pl | en
Zaproszenie
AUDIO SHOW 2011
ZAPROSZENIE DLA WSZYSTKICH SPRAGNIONYCH WRAŻEŃ!

Data: 12-13.11.2010 (sobota, niedziela)

Miejsce:
Hotel Jan III Sobieski, Hotel Golden Tulip, Hotel Bristol

Organizator: Adam Mokrzycki Services

Kontakt: tel.: 602 26 86 20

e-mail: info@audioshow.com.pl

Edycja: XV

Tekst: Wojciech Pacuła
Zdjęcia: różne

Tak, to TEN czas – już niedługo będzie miała miejsce kolejna edycja największej wystawy Europy Środkowej i jednej z największych na naszym kontynencie wystawy poświęconej sprzętowi audio i trochę wideo (organizator, bazując na powierzchni wystawienniczej mówi o trzecim miejscu; jeślibyśmy jednak wzięli pod uwagę ilość odwiedzających, to byłaby druga, za High Ebnd w Monachium) – warszawskiego Audio Show. I jest to zaproszenie na wystawę jubileuszowa – w tym roku Adam Mokrzycki, organizator imprezy otworzy ją po raz piętnasty!!!
Reportaże z tej wystawy regularnie lądują w spisie treści „High Fidelity”, nic więc dziwnego, że i tym razem wybieramy się do Warszawy szukając wrażeń, nowych produktów, spotkać się ze znajomymi i nieznajomymi, uścisnąć dłoń producentom, ludziom odpowiedzialnym za sprzedaż, artystom.

Ma to być kolejna rekordowa impreza, zarówno jeśli chodzi o ilość wynajętych pokoi, jak i o ilość wystawców. Wszystko wskazuje też na to, że i pod względem liczby odwiedzających będzie największą z dotychczasowych. Mają temu pomóc dodatkowe atrakcje, jakich na tej imprezie jeszcze nie mieliśmy.



Największym wydarzeniem ma być koncert wirtuoza gitary, jednej z ikon Naim Label, Antonio Forcione. Tego grającego jazz i tzw. „muzykę świata” artystę znamy go z nagrań solowych, a także ze współpracy m.in. z Charlie Hadenem. Forcione zagra dwa godzinne koncerty: w sobotę o 17:00 i w niedzielę o 16:00. Obydwa odbędą się w Hotelu Golden Tulip (dawniej Kyriad) w Sali Tulip 1. Wstęp wolny dla wszystkich odwiedzających.



Drugim, może nawet – z punktu widzenia Warszawy na mapie światowego audio – będzie wizyta człowieka nazywanego „Mr Turntable”, redaktora amerykańskiego „Stereophile’a”, Michaela Fremera. To światowej sławy specjalisty od gramofonów analogowych, wydawca własnego magazynu internetowego „Music Angle”. Pan Fremer poprowadzi wykłady dotyczące sztuki prawidłowego ustawiania gramofonów analogowych i będzie promował swoją płytę DVD, na której wyjaśnia sekrety analogu.

No i wreszcie sprzęt. Informacje od wystawców spływają wyjątkowo leniwie, jakby większość z nich nie do końca wiedziało, co uda się im pokazać, co z nowości przyjdzie na czas, a co utknie na cle… Pod spodem kilka systemów o których już co nieco wiadomo. Informacje są autorstwa wystawców.

