Konkurs
Konkurs Okładka Roku 2010 – losowanie nagród

Miejsce:
Salon Audio Nautilus
ul. Malborska 24
Kraków

web: nautilus.net.pl

Czas:
15 stycznia, sobota, 14.00

Okładka Roku 2009 TUTAJ
Okładka Roku 2008 TUTAJ
Okładka Roku 2007 TUTAJ

Tekst: Wojciech Pacuła
Zdjęcia: Wojciech Pacuła

To był piękny dzień. Wychodząc z domu najpierw dochodził nas dźwięk cudownie skrzypiącego śniegu, momentalnie odsyłającego naszą głęboką, wewnętrzną potrzebę oczyszczenia się, porządku itd. do gór, mrozu – sporego, ale bez przesady, takiego, który się potem wspomina i do którego się tęskni. Najpierw trafialiśmy butem na śnieg, a zaraz potem dochodził do tego właśnie zapach mrozu. Wiecie, jak pachnie mróz, prawda? Pachnie świeżością i pięknem; zimnym, surowym pięknem. I właśnie w takim dniu, jakby specjalnie przeze mnie zamówionym, spotkałem się z przyjaciółmi (tymi z „realu” i tymi, których znam wirtualnie, dzięki „High Fidelity”) i znajomymi, którzy zdecydowali się mi pomóc w rozdaniu kilku drobiazgów podsumowujących konkurs naszego ulubionego magazynu audio. Było super. Bardzo się cieszę mogąc poznać ludzi, którzy czytają moje „dziecko”, zobaczyć ich, uśmiechnąć się do nich, zamienić kilka słów. To dla nich przecież piszemy. A że niektórzy inaczej ten dzień zapamiętali, przynajmniej jeśli chodzi o pogodę? No cóż – może rzeczywiście pogoda była paskudna, lało jak z cebra, śnieg zalegał tylko w postaci brudnego pół-błota, pół-śniegu i że wszędzie walały się psie odchody i śmieci. Ja to jednak pamiętam to zupełnie inaczej – właśnie dzięki wam, którzy przyjechaliście na losowanie i rozdanie (części) nagród.

Jak mówiłem w „zapowiedziach” opublikowanych 1. stycznia (TUTAJ), w tym roku nagrody podzieliliśmy na dwie pule – jedną rozlosowaliśmy spośród wszystkich, którzy przysłali odpowiedź na pytanie konkursowe („Która okładka 2010 roku najbardziej ci się podobała?”) i krótkie uzasadnienie wyboru, a drugą pośród tych, którzy przybyli na losowanie osobiście. Ponieważ wszystkie nagrody zostały przekazane przez dystrybutorów i producentów bezpłatnie chciałbym jeszcze raz wszystkim podziękować w imieniu moim i czytelników! Może wydaje się to trywialne, ponieważ wiele pism organizuje konkursy, najczęściej ze znacznie kosztowniejszymi nagrodami, ale tak nie jest –bezpłatne przekazanie produktów na nagrody jest bardzo rzadkie. Zazwyczaj nagrody w magazynach audio są wymieniane na reklamy w systemie barterowym (dystrybutor/producent – nagrodę, a pismo – reklamę) – reklama w piśmie drukowanym jest średnio dziesięć razy droższa niż w internetowym; gdybym pozyskał nagrody w ten sposób, musiałbym je spłacać reklamami przez kilka lat. I częściowo zmienić tryb życia, przyzwyczaić się do mniejszej ilości pożywienia itp.. Może nawet by mi to wyszło na zdrowie… Ale nie o tym przecież piszę: nie ma w takiej wymianie nic złego, proszę tego nie zrozumieć opacznie – chodzi mi tylko o to, że nagrody, które państwo otrzymaliście były prawdziwymi prezentami. I tyle. Dlatego tyle razy wstawiam gadkę o dobrej woli dystrybutorów i producentów.

