Produkty firm wchodzących w skład koncernu Harman (JBL, AKG, Harman Kardon) zostały wyróżnione 23 prestiżowymi nagrodami Red Dot Awards, najważniejszymi w dziedzinie designu.
Od 1955 roku nagrody Red Dot Award przyznawane są produktom wykazującym się innowacyjnością, doskonałą jakością, funkcjonalnością oraz ekologicznością. Niezmiennie wysoki poziom przyznawanych nagród gwarantuje grono 40 specjalistów, charakteryzujących się wiedzą i doświadczeniem. Są to eksperci rozpoznawalni na całym świecie.
Chociaż w tym roku przyszło ponad 17 000 zgłoszeń z całego świata, to koncern Harman zdobył aż 23 nagrody dla swoich produktów. Wśród nich 18 wyróżnień przypadło firmie JBL (m.in. dla takich wyrobów, jak JBL Everest Elite 700, JBL Trip czy JBL Reflect Response), trzy nagrody poszły na konto firmy Harman Kardon (w tym bezprzewodowy system multiroom Harman Kardon Omni+), zaś jedno wyróżnienie przyznano firmie AKG za słuchawki Y30.
Sukces z nagrodami Red Dot Award jest kontynuacją wcześniejszych osiągnięć amerykańskiego giganta, takich jak CES Innovation Award czy IF Design Award. Pierwsza z nich to wyróżnienie za wybitne osiągnięcia w dziedzinie projektowania oraz inżynierii produktów elektroniki użytkowej z najwyższej półki w różnych kategoriach. Koncern Harman dostał aż 13 nagród dla produktów swoich marek, w tym dla głośników JBL Xtreme, JBL Boost TV czy kolumn z serii Revel Concerta2. IF Design Award to z kolei symbol doskonałej formy produktów najwyższej jakości, przyjaznych użytkownikowi, ergonomicznych i wydajnych w każdym calu. W lutym tego roku koncern Harman zdobył aż 10 tych nagród dla produktów swoich marek, w tym dla JBL Reflect Aware czy AKG N90.
„Nasze marki obejmują każdy aspekt rynku słuchawek czy głośników, ale to co jest stałe dla wszystkich produktów, to doskonałość projektów, które dostarczają mistrzowskie brzmienie w znakomitym stylu” – mówi Damian Mackiewicz, wiceprezes do spraw designu w Lifestyle Audio Division koncernu HARMAN. Jak dodaje: „Red Dot Award jest kolejnym jasnym dowodem na to, jak bardzo rozwinęliśmy się w dziedzinie designu i jak ewoluowała nasza droga do osiągnięcia doskonałego projektu. Nie mam wątpliwości, że wciąż będziemy rozwijać się w tej dziedzinie, dostarczając produkty wyznaczające nowe trendy w designie”.