ETER AUDIO - Accuphase, Transrotor, Avantgarde Acoustic, Dynaudio
Firma Eter Audio jest dystrybutorem w Polsce takich marek, jak: Accuphase, Avantgarde Acoustic, Ayon Ayudio, Audio Revive, Leben, Dynaudio, Castle, Acrolink, Oyaide, Transrotor, Octave i innych. Jak co roku w czasie Audio Show zaprezentuje dwa, wyjątkowe systemy audio, w których premiera goni premierę.
W Bristolu, w sali Kiepura, zaprezentowany będzie system oparty na elektronice Ayon Audio i Transrotor oraz kolumnach Avantgarde Acoustic. Źródła dźwięku będą trzy: winyl będzie kręcił się na gramofonie Transrotor Rondino, płyty CD będą odtwarzane w CD playerze Ayon CD5s Special (z nową płytką wejścia USB 24/192), a pliki audio, także wysokiej rozdzielczości – w odtwarzaczu plików Ayon S-3. To będzie polska premiera tego ostatniego. Kolejną premierę, tym razem światową, będzie miał super-nowy, dopiero co wyprodukowany przedwzmacniacz Ayon Orbis. Będzie on napędzał wzmacniacze mocy Ayon Vulcan.
Kolumny będą reprezentowane przez najdroższy system Avantgarde Acoustic, Trio G2 z aktywnymi, tubowymi sub-basami BassHorn. W czasie wystawy można będzie porozmawiać z Gerhardem Hirtem, właścicielem Ayon Audio, który będzie prowadził część pokazów.



W Sobieskim pokazywane są zwykle tańsze systemy. Chcieliśmy zerwać z tą tradycją i przygotowaliśmy wyjątkowo dopieszczony system, składający się z elektroniki firmy Accuphase, Transrotor oraz kolumn Dynaudio z nowej, a już docenionej przez najważniejsze pisma audio, serii Focus.
Źródła sygnału będą dwa: analogowe płyty odtworzymy z gramofonu Transrotor ZET 3 (new version) w specjalnej konfiguracji, a cyfrowe w, prosto spod igły, odtwarzaczu SACD Accuphase DP900/DC901. Odtwarzacz został przygotowany z myślą o 40-leciu firmy, przypadającym w następnym roku. Także z tej okazji zaprojektowany został topowy przedwzmacniacz tej firmy, model C-3800. Jedynym, znanym wcześniej elementem systemu będzie, pracujący w klasie A, wzmacniacz mocy A-65. Elektronika ta będzie napędzała objawienie ostatniej wystawy High End 2011 W Monachium, kolumny z serii Focus.
Zapraszamy wszystkich miłośników dobrej muzyki!!!

RCM – Isophon, SME, Argento Audio, Vitus Audio, Furutech
W tym roku RCM zaprezentuje kolumny o wyjątkowym brzmieniu i barwie, tworzące trójwymiarowe obrazy, o nazwie Tofana. Jest to szczytowy model firmy Isophon oparty na przetwornikach ceramicznych firmy Accuton. Występuje w dwóch wersjach z wysoko-tonowym głośnikiem ceramicznym lub diamentowy. Obudowa składa się z dwóch oddzielnych sekcji średnio wysoko-tonowej i nisko-tonowej.
Nowością, jaką pragniemy zaprezentować na tegorocznym Audio Show będzie elektronika firmy Vitus Audio. Urządzenia, jakie zaprezentujemy to przedwzmacniacz liniowy SL-102 oraz monofoniczne końcówki mocy SM-101. Bezkompromisowość rozwiązań, jakie stosuje ta duńska firma pozwala na osiągnięcie dźwięku wyjątkowo realnego i namacalnego.



System zostanie „okablowany” przewodami firmy Argento Audio, która to również debiutuje na polskim rynku audio. Przewody tej duńskiej manufaktury wykonane są z czystego srebra, lecz próżno doszukiwać się w brzmieniu rozjaśnień i suchości, jaką często przypisuję się przewodom wykonanym z tego materiału. Całość będą uzupełniały produkty dobrze znanego japońskiego Furutecha. Jako źródło tradycyjnie posłuży gramofon analogowy firmy SME. Za korekcje RIAA będzie odpowiedzialny przedwzmacniacz gramofonowy niespodzianka.

