09 Listopad 2017

Pylon Audio Emerald w Audiostrefie – RELACJA

KOLUMNY GŁOŚNIKOWE

Źródło: "HIGH FIDELITY"

Poznańskie spotkanie z cyklu Audio Tour De Pologne 2017, które miało miejsce w salonie Audiostrefa.pl było piątym z kolei i ostatnim, jakie zaplanowaliśmy na ten rok w salonie audio; szóste, ostatnie ma mieć miejsce w siedzibie Pylona, w Jarocinie, kiedy tylko firma zakończy przeprowadzkę do nowej hali produkcyjnej.

Zaplanowane na godzinę 14:00 warsztaty odbyły się w sali specjalnie przygotowanej do odsłuchów. To zresztą najnowszy nabytek Audiostrefy.pl, która rozwija się wszerz, zajmując kolejne sale po bokach – najpierw po prawej powstała sala z półkami, na których prezentowane są produkty, a teraz sala odsłuchowa. Jak tak dalej pójdzie, to za kilka lat do firmy będzie należał cały budynek :)

Poznań przywitał nas deszczem, co nie przeszkodziło nam w sobotę po imprezie zjeść wraz z przyjaciółmi dobre sushi niedaleko rynku, a w niedzielę dostać się – fartem – na wystawę Frida Kahlo i Diego Rivera. Polski kontekst; jak wiadomo, to jedyna okazja, aby zobaczyć w Polsce, pochodzące z kolekcji Jacquesa i Natashy Gelmanów, prace zarówno tej artystki, jak i jej męża. Wystawa miała miejsce w Centrum Kultury ZAMEK. Fart polegał na tym, że bilety są zwykle wyprzedane, a nam udało się wejść tylko dlatego, że ktoś w ostatniej chwili zwrócił swoje. Ponieważ ulica św. Marcina jest na długim odcinku całkowicie rozkopana i nie zobaczyliśmy jej w pełnej krasie, będziemy musieli wrócić do Poznania na parę dni w wakacje.

Nie pomylę się zbytnio, jeśli powiem, że spotkanie było bardzo udane. Dobra atmosfera tego miejsca, drobny poczęstunek, wino (z którego od razu skorzystałem), przyjaciele z Pylona, Fezz Audio oraz Audiopunktu, a przede wszystkim Państwo, którzy poświęciliście nam swój czas – wszystko to „zagrało” unisono, dając coś więcej niż prostą sumę składników. Muszę powiedzieć, że znowu nie udało mi się zmieścić w czasie, ale mogę za to winić zarówno siebie, jak i atmosferę, która prowokowała do kolejnych płyt, kolejnych informacji i ciekawostek. Z zaplanowanych dwóch godzin szybko zrobiły się trzy, a potem doszło do tego jeszcze pół. I pewnie moglibyśmy siedzieć jeszcze dłużej, gdyby nie resztki dobrych manier, jakie wykazaliśmy stawiając kropkę nad ‘i’.

Płyt, muzyka, konkurs w którym można było wygrać monitory Pylona i kable Fezz Audio – było nam bardzo miło móc znowu się spotkać z czytelnikami „High Fidelity”. Ponownie z ledwością wszyscy się zmieścili, trzeba było dodatkowo chłodzić salę wstawionym w drzwi wentylatorem, dwóm naszym przemiłym gościom niemal siedziałem na kolanach, ponieważ siedzenia stały niemal na linii kolumn – ale, powtórzę, warto było. Jeszcze raz pięknie wszystkim zaangażowanym w to spotkanie dziękuję! A my już powoli myślimy o tym, co Państwu zaproponować w przyszłym roku, zarówno jeśli chodzi o kolumny, elektronikę, jak i program. Pierwociny planu już są, teraz trzeba tylko wziąć się do pracy.

