Już wkrótce na polskim rynku zadebiutuje nowe urządzenie Yamahy z rodziny MusicCast. Model MusicCast WXAD-10 jest bezprzewodowym adapterem strumieniowym. Podłączając go do dowolnego systemu stereo lub kina domowego użytkownik zyskuje pełen dostęp do funkcji sieciowych gwarantowanych przez MusicCast, np. obsługę internetowych serwisów muzycznych i radia internetowego, a także możliwość podłączenia urządzenia do systemu multiroom.
Po podłączeniu tej konstrukcji do swojego systemu audio domownicy zyskują dostęp do różnorodnych internetowych serwisów muzycznych, takich jak TIDAL, Spotify i Deezer, a także tysięcy internetowych stacji radiowych. Wszechstronność najnowszego adaptera zwiększa łączność bezprzewodowa Bluetooth, AirPlay oraz Wi-Fi. Dzięki obecności tych technologii użytkownicy mogą przesyłać do systemu audio nagrania wprost ze smartfona, tabletu lub komputera, a także muzykę udostępnioną w domowej sieci. Ukłonem w stronę najbardziej wymagających miłośników muzyki jest pełna obsługa plików high-res, do 24 bitów/192 kHz.
Jak podaje Audio Klan, polski dystrybutor marki, „proste wzornictwo, umożliwiające wkomponowanie MusicCast WXAD-10 w dowolny wystrój wnętrza, idzie w parze z łatwą obsługą”. Sterowanie adapterem oraz całym sprzętem z rodziny MusicCast umożliwia polskojęzyczna, intuicyjna aplikacja MusicCast Controller. Dzięki niej użytkownik może połączyć nawet kilkanaście urządzeń w jeden, wszechstronny system multiroom. System Yamaha MusicCast pozwala przesyłać dźwięk do wszystkich konstrukcji MusicCast, także tych znajdujących się w innych pomieszczeniach. Niezwykle praktycznym udogodnieniem MusicCast WXAD-10 jest funkcja, dzięki której poprzez aplikację MusicCast można regulować głośność całego systemu audio. Samo urządzenie jest bardzo łatwe w instalacji, a do podłączenia służą złącza RCA, wyjście 3,5 mm mini-jack stereo oraz port LAN.
Najnowszy bezprzewodowy adapter strumieniowy Yamaha MusicCast WXAD-10 pojawi się w sprzedaży w maju 2017 r. Cena urządzenia będzie znana w chwili wprowadzania produktu na rynek.