AUDIO CENTER POLAND – Arcam, Monitor Audio, Cambridge Audio, TAD
Tegoroczna wystawa jest szczególna z kilku względów. To kolejna edycja Audio Show, która przebija wszystkie poprzednie pod względem liczby wystawców, wynajętych pokoi itp. Także dla Audio Center Poland to rok szczególny, bo właśnie teraz mają premiery najważniejsze produkty będących w naszej dystrybucji firm.
Monitor Audio pokazuje całą serię Gold GX z kolumnami wyposażonymi w głośniki wstęgowe i wiele technologii znanych dotychczas tylko z flagowej serii Platinum. W czasie wystawy będzie można obejrzeć całą serię GX, a posłuchać będzie można najdroższego modelu Gold GX300. Towarzyszyć mu będzie elektronika Arcama – odtwarzacz Blu-ray BDP100 i amplituner AV Arcam AVR400, grające w trybie stereo.
Być może jednak dla wielu zwiedzających ciekawsze będą premiery z niższych przedziałów cenowych – a będzie się tam sporo działo.
Cambridge Audio będzie miało w Warszawie dwie premiery: odtwarzacza CD i wzmacniacza zintegrowanego, należących do serii Azur modeli 651. To następcy świetnie sprzedających się modeli 650, które zdobyły gorących zwolenników na całym świecie. Nowością będzie także długo wyczekiwany przetwornik D/A Dacmagic Plus.
System ten będzie współpracował z kolejną premierą: kolumnami Monitor Audio Monitor Reference, nowej wersji kolumn znanych wcześniej z serii Bronze. To niedrogie kolumny będące w stanie konkurować z wieloma droższymi konstrukcjami innych firm.



I wreszcie najważniejsze wydarzenie tegorocznej wystawy, polska premiera jednej z najlepszych marek na świecie, japońskiego TAD-a. To firma debiutująca w Warszawie niezwykle ambitnymi, bardzo drogimi kolumnami Reference TAD-R1 za 76 000 Euro, w których centralną rolę grają głośniki wcześniej znane z kolumn innego producenta. Chodzi o system Uni-Q firmy KEF. W kolumnach TAD znajdziemy jego najdroższą, najlepszą wersję z berylowymi membranami.

A znalazła się tam z prostego powodu: głównym inżynierem tej firmy jest były szef inżynierów KEF-a Andrew Jones. To on był jednym z ludzi, którzy zaprojektowali oryginalny system Uni-Q i który dopiero z finansowym wsparciem Japończyków był w stanie zaprezentować jego ekstremalną wersję. Kolumnom towarzyszyć zaś będzie wybitna elektronika:

  • odtwarzacza SACD TAD-D600 za 31 000 Euro
  • wzmacniacza mocy TAD-M2500 za 21 000 Euro
  • przedwzmacniacza TAD-C2000 za 24 0000 Euro
Komplet wart jest 152 000 Euro.

FASTAUDIO - Dan D'Agostino Momentum, Magico Q1, Wilson Audio Maxx 3, streaming plików audio



Po raz pierwszy w Polsce będzie można zobaczyć i posłuchać wzmacniacze legendarnego projektanta Dana D'Agostino. Momentum - bo tak nazwano najnowszy wzmacniacz - oprócz niezwykle wyrafinowanej technologii zwraca uwagę niecodzienną stylistyką, z radiatorami wykonanymi z polerowanej miedzi i tradycyjnym wychyłowym wskaźnikiem wysterowania, inspirowanym cyferblatami zegarków Breguet. Wzmacniacz ten będzie współpracował m.in. z najnowszymi kolumnami firmy Magico Q1 (sala Mickiewicz, hotel Bristol) . Te kosztujące blisko 100 000 zł, wykonane w całości z aluminium monitory, prezentowane będą w towarzystwie odtwarzacza Audio Aero La Fontaine.



Streaming plików audio powoli wypiera tradycyjną płytę kompaktową. Na Audio Show zapoznać się będzie można z niezliczoną ilością odtwarzaczy strumieniowych klasy hi-end, pozwalających cieszyć się muzyką najwyższej jakości z dysku twardego. Zupełnie nowe odtwarzacze strumieniowe zaprezentują Linn, Naim, Olive, NAD i wielu innych producentów.



Jednym z najciekawszych i jednocześnie najdroższych systemów prezentowanych na tegorocznym Audio Show będzie z pewnością prezentacja kolumn Wilson Audio Maxx 3. Kolumny prezentowane będą w systemie w skład którego wejdą m.in. najnowsze monobloki Audio Research Ref 250, przedwzmacniacz Audio Research Anniversary 40 oraz odtwarzacz CD EMM Labs XDS1.

