10 Wrzesień 2016

Nowości w firmie Sonos (wrzesień 2016)

DYSTRYBUCJA

Źródło: HORN DISTRIBUTION

Sonos – w obecności swoich partnerów biznesowych – zaprezentował na Manhattanie innowacyjne oprogramowanie do sterowania głosowego i aplikację do parowania i integrowania urządzeń. Spółka zademonstrowała również jak partnerzy budują nowe doświadczenia dla swoich klientów, bazując na rozwiązaniach stosowanych na platformie Sonos.

„Wraz z dynamicznym rozwojem streamingu, muzyka stała się obfita i natychmiastowa” – powiedział Dyrektor Generalny Sonos, John MacFarlane. „Razem z rosnącą liczbą partnerów, dbamy o to, aby właściciele urządzeń Sonosa mogli łatwo odtwarzać muzykę, którą kochają, w pełnej skali głosu, w każdym pomieszczeniu w ich domu, a kontrolowanie wszystkich urządzeń było intuicyjne dzięki zastosowaniu naszej aplikacji, dotyku i głosu”.

Sonos zapowiedział integrację ze Spotify Connect z dodatkowymi funkcjonalnościami, które umożliwiają nagłośnienie całego domu bezpośrednio z bogatej w dodatki aplikacji Spotify, w tym kontrolę odtwarzania i łatwy dostęp do grupowania pomieszczeń. Spotify będzie pierwszym serwisem do streamowania muzyki, który zezwoli swoim użytkownikom usługi Premium na posiadanie pełnej kontroli nad muzyką w całym ich domu, bez potrzeby przełączania na aplikację Sonos. „Połowa gospodarstw domowych, zaopatrzonych w urządzenia Sonon używa Spotify” – stwierdził wiceprezes działu Oprogramowania firmy Sonos,  Antoine Leblond. Jak dodał: „Dzięki ścisłej integracji Spotify z systemem Sonos, stworzyliśmy łatwiejszy sposób dla właścicieli Sonosa na odtwarzanie muzyki bezpośrednio z ich telefonów i odtwarzanie jej w całym swoim domu”. „Jesteśmy niezwykle podekscytowani naszym partnerstwem z Sonosem i możliwością wzmocnienia doświadczeń domowego odtwarzania naszych klientów” – dodał z kolei Gustav Söderström, CPO Spotify. „Użytkownicy Spotify mogą teraz płynnie przełączać się między ścieżką odtwarzaną w słuchawkach na system audio w samochodzie, aby potem ta sama muzyka była odtwarzana przez komputer, aż do urządzeń Sonosa we własnym domu. Wszystko to może być sterowane wewnątrz aplikacji Spotify”. Warto dodać, iż darmowa aktualizacja systemu będzie miała miejsce w październiku, jako część beta testów firmy Sonos.

Użytkownicy urządzeń Sonosa – posiadający również sprzęt obsługujący Alexę firmy Amazon, jak na przykład Amazon Echo albo Echo Dot – będą mogli niebawem używać serwisu Alexa do kontroli swojego systemu nagłośnienia Sonos. Integracja oprogramowania powstała dzięki kooperacji między dwoma producentami, jednak zbudowana została bazując na istniejącej już usłudze Alexa Voice Service (AVS) SDK, a także na istniejących możliwościach muzycznych Sonosa. Dzięki integracji z Alexą, właściciele sprzętu marki Sonos mogą odtwarzać, pauzować, przewijać czy też kontrolować głośność przy pomocy swojego głosu. „Klienci Amazonu kochają słuchać muzykę. Dzięki Echo i Alexii, udało się nam połączyć miłość do muzyki z łatwą kontrolą dźwięku, bez użycia rąk, a dziś muzyka jest jednym z najczęściej używanych funkcjonalności na urządzeniach obsługujących Alexę” – powiedział Mike George, wiceprezes Amazon. „Cieszymy się, że dzięki współpracy z Sonosem udało nam się połączyć magię Alexy z niesamowitą metodą do słuchania muzyki w każdym pomieszczeniu w swoim domu”. Wtórował mu w tym Prezes Sonosa, Patrick Spence: „Naszą misją jest wypełnienie każdego domu muzyką. Nie interesuje nas czego słuchasz, skąd to zdobywasz, ani w którym pokoju odtwarzasz – chcemy po prostu aby to nie wymagało od Ciebie żadnego wysiłku, było szybkie i niesamowite. Alexa na urządzeniach Sonosa zadba o to wszystko i do tego gwarantuje świetną zabawę”. Te nowe możliwości dźwiękowe będą dostarczone razem z aktualizacją oprogramowania i będą działy zarówno z nowym jak i wcześniej zakupionym sprzętem Sonos obsługującym Alexę, jak na przykład Amazon Echo, Echo Dot, Amazon Tap czy Amazon Fire TV. Firmy rozpoczną badanie satysfakcji klientów poprzez beta testy tylko dla zaproszonych, a łatka powinna być ogólnodostępna w 2017 roku.