Setup

Najważniejsi są jednak ludzie. Konkurs jest oczywiście zabawą, sposobem na interakcję, a także – mówiłem o tym podczas losowania – sposobem na wyłudzenie tylu świątecznych i noworocznych życzeń od czytelników ilu się da :) Nie wypada przecież przysłać w grudniu swojego głosu bez stosownych życzeń – za które przy tej okazji serdecznie wszystkim dziękuję!!! Dlatego też staramy się co roku tak dopasować regulamin konkursu, aby i wilk był syty i owca cała, że się odwołam do ludowej mądrości. I stąd też rozdzielenie nagród na dwie grupy. Pierwszą z nich rozlosowaliśmy pośród wszystkich uczestników. Losowanie odbyło się (już drugi rok z rzędu) w krakowskim salonie Nautilus – „High Fidelity” jest pismem, które może być wydawane w całej Europie, ale miejscem jego rejestracji jest Kraków. Stąd wybór miejsca na losowanie – mam po prostu bliżej. Spotkaliśmy się w większej z dwóch sal Nautilusa, w której postawiliśmy kolumny Avantgarde Acoustic Duo Omega w jasnym, niebieskim kolorze. Wiadomo, dlaczego – na zdjęciu ze zwycięskiej okładki znalazły się właśnie kolumny tej firmy, model Trio. Głównym jej motywem był jednak wzmacniacz Synergy Hi-Fi 6F3, o którym pisaliśmy TUTAJ. Maleństwo mieści się w tubie głośnika wysokotonowego Avantgarde’ów, dlatego to zestawienie okazało się niezwykle nośne. Jedną z cech tego genialnego wzmacniaczyka jest też jego nietypowy, różowo-czerwony kolor, który narzucił okładce stylistykę. A ta przyciągnęła do siebie głosy kobiet. Za chwilę do tego wrócę. Głosy (losy) miały postać długich pasków, „makaronów”, a to dlatego, że były skopiowane bezpośrednio z mojej poczty i wycięte z kartki, na której je wydrukowałem. Przed drukiem dopisałem tylko do każdego nazwiska numer telefonu danej osoby. Makarony wrzuciliśmy komisyjnie do naczynia wręcz idealnego – do tuby średniotonowej (w kolorze złoto-waniliowym mettalic) modelu Trio G2 Avantgarde’ów. Ach – nie mogłem sobie tego lepiej wymyślić! Jeszcze rok temu byłoby to niemożliwe, ponieważ w sprzedaży była wtedy starsza wersja kolumn (G1), w której nie da się w łatwy sposób wykręcać i zmieniać tub. Wersja G2 charakteryzuje się wieloma poprawkami w przetwornikach i wzmacniaczu subwoofera, ale równie ważne są zmiany stylistyczne, takie jak znakomity stelaż, podstawa i właśnie możliwość dowolnej zmiany koloru tub. I właśnie z takiej tuby, postawionej węższym końcem na podłodze, losowaliśmy zwycięzców. A właściwie losowały, na przemian, trzy panie, obecne na losowaniu.

Nagrody – odsłona I

Jest mi więc niezwykle miło poinformować, że nagrody z pierwszej puli, tj. przeznaczonej dla wszystkich biorących udział w Konkursie, wylosowali:

Pan Budka Zbigniew – kolumny wolnostojące Monitor Audio Bronze BX6
Fundator: Audio Center Poland
Test TUTAJ
Kolumny otrzymały Nagrodę Roku 2010

Pan Robert Kotłowski – interkonekty Oyaide Tunami Terzo RR
Fundator: Nautilus Hi-End

Pan Artur Stański – interkonekty + kable głośnikowe Vipera Xanthina Series IC (1 m) + SC (2 x 3 m)
Fundator: Vipera
Test TUTAJ
Kable otrzymały Nagrodę Roku 2010

Pani Iwona Zarzycka – kable Atlas; interkonekt Equator mk2 (1 m) + kabel głośnikowy (2 x 2,5 m) Equator 2,0
Fundator: Audio System

Pan Marcin Jarosz – kable Atlas; interkonekt Hyper RCA (1 m) + kabel głośnikowy (2 x 2,5 m) Hyper 2,0
Fundator: Audio System

Pan Tomasz Lurka – zwory głośnikowe RAMSES-II SC Y-Adapter
Test systemu interkonekty+kable głośnikowe TUTAJ
Fundator: Kurt Hecker Marketing
Kable otrzymały Nagrodę Roku 2010

Pan Henryk Kraszkiewicz – kompletna dyskografia Rabih Abou-Khalila, artysty wydawnictwa Enja (12 płyt CD)
Fundator: GiGi

Te nagrody podawaliśmy we wszystkich zapowiedziach towarzyszących regulaminowi konkursu. Mówiłem jednak również, że przygotowałem kilka niespodzianek. Jedną z nich był odtwarzacz multimedialny IcyBox MP3011HW, który wylosował:

Pan Grzegorz Michalak
Fundator: Human Media

Ponieważ jeszcze o odtwarzaczu nie mówiliśmy, chciałbym to teraz nadrobić. Model MP3011HW zaprezentowany po raz pierwszy targach IFA 2010 w Berlinie jest zaawansowanym odtwarzaczem multimedialnym wykorzystującym procesor Realtek RTD1073DD+. Urządzenie jest w pełni kompatybilne z najnowszymi formatami audio i wideo, pracuje z rozdzielczością Full HD i wielokanałowym dźwiękiem, obsługuje formaty MPEG2, MKV, WMV oraz MPEG4 (w tym H264/AVCHD).

Obudowa odtwarzacza, w której można zainstalować twardy dysk 3.5” o pojemności do 2000GB, jest chłodzona pasywnie i nie wymaga wentylatora, co pozwoliło maksymalnie wyciszyć całe urządzenie. Dzięki zaawansowanemu procesorowi graficznemu, który jest taktowany zegarem 400 MHz, IcyBox MP3010 odtwarza materiały wideo w rozdzielczości Full HD 1080p, przy czym źródłem danych może być wewnętrzny dysk twardy, dysk zewnętrzny lub pamięć USB, karty pamięci, a także podłączony do domowej sieci komputer, dysk sieciowy czy zasoby internetowe. Wśród formatów wideo odtwarzanych przez MP3011HW warto wymienić: MPEG2, MPEG4 (w tym H.264 oraz wykorzystywany przez cyfrowe kamery - AVCHD), VC1, WMV i MKV. Obsługiwana jest również szeroka gama popularnych formatów plików dźwiękowych m.in.: MP3, AAC, WAV, WMA, OGG oraz FLAC. Możliwe jest także przeglądanie zdjęć i obrazów zapisanych jako JPEG, JPEG HD, BMP i GIF. Player obsługuje obrazy ISO z płyt Blu-ray, posiada dekodery oraz tryb passthrough dla nowych formatów audio DTS-HD oraz Dolby TrueHD.

Jak się okazało jeden z obdarowanych był obecny na sali, więc z przyjemnością wręczyłem mu nagrodę – kable Oyaide. Po losowaniu, kiedy tylko dotarłem do domu, chwyciłem za telefon i zadzwoniłem do wszystkich pozostałych zwycięzców z gratulacjami. Nie udało mi się to tylko w dwóch przypadkach – informację o wygranej postaram się przesłać mailowo.

Nagrody – odsłona II

No dobrze, pierwszy rzut mamy za sobą. Poza nagrodami z pierwszej puli mieliśmy też pulę drugą – dla tych, którzy poświęcą swój czas i pomogą mi w losowaniu. Ta część była, jak dla mnie, najprzyjemniejsza i budziła największe emocje. Rozlosowaliśmy następujące nagrody:

Przetwornik D/A Stello DAC100 Signature 24/96 USB + kabel cyfrowy RCA-RCA Vipera Xanthina Series (3 m)
Fundator (Stello): SoundClub
Test TUTAJ

Fundator (Vipera): Vipera
Test TUTAJ

Wzmacniacz zintegrowany Advance Acoustic MAP101
Fundator: Best-Audio

Interkonekty + kable głośnikowe Vipera Xanthina Series IC (3 m) + SC (2 x 3 m)
Fundator: Vipera
Test TUTAJ
Kolumny otrzymały Nagrodę Roku 2010

Platforma antywibracyjna Pro Audio Bono, wersja SE
Fundator: Pro Audio Bono
Platforma otrzymała Nagrodę Roku 2010
Test TUTAJ

Podkładka pod płytę LP RS-912 oraz docisk antywibracyjny RS-33 japońskiej firmy ƒo.Q
Fundator: ƒo.Q

Mata do gramofonów Harmonix TU-800EXi, wersja ulepszona
Fundator: Moje Audio

Opracowana przez grafików, wydrukowana na eleganckim, perłowym papierze fotograficznym okładka dowolnego numeru „High Fidelity” z (moim) podpisem i dedykacją

Nagrodzonych mogą państwo zobaczyć na zdjęciach. Urządzenia i produkty zapewne najlepiej wyglądałyby rozpakowane, ale większość z nich wciąż była w firmowych opakowaniach, nieruszona i nie chciałem tego zmieniać. Stąd szczęśliwcy z pudełkami w rękach… A będąc przy pudelkach chciałbym zwrócić uwagę na największe z nich, skrywające platformę antywibracyjną Pro Audio Bono. Była ogromna i ciężka, a to dlatego, że producent przysłał najdroższą wersję platformy – grube półki, standardowa wielkość i coś jeszcze… Ale o tym we fragmencie maila, usprawiedliwiającego niespecjalnie wyjściowy wygląd paczki:

„Niestety nie mamy dobrych kartonów do wersji SE (dopiero są dla nas robione), Laureat musi więc nam wybaczyć, że zewnętrzna forma jest nieszczególna, za to treść, czyli wnętrze, okazałe. Nie dość bowiem, że dostanie naszą najlepszą platformę, to jeszcze zamiast standardowych nóżek dostanie warte dodatkowo 320 i lepiej grające nóżki z litego mosiądzu. Jak widać od spodu platformy, na bolce o średnicy 8 mm może wkręcić owe nóżki, ewentualnie stopki łożyskowe lub stożki antywibracyjne PAB (także innych firm).” Władysław Skrzypczak (właściciel)

I wszystko jasne.