Korzystając z okazji chciałbym państwa zaprosić na warsztaty w czasie Audio Video Show 2017, które będę prowadził:

1. WINYL W ŚWIECIE CYFRY

Zapraszamy w sobotę na godzinę 17.30 oraz 19.00
Miejsce: Hotel Golden Tulip | sala TULIP II

2. MASTER CD-R

Zapraszamy w niedzielę na godzinę 12.00 i 13.30
Miejsce: Hotel Golden Tulip | sala TULIP II

3. LEGENDA FIRST IMPRESSION MUSIC

Zapraszamy w niedzielę na godzinę 15.00
Miejsce: Hotel Sobieski | sala Galeria I (parter)

Wojciech Pacuła
„High Fidelity”
Redaktor naczelny

Informacje:

Miejsce: salon Audiostrefa.pl
Adres: ul. Głogowska 122, 60-243 Poznań, Polska, Europa, Ziemia
Data: 26 sierpnia 2017
Godzina: 14.00

Prowadzący:

Wojciech Pacuła – „High Fidelity”

Patronat:

Audiostrefa.pl

PROGRAM

Część pierwsza: ustawiamy kolumny, czyli przestrzeń

– Frank Sinatra, Sinatra Sings Gershwin, Columbia/Legacy/Sony Music Entertainment 507878 2, CD (2003) [2]
– Nat ‘King’ Cole, Love is the Thing, Capitol/Analogue Productions CAPP 824 SA, SACD/CD (1957/2010) [13]
– Nat ‘King’ Cole, Love is the Thing, Capitol/Toshiba-EMI TOCP-9415, CD (1957/2002) [1]
– Peter, Paul and Mary, In The Wind, Warner Bros. Records/Audio Fidelity AFZ 181, „Limited Edition | No. 0115”, SACD/CD (1963/2014) [1]
– Charlie Haden & Antonio Forcione, Heartplay, Naim Label Naim CD098, CD (2006) [3]
– Dominic Miller & Neil Stacey, New Dawn, Naim naimcd066, CD (2002) [7]
– Sting, All This Time, A&M Records 212354-2, maxi-SP CD (1991) [2]
– Abraxas, 99, Metal Mind Records/Art Muza JK2011CD07, gold-CD (1999/2011) [4+5]
– Audiofeels, UnCovered, Penguin Records 5865033, CD (2009) [1]
– MJ Audio Technical Disc vol.6, Seibundo Shinkosha Publishing, MJCD-1005, CD (2013) [13]

 Część druga: rola producenta/Compact Disc Forever

– Depeche Mode, Personal Jesus, Mute Records Ltd/Sire/Reprise 21328-2, maxi SP CD (1989) [5]
– Michael Jackson, Thriller. 25thAnniversary Edition, Epic/Sony Music Japan EICP-963-4, – CD+DVD (1982/2008) [5] lub [6]
– Nirvana, In Utero, Geffen GED 24536, CD (1993) [4]
– Pet Shop Boys, Super, Sony Music Labels (Japan) SICX-41, CD (2016) [3]
– T.Love, T.LOVE, Pomaton 95907372, 2 x CD (2016) [12]
– Mark Hollis, Mark Hollis, Polydor 537 688-2, CD (1988) [4]
– Polish Jazz Quartet, Polish Jazz Quartet, Polskie Nagrania „Muza”/Warner Music Poland, „Polish Jazz | vol. 3”, Master CD-R (1965/2016) [1]
– Stan Getz/Joao Gilberto, Getz/Gilberto, Verve/Lasting Impression Music LIM K2HD 036, K2HD Mastering, 24 Gold Direct-from-Master Edition UDM, Master CD-R (1964/2009) [5]
– Anita Lipnicka, Vena Amoris, Mystic Production MYSTCD 244, CD (2013) [12]



Więcej o...
„HIGH FIDELITY”

Krakowskie Towarzystwo Soniczne to nieformalna grupa melomanów, audiofilów, przyjaciół, spotkająca się po to, aby nauczyć się czegoś nowego o produktach audio, płytach, muzyce itp.

CO W MAGAZYNIE

Czytaj najnowszy numer