REPORTAŻ | WYSTAWA ROCKY MOUNTAIN AUDIO FEST (RMAF) 2018
|
piątek 5 października, sobotę 6 października i niedzielę 7 października Denver Marriott Tech Center gościło wystawę Rocky Mountain Audio Fest (RMAF) 2018. Był to czternasty rok RMAF w Marriotcie – imprezy uznawanej za największą wystawę high-end w Ameryce Północnej. Zawsze lubiłem RMAF. Nie tylko dlatego, że jest mi łatwo się na nią dostać, to godzina jazdy z mojego domu, ale również dlatego, że odbierana była zawsze jako miejsce o wysokim „współczynniku zabawy”. Co kontrastuje ze znacznie bardziej „serio” pojmowaną wystawą CES w Las Vegas. Chyba wszyscy odwiedzający Denver – producenci, audiofile i prasa – wydają się tu bawić naszym hobby mocniej niż na jakiejkolwiek innej wystawie, na jakiej byłem. Impreza została powołana przez Ala Stiefela i jest obecnie prowadzona przez jego żonę Marjorie Baumert, której pomagają wolontariusze z Colorado Audio Society. W pokoju poświęconym pamięci Ala Stiefela niemal namacalnie doświadczymy jego pasji do muzyki poprzez pomoc nowym firmom z innowacyjnymi produktami. RMAF to również szesnaście seminariów dla profesjonalistów obejmujących szeroką gamę tematów, jak i koncerty – w tym roku byli to Lincoln Mayorga i Piano Noir. Proszę zwrócić uwagę na to, że zdjęcia robiłem w tzw. „prasowych godzinach”, zanim na imprezę weszli zwiedzający, tak więc nie zobaczymy na nich ich rzeczywistej liczby. Co powiedziawszy mogę dodać, że wydaje się, iż na RMAF 2018 dotarła niższa niż zazwyczaj liczba ludzi. Poruszając się pomiędzy pokojami Tower, Lobby, Atrium, Marketplace, Mezzanine oraz CanJam można było odwiedzić około 476 prezentacji. Ich sensowna prezentacja byłaby trudna chyba dla każdego, dlatego wybrałem dziesięć najlepszych pokoi, które naprawdę do mnie przemówiły, bez względu na cenę produktów. Ich kolejność jest przypadkowa. | Harbeth/ Vinnie Rossi | Gated HI FI | ELAC | Kii | Benchmark – Martin Logan |
| PS Audio | Raidho (Scansonic) | Tekton/Parasound | VAC/Von Schwieckert | Zesto / Marten | Honorable Mention: Entry Level $5K Room CANJAM Przy wciąż rosnącej w ostatniej dekadzie popularności słuchawek CANJAM rozrósł się do wielkości, dzięki której stał się znaczącą częścią RMAF i wciąż się rozrasta. To suwerenne królestwo słuchawek, obejmujące salę CANJAM Rocky Mountain Events Center oraz Font Range Atrium. Można było tam znaleźć większość z marek obecnych na rynku plus wiele start-upów. Słuchanie muzyki i porównywanie urządzeń oraz słuchawek bez problemów wprowadzanych przez pomieszczenie było niezwykle przyjemne. W PRZYSZŁYM ROKU To wciąż moja ulubiona impreza, już więc czekam na RMAF 2019. Spodziewajcie się dużych zmian. W swoje 15 urodziny impreza przenosi się do Gaylord Rockies Resort & Convention Center, które jest niedaleko od Denver International Airport. To miejsce bardziej przyjazne dla przylatujących samolotami, ale zapewne mniej wygodne dla lokalsów. Zmienia się również termin wystawy, która w przyszłym roku będzie miała miejsce w dniach 5-8 września. Do zobaczenia! JOHN ZUREK jest pasjonatem muzyki i audio odkąd tylko pamięta. Dorastał w Chicago (USA) i miał szczęście być wystawionym na szeroką gamę rodzajów muzycznych, które wpłynęły na jego życie. Jego pierwszym kierunkiem studiów była muzyka i grał oraz uczył muzyki na długo zanim wrócił ponownie na studia, tym razem techniczne w wyniku czego wszedł do świata korporacji. Od tamtej pory, przez trzydzieści lat, John zajmował się inżynierią zarówno od strony hardware, jak i software komputerowego jako specjalista od pisania tekstów technicznych, w tym instrukcji obsługi, a w końcu jako szkoleniowiec. Teraz, na emeryturze, ma nadzieję, że nigdy więcej nie będzie musiał napisać żadnej instrukcji technicznej, ani podręcznika do programowania. John Zurek (po prawej) w czasie spotkania Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego w 2013 roku; po lewej Tomek, członek KTS |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity