06 Wrzesień 2017

Pylon Audio Emerald w Audiopunkcie

KOLUMNY GŁOŚNIKOWE

Źródło: "HIGH FIDELITY"

Czwarte spotkanie z cyklu „Audio Tour De Pologne 2017” miało miejsce w warszawskim Studiu U22. Patronem spotkania był salon Audiopunkt i to jego właściciel zaproponował przeniesienie warsztatów do U22. Wcześniejsze spotkania, w krakowskim salonie Audiotrendt, gdańskim Premium Sound i pabianickim Q21 były bowiem mocno oblegane i baliśmy się, że w kameralnym salonie Audiopunktu nie pomieścimy się.

To była dobra decyzja. Spotkanie pod koniec wakacji, w piękną, słoneczną sobotę miało spore szanse się nie powieść, jednak czytelnicy „High Fidelity” dopisali. W komforcie, korzystając  w przerwie i po za kończeniu imprezy z małego poczęstunku, wysłuchali tego, co miałem do powiedzenia i do zagrania. A kolumny Emerald Touched by HF, napędzane lampowym wzmacniaczem Fezz Audio i tranzystorowym Soul Note (na zmianę), ze źródłem sygnału w postaci odtwarzacza CD Soul Note, zagrały wyjątkowo przyjemnie.

Każde kolejne spotkanie różni się nieco od poprzednich. Za każdym razem staram się bowiem nieco zmodyfikować prezentację, pokazać jakieś inne tytuły, ale i ludzie za każdym razem są inni. Ci, którzy zdecydowali się nam poświęcić wczesne popołudnie byli skupieni, zdyscyplinowani – pomimo że spotkanie trwało aż trzy godziny! A i tak pozostało sporo nagrań, które musieliśmy pominąć.

Na koniec rozlosowaliśmy kable Fezz Audio oraz podstawkowe monitory Pylon Audio z serii Diamond. I, ciekawostka, jedną parę kabli ORAZ kolumny wylosował kolega jednego z czytelników HF, który przyszedł z nim tylko dla towarzystwa. Być może będzie to jednak początek jego przygody z muzyką graną w godziwy sposób – czego mu życzę! Podsumowaniem i zamknięciem imprezy było podpisywanie i wręczanie pamiątkowych certyfikatów, przygotowanych przez Pylon Audio.

Serdecznie wam wszystkim dziękuję! Było mi bardzo miło się z państwem spotkać, porozmawiać, pośmiać się, uścisnąć rękę. Mam nadzieję, że na coś się przydałem. I jeszcze raz chciałbym podziękować panu Piotrowi Welcowi, który prowadzi Studio U22 – gratuluję znakomitej przestrzeni, świetnych pomysłów i wytrwałości!!! Nie zdradzę zbyt dużo, jeśli powiem, że wspólnie zgodziliśmy się co do tego, że w przyszłym roku musimy – być może w tym samym gronie, tj. wraz z Pylonem, Fezz Audio i Arturem Mierzwiakiem – coś wspólnie przygotować. I to może nawet kilka razy.

Co dalej? Do zakończenia tego „wyścigu” pozostały jeszcze dwa etapy, z metą w poznańskim salonie Audiostrefa (21 października 2017) oraz w Jarocinie, gdzie swoją siedzibę ma zakład produkcyjny Pylon Audio. Spotkanie w Poznaniu jest pewne, ale być może, planowana początkowo na 9 grudnia 2017 roku, impreza mająca uczcić piątą rocznicę powstania Pylona będzie musiała zostać przeniesiona na początek 2018 roku. Od kilku tygodni firma przenosi się bowiem do nowych, znacznie większych hal produkcyjnych. A to trwa. Proszę śledzić nowości w HF i Facebooka Pylon Audio, będziemy państwa na bieżąco informowali.

Jeszcze raz dziękuję i do zobaczenia w Poznaniu!!!

Wojciech Pacuła
„High Fidelity”
Redaktor naczelny

Czas:

26 sierpnia 2017
12:00

Miejsce:

Studiu U22
Aleje Ujazdowskie 22
Warszawa

Prowadzący:

Wojciech Pacuła – „High Fidelity”

Patronat:

Audiopunkt

Program:

Część pierwsza: ustawiamy kolumny, czyli przestrzeń

– Frank Sinatra, „Sinatra Sings Gershwin”, Columbia/Legacy/Sony Music Entertainment 507878 2, CD (2003) [2]
– Peter, Paul and Mary, „In The Wind”, Warner Bros. Records/Audio Fidelity AFZ 181, „Limited Edition No. 0115”, SACD/CD (1963/2014) [1]
– Sting, „All This Time”, A&M Records 212354-2, maxi-SP CD (1991) [7]
– Dominic Miller & Neil Stacey, „New Dawn”, Naim naimcd066, CD (2002)
– Audiofeels, „UnCovered”, Penguin Records 5865033, CD (2009) [1]
– Bottleneck John, “All Around Man”, Opus3 CD 23001, SACD/CD (2013) [1]

 Część druga: rola producenta

– Depeche Mode, „Personal Jesus”, Mute Records Ltd/Sire/Reprise 21328-2, maxi SP CD (1989) [5]
– Michael Jackson, „Thriller. 25thAnniversary Edition”, Epic/Sony Music Japan EICP-963-4, – CD+DVD (1982/2008) [5] lub [6]
– Nirvana, „In Utero”, Geffen GED 24536, CD (1993) [4]
– Pet Shop Boys, „Super”, Sony Music Labels (Japan) SICX-41, CD (2016) [3]
– T.Love, „T.LOVE”, Pomaton 95907372, 2 x CD (2016) [12]
– Mark Hollis, „Mark Hollis”, Polydor 537 688-2, CD (1988) [4]
– „MJ Audio Technical Disc vol.6”, Seibundo Shinkosha Publishing, MJCD-1005, CD (2013) [13]

Część trzecia: Compact Disc Forever

– King Crimson, „In The Court of the Crimson King”, Atlantic/WOWOW Entertainment [Japan] IEDG-01, 7” Platinum SHM-CD + DVD-Audio (1969/2016) [3]
– Dire Straits, „Brothers in Arms”, Vertigo/Universal Music Ltd. Hong Kong 5483572, XRCD2 (1985/2000) [6]
– Dire Straits, „Brothers in Arms”, Vertigo/Universal Music Ltd. Hong Kong 5483572SX, SHM-XRCD2 (1985/2011) [6]
– Pat Metheny Group, „Offramp”, ECM ECM1216, CD (1982/?)
– Pat Metheny Group, „Offramp”, ECM/Universal Music K.K. UCCU-9543, „Jazz The Best | No. 43”, gold-CD (1982/2004)
– Polish Jazz Quartet, „Polish Jazz Quartet”, Polskie Nagrania „Muza”/Warner Music Poland, „Polish Jazz | vol. 3”, Master CD-R (1965/2016) [1]
– Stan Getz/Joao Gilberto, „Getz/Gilberto”, Verve/Lasting Impression Music LIM K2HD 036, K2HD Mastering, „24 Gold Direct-from-Master Edition UDM”, CD-R (1964/2009) [5]
– Anita Lipnicka, „Vena Amoris”, Mystic Production MYSTCD 244, CD (2013) [12]



Więcej o...
HIGH FIDELITY"

Krakowskie Towarzystwo Soniczne to nieformalna grupa melomanów, audiofilów, przyjaciół, spotkająca się po to, aby nauczyć się czegoś nowego o produktach audio, płytach, muzyce itp.

CO W MAGAZYNIE

Czytaj najnowszy numer