Sonos również ogłosił swoje zaangażowanie w stworzenie możliwości kontroli całej swojej linii produktowej urządzeń poprzez swoich partnerów muzycznych takich jak np. Pandora. „Współpracowaliśmy z Sonosem od lat, aby stworzyć wspaniałe i indywidualne doświadczenie dla słuchaczy Pandory” – stwierdził Tim Westergren, założyciel Pandory. „Korzystanie z aplikacji Pandora w celu kontrolowania Sonosa, przeniesie to niecodzienne doświadczenie muzyczne na kolejny poziom – ułatwi użytkowanie jeszcze bardziej niż kiedykolwiek. Jesteśmy podekscytowani faktem, że możemy kontynuować naszą misję, którą jest stworzenie idealnego systemu do odtwarzania muzyki w domu z firmą Sonos”.

Sonon poinformował także o rozpoczęciu współpracy z liderami domowej integracji, takimi jak Crestron, LUTRON, Savant, Control4 iPort czy QIVICON Deutsche Telekom. Kooperacja wyżej wymienionych firm doprowadziła do zintegrowania platformy dźwiękowej Sonos z panelem dotykowym Smart House (kontrolującym takie funkcjonalności, jak włączanie światła), dzięki czemu użytkownicy smart house przy pomocy jednego pilota będą mogli kontrolować również muzykę w domu. „Instalacje niestandardowe są w tej chwili już nie awangardą a rzeczywistością zintegrowanego domu” – powiedział Spence. Jak dodał: „Przez wiele lat pracowaliśmy niestrudzenie, aby połączyć ze sobą odmienne technologie i umożliwić inteligentnym domom pełną kontrolę i dostęp do niezliczonych funkcjonalności. Dzięki naszej kooperacji, platforma dźwiękowa integruje się teraz z innymi systemami, co w przyszłości będzie już normą”.

Specjaliści do spraw Jakości Odtwarzania firmy Sonos ogłosili jednocześnie szereg inicjatyw, mających na celu promowanie lepszej jakości odtwarzania muzyki w domu, takich jak edukacja konsumentów czy aktywność branżowa. „Istnieje ogromna przepaść między tym, jak ludzie czują muzykę i jak doświadczają jej w zaciszu domowym” – rzekł dyrektor marketingu Sonos, Joy Howard. „Używamy siły naszej marki i naszej wyjątkowej pozycji w branży, w celu tworzenia lepszej przyszłości dla muzyki”. Ich wysiłki rozpoczyna globalna kampania marketingowa, która wyśmiewa absurdy współczesnego odtwarzania dźwięku i uwydatnia problemy, które stoją obecnie między melomanami a ich ukochaną muzyką. Start kamapani planowany jest na 15 września.

Na sam koniec warto dodać, iż firma Sonos ogłosiła, że dołączyła do Open Music Initiative, organizacji założonej w czerwcu 2016 przez Instytut Twórczej Przedsiębiorczości w Berklee, której celem jest ułatwienie twórcom muzyki identyfikację swoich utworów, korzystanie ze swoich praw i otrzymanie rekompensaty za wykorzystanie ich dzieła. Jako członek OMI, Sonos będzie komunikował, że za prawdziwe doświadczenie muzyczne w wysokiej jakości warto zapłacić, a brak płatności jest przeszkodą dla dalszego rozwoju twórcy. „Sonos to idealny partner dla OMI – to firma, która szczerze interesuje się wpływem muzyki na naszą codzienność i uważa, że zdrowy rynek muzyczny to coś, o co warto walczyć” – powiedział Panos Panay, założyciel Open Music Initiative oraz Dyrektor Zarządzający BerkleeICE.



Więcej o...
SONOS

Krakowskie Towarzystwo Soniczne to nieformalna grupa melomanów, audiofilów, przyjaciół, spotkająca się po to, aby nauczyć się czegoś nowego o produktach audio, płytach, muzyce itp.

CO W MAGAZYNIE

Czytaj najnowszy numer