Już jutro do sieci trafi nowy numer „High Fidelity”. Czytelnicy działu „News” naszego magazynu mogą jednak już teraz zapoznać się z krótkimi zapowiedziami atrakcji, które znalazły się w 179. numerze miesięcznika.
ROZMOWA: KARL-HEINZ FINK
KARL-HEINZ FINK jest obecnie właścicielem dwóch firm: Fink Audio-Consulting oraz FinkTeam. W ramach tej pierwszej realizuje zlecenia zewnętrznych firm, projektując dla nich kolumny głośnikowe. Ta druga powstała po to, aby zaprezentować światu jego topowe konstrukcje pod własną marką. Z Karl-Heinzem Finkiem rozmawiamy w połowie lutego w siedzibie „High Fidelity”, przy okazji testu jego najnowszych kolumn, modelu BORG.
Acoustic Revive ABSOLUTE
ABSOLUTE jest topową serią kabli japońskiej firmy Acoustic Revive. Znajdują się w niej obecnie trzy produkty: interkonekt analogowy (RCA i XLR), listwa zasilająca AC oraz kabel zasilający AC. Testujemy ten ostatni, model Absolute-Power Cord. System Acoustic Revive Absolute Power dostał nagrodę GOLD Fingerprint
Finkteam BORG
BORG to kolumny niemieckiej firmy FINKTEAM. Ich pomysłodawcą i projektantem jest Karl-Heinz Fink, człowiek w branży audio znany i niezwykle w niej szanowany. Do niedawna stał jednak w cieniu, projektując kolumny dla wielu znanych marek. Dzięki pomocy polskiego dystrybutora, firmy RCM, specjalnie dla państwa, Karl-Heinz przyjechał do redakcji „High Fidelity”, aby posłuchać naszego systemu i tego, jak w nim sprawują się jego nowe kolumny.
JBL MODEL 4306
Niewiele jest takich firm, jak amerykański JBL. Powstała w 1946 roku, początkowo pod nazwą Lansing Sound, Incorporated, z inicjatywy amerykańskiego inżyniera, wynalazcy i innowatora, człowieka, który wprowadził dźwięk do amerykańskich kin, Jamesa Bullougha Lansinga (1902–1949); to od jego inicjałów utworzono nazwę JBL.
To kolumna, która nie ma swojego bezpośredniego poprzednika, chyba żeby za taki przyjąć pierwszy monitor z 1962 roku. Jak mówiłem, wiele łączy go z wielkimi – dosłownie i w przenośni – poprzednikami. Ale nie wszystko. Podstawowa różnica polega na tym, że to niewielkie głośniczki, (mierzące 460 x 278 x 300) mimo że zastosowano w nich spory głośnik nisko-średniotonowy. Po raz pierwszy, o ile mnie pamięć nie myli, w tak małej konstrukcji zastosowano charakterystyczną dla dużych – dosłownie i w przenośni – modeli tej firmy tubę.
Pylon Audio OPAL
Warto również dodać, że w skład marcowego wydania „HF” wejdzie również test kolumn głośnikowych Opal firmy Pylon Audio; bardzo miło jest nam poinformować, że testujemy jeszcze przed oficjalną premierą.