Avalon Time



Avalon, podobnie jak Wilson Audio, należy do klasyki amerykańskiego hi-endu. Na Audio Show zaprezentowany zostanie najnowszy, kosztujący 220 000 zł model Time. Kolumny zaprezentowane zostaną w towarzystwie monobloków Spectral DMA-360, przedwzmacniacza Spectral DMC-30SS oraz odtwarzacza MSB Platinium Diamond.

TR Studios
Pomimo że TR Studios jest firmą relatywnie nową, zaawansowaniem technologicznym swoich kolumn mogła by zawstydzić nie jednego renomowanego producenta z 30 letnim stażem. Na Audio Show będzie można posłuchać najnowszych kolumn Zeta Zero Venus Picolla.

SOUNDCLUB – Soulution, Hansen Audio, Bergmann Audio, Air Tight
Tegoroczna prezentacja SoundClubu to przede wszystkim pokaz możliwości elektroniki szwajcarskiej marki Soulution. W systemie zagrają najwyższe modele tego producenta - odtwarzacz SACD Soulution 745, przedwzmacniacz 720 oraz monofoniczne końcówki mocy Soulution 700. Wszystkie te urządzenia zajmują miejsca na listach najlepszych komponentów audio bez względu na cenę. W towarzystwie szwajcarskiej elektroniki zagrają dobrze już znane w Polsce kolumny Hansen Audio a w roli źródła analogowego wystąpi gramofon Bergmann Audio z wkładką Air Tight PC-1 Supreme.
Podczas wystawy zaprezentujemy także urządzenia takich marek jak Aesthetix, Ascendo, CAT, KR Audio, ModWright czy Tenor Audio.

POPRZEDNIE EDYCJE AUDIO SHOW

Audio Show 2010, relacja TUTAJ
Audio Show 2009, relacja TUTAJ
Audio Show 2008, relacja TUTAJ
Audio Show 2007, relacja TUTAJ
Audio Show 2006, relacja TUTAJ
Audio Show 2005, relacja TUTAJ
Audio Show 2004, relacja TUTAJ


KIM JESTEŚMY?

"High Fidelity" jest miesięcznikiem poświęconym zagadnieniom wysokiej jakości dźwięku. Pismo ukazuje się nieprzerwanie od 1 maja 2004 roku. Do października 2008 roku nosiło tytuł "High Fidelity OnLine". W listopadzie 2008 roku zostało zarejestrowane pod nowym tytułem.
"High Fidelity" jest magazynem internetowym, tj. ukazuje się wyłącznie w sieci. Od kilku lat publikujemy materiały zarówno w języku polskim, jak i angielskim - te można czytać TUTAJ. Dzięki tym ostatnim docieramy do czytelników na całym świecie - statystyki pokazują, że czytają nas ludzie w niemal każdym kraju na świecie.
Raz w roku drukujemy jeden, wybrany test - ten unikatowy, kolekcjonerski druk otrzymują odwiedzający wystawę Audio Show w listopadzie każdego roku.
"High Fidelity" od lat współpracuje z innymi pismami, z których najważniejszym partnerem jest amerykański "6moons.com". W magazynie tym co miesiąc ukazuje się kilka testów z "High Fidelity", mających swoją premierę na angielskich stronach naszego pisma.
Srajan Eaben, redaktor naczelny "6moons,com", zdecydował się na umieszczenie Wojciecha Pacuły w spisie swojej redakcji. Można znaleźć tam (w języku angielskim) biogram redaktora naczelnego "High Fidelity" (TUTAJ).

Jeśli chcą państwo skontaktować się z którymś z naszych autorów, prosimy wybrać odpowiedni e-mail z zakładki KONTAKT.

FOTO

ZDJĘCIA TESTOWANYCH URZĄDZEŃ WYKONYWANE SĄ PRZY UŻYCIU SPRZĘTU FIRMY



Aparat cyfrowy:
Canon EOS 60D, EF-16-35/L II USM + EF 100 mm 1:2.8 L IS USM

UŻYCZONEGO PRZEZ FIRMĘ