GATO AUDIO to marka dobrze znana entuzjastom dobrego brzmienia. Firma została założona w 2008 roku przez Poula Rossinga, Frederika Johansena i Krestena Dinesena. Jej filozofia opiera się na eliminowaniu ograniczeń typowych dla urządzeń z wyższej półki i stosowaniu zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Specjalnością Duńczyków są kompaktowe, ale bardzo eleganckie i nowoczesne komponenty stereo oraz zestawy kolumnowe.
Ta duńska manufaktura udowodnia, że naturalne brzmienie, perfekcyjne wzornictwo i wysoka jakość wykonania mogą iść w parze. Jak czytamy w materiale prasowym „Gato Audio nie uznaje kompromisów”, a tłumaczy się to tym, że swoje produkty, od początkowego projektu po finalny produkt, wytwarza w Danii. Jej portfolio obejmuje elektronikę – wzmacniacze i odtwarzacze CD – oraz kolumny głośnikowe.
Sprzedaż bezpośrednia
Obecnie Gato Audio wprowadza i rozwija zupełnie nowy koncept sprzedaży swoich produktów – chce dotrzeć do końcowego klienta poprzez sieć specjalistycznych salonów audio oraz sprzedaż bezpośrednią. Duński producent w 2019 roku zdecydował się pominąć wszystkich światowych dystrybutorów, by skrócić czas dostawy i znacznie ograniczyć cenę swoich produktów. Radykalne obniżenie cen, nawet o 40%, przy zachowaniu tej samej jakości standardów produkcyjnych jest świetnym rozwiązaniem dla klientów, a przy okazji stanowi nie lada wyzwanie dla konkurencji.
Kolumny podłogowe FM-30, których cena za parę wynosiła jeszcze na początku tego roku ponad 25 000 złotych, obecnie spadła do 14 990 złotych, natomiast popularny wzmacniacz zintegrowany DIA 250S, kosztujący poprzednio 17 490 zł, obecnie dostępny jest za 10 990 złotych.
Nowe produkty
Gato Audio sukcesywnie rozwija ofertę produktową wprowadzając w zeszłym roku do oferty nowe wzmacniacze zintegrowane oraz przedwzmacniacz, wyposażone w funkcje sieciowe. Są to modele DIA-250S NPM, DIA-400S NPM oraz PRD-3S NPM. Symbole NPM (Network Player Module) przy nazwie każdego ze wzmacniaczy oznaczają, że oferują one połączenie z internetem, czyli bezpośredni dostęp do serwisów muzycznych TIDAL, Qobuz oraz Deezer. Dobór tych serwisów nie jest zresztą przypadkowy – są to usługi, które oferują streaming muzyki w wysokiej jakości.
Kolejną funkcją nowych urządzeń jest kompatybilność z UPnP i DLNA, dzięki czemu możemy na sprzęcie Gato Audio odtworzyć muzykę zgromadzoną na serwerze NAS czy komputerze. To jednak nie wszystko, nowe modele zintegrowane są z systemem Roon, dzięki czemu mogą służyć jako urządzenie końcowe dla muzyki wysyłanej z tego programu.
Do zarządzania urządzeniami przeznaczona jest dedykowana aplikacja przygotowana przez Gato Audio. Moduł NPM stworzono na bazie otwartej platformy, dzięki czemu w przyszłości będzie możliwe dodawanie kolejnych funkcjonalności poprzez aktualizację oprogramowania. Jednocześnie firma nie zapomniała o posiadaczach obecnych wersji wspomnianych modeli, czyli DIA-250S, DIA-400S czy PRD-3S – będą oni mogli wyposażyć swój sprzęt w nowy moduł NPM, dodając im funkcje sieciowe. Firma obecnie oferuje 5 modeli kolumn głośnikowych i aż 11 produktów z dziedziny elektroniki.
Produkty Gato Audio można zobaczyć i usłyszeć w Salonie audio-video Q21. Adres: Pabianice, ul. Reymonta 12 | tel. (42) 213 01 66.