Wytwórnia MDG poinformowała o poszerzeniu swojej oferty wydawniczej o pięć nowych albumów: „Harpsichord Music” z kompozycjami Johanna Adama Reinckena, „Chorale Fantasies” z organowymi utworami Maxa Regera, „Patterns in a Chromatic Field” Mortona Feldmana, „Organ Concertos op. 4” Georga Friedricha Handla (w aranżacji Samuela de Lange) oraz „Trumpet Combinations”, w skład którego wchodzą ciekawe interpretacje utworów skomponowanych przez takich mistrzów, jak Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Handel czy John Gardiner.
W swoim czasie John Adam Reincken był celebrytą z prawdziwego zdarzenia. Sława i uznanie słuchaczy dla jego umiejętności były tak wielkie, że 16-letni Johann Sebastian Bach wybrał się w długą, trudną i kosztowną podróż do Hamburga, by móc osobiście zweryfikować dochodzące do niego pogłoski. Spotkanie Bacha z osobą i twórczością Reinckena miało – naturalnie na tego pierwszego – ogromny wpływ, który objawił się później w części kompozycji najwybitniejszego przedstawiciela muzyki barokowej. Z wycinkiem repertuaru idola Johanna Sebastiana postanowiła zmierzyć się Sonja Kemnitzer, przypominając światu o dokonaniach – niestety zapomnianego – twórcy.
Żyjący w latach 1873-1916 Max Reger jest uważany – w niektórych kręgach – za najważniejszego, zaraz po Bachu, niemieckiego kompozytora muzyki organowej. W jego utworach słuchacze odnajdywali nie tylko zgrabne i świadczące o wielkiej biegłości muzycznej nawiązania do przeszłości, ale także zupełnie nowe, świeże propozycje. Na krążku „Chorale Fantasies” z siedmioma tytułowymi kompozycjami Regera zmierzył się węgierski wirtuoz Balázs Szabó. Co ciekawe, na albumie można usłyszeć aż trzy różne orany: wiedeńskie Walker Organ Votivkirche Vienna, Gebr. Link Organ z Giengen oraz Kuhn Organ, które znajdują się w Zurychu. Niemiecka wytwórnia podkreśla niezwykle wysokie i doskonalone przez wiele lat umiejętności Balázsa Szabó, którego talent był wielokrotnie doceniany zarówno przez międzynarodową krytykę, jak i miłośników muzyki.
Pianista Steffen Schleiermacher bardzo często prezentował słuchającej go publiczności dzieła Mortona Feldmana, żyjącego w XX wieku kompozytora. Teraz, we współpracy z Christianem Gigerem, członkiem słynnej Gewandhaus Orchestra, zaproponował kompozycję „Patterns in a Chromatic Field”, dla Feldmana – ze względu na porzucenie typowej dla niego minimalistycznej maniery – zupełnie nietypowej, pełnej wirtuozerskich popisów i wymagających pasaży muzycznych. Dzieło to intryguje także z innego względu – jest to owoc przejawianej przez Feldmana fascynacji (rozwijanej zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki) stosowania w muzyce (lub ogólniej: sztuce) stale wracających, powtarzających się wzorów.
Życie Georga Friedricha Handla, jednego z najważniejszych kompozytorów muzyki barokowej, obfitowało zarówno w liczne sukcesy, jak i porażki, o których z zapałem dyskutowała ówczesna elita XVII-wiecznego Londynu. Niezaprzeczalnym przykładem (dość przypadkowego) sukcesu Handla są jego utwory organowe, które miały być grane podczas przerw między kolejnymi aktami oper i oratoriów. Co ciekawe, pomimo ogromnej sławy jaką przyniosły działającemu w Anglii artyście utwory na organy, nie są one obecnie zbyt dobrze znane. Jeszcze mniejszą popularnością cieszą się w XXI wieku interesujące aranżacje Samuela de Lange, które – po raz pierwszy w historii audiofilskich wydawnictw muzyki dawnej – zawitały na najnowszy album MDG – „Organ Concertos op. 4”.
Trębacz Joachim Pliquett oraz organista Arvid Gast zdążyli już przyzwyczaić swoich wielbicieli do realizacji ciekawych, bogatych muzycznie i wirtuozerskich popisów. Duet nie zwalnia jednak tempa, czego najlepszym dowodem jest album „Trumpet Combinations”, na którym panowie, wspierani przez Klausa Mertensa, Andrása Fejéra i Matthiasa Kühnle’a, postanowili zmierzyć się ze zróżnicowanym materiałem Bacha, Handla, Borisa Blachera czy Vincenta Jelicha. Jest to kolejna, po „Okna – Fenster“ i „The St. Jacobi Organs in Lübeck“, tego typu propozycja od Pliquetta i Gasta wydana przez MDG.
Wszystkie opisane powyżej albumy są już dostępne w sprzedaży. Dwa z nich – „Patterns in a Chromatic Field” oraz “Organ Concertos op. 4” – zostały wydane na płytach CD, zaś pozostałe trzy na hybrydowych płytach SACD.