Podobnie, jak w pierwszej części, tak i tutaj miałem kilka niespodzianek, z dwiema najważniejszymi. Pierwsza dotyczyła krążka dociskowego RS-33 japońskiej firmy ƒo.Q. Od razu widać było, że dorzuciliśmy do niego matę RS-912 tej samej firmy. To miała być przedostatnia nagroda, w zamyśle – nagroda pocieszenia. Żeby jednak jakoś rozruszać towarzystwo postarałem się o miły dodatek do docisku. Szczęśliwiec otrzymał bowiem do niego resztę systemu:

Gramofon Pro-Ject 1-Xpresssion III z wkładką Ortofon 2M-Blue
Fundator: Voice

Interkonekt Harmonix CI230 mk2
Fundator: Moje Audio

Przedwzmacniacz gramofonowy MM/MC Linear Audio Research
Fundator: Linear Audio Research

Tak się złożyło, że obdarowany nie miał wcześniej gramofonu. Już ma.

Drugą z nagród pocieszenia miała być reprodukcja okładki. Ponieważ wątek kobiecy w tej edycji Konkursu przewija się co i rusz, pomyślałem, że tę ostatnią nagrodę rozlosuję wyłącznie wśród pań – na losowanie przybyły trzy, więc można to było dość łatwo przeprowadzić. Sytuacja rozwiązała się jednak sama – dwie z nich wcześniej wylosowały nagrody!!! Nie planowałem tego, samo wyszło. Jedna z pań pozostała więc z pustymi rękami. Szybko wspólnie uzgodniliśmy, że to ona powinna otrzymać ostatnią nagrodę. I z nią związana była ostatnia niespodzianka – firma Synergy Hi-Fi, producent przedstawionego na zwycięskiej okładce wzmacniacza 6F3, wraz z polskim (a właściwie europejskim) dystrybutorem, firmą Synergy Europe poprosiły o wręczenie wzmacniacza komuś spośród uczestników losowania. Było dla mnie oczywiste, że nagroda ta musi być powiązana z okładką. 6F3 trafił więc do nowej właścicielki reprodukcji okładki.
I na koniec pozostali otrzymali drobiazgi w postaci kompletu wtyków bananowych firmy Oyaide (naprawdę świetnych!), płyty CD firmy First Impression Music, gniazda sieciowego IEC firmy Creaté Audio, G-53F – naklejek na płyty CD firmy ƒo.Q oraz bezpieczników sieciowych Creaté Audio.

Fajnie było, przyjemnie i zabawnie, dziękuję wam wszystkim!
Do zobaczenia za rok!!!



Pobierz test w PDF

g     a     l     e     r     i     a


Pytania, podpowiedzi, zarzuty itp. prosimy kierować na adres: opinia@highfidelity.pl

KIM JESTEŚMY?

„High Fidelity” jest miesięcznikiem audio, ukazującym się nieprzerwanie od 1 maja 2004 roku. Do października 2008 roku nosił tytuł „High Fidelity OnLine”. Jego celem jest próba dotarcia do tego co najważniejsze – do MUZYKI. Wierzymy, że aby oddać pełnię zamierzeń kompozytora, wykonawcy, realizatora, konieczne jest zapewnienie maksymalnie przezroczystego toru odsłuchowego. Takich urządzeń, w każdym przedziale cenowym, szukamy. Najciekawsze prezentujemy na łamach magazynu.
Polityka pisma jest prosta: interesuje nas to, co dobre, innowacyjne, unikalne. Nie testujemy rzeczy słabych lub niedopracowanych – życie jest na to zbyt krótkie... Współpracujemy ze wszystkimi producentami, dystrybutorami i salonami audio, bez względu na to, czy się w piśmie reklamują, czy nie. Wychodzimy z założenia, że najważniejszy jest Czytelnik i pismo jest tak dobre, jak dobre są testy. Reszta przychodzi potem sama. Jesteśmy pasjonatami – melomanami i audiofilami jednocześnie, dlatego stopienie się tych dwóch rzeczy jest dla nas najważniejsze.

FOTO

ZDJĘCIA TESTOWANYCH URZĄDZEŃ WYKONYWANE SĄ PRZY UŻYCIU SPRZĘTU FIRMY



Aparat cyfrowy:
Canon 7D, EF-24-105/L IS USM + EF 100 mm 1:2.8 USM

UŻYCZONEGO PRZEZ FIRMĘ