Jak czytamy w materiałach prasowych Stowarzyszenia Producentów MIDI (MMA), „jeszcze w 1983 roku firmy zajmujące się instrumentami muzycznymi, które zaciekle ze sobą konkurowały, połączyły siły, aby stworzyć wizjonerską specyfikację – MIDI 1.0, pierwszy uniwersalny cyfrowy interfejs instrumentów muzycznych”.
Prawie cztery dekady później wiemy, że połączenie komputerów, muzyki i sztuki stało się istotną częścią występów na żywo, nagrań, smartfonów, a nawet oświetlenia scenicznego. Nowa wersja protokołu MIDI 2.0 jasno pokazuje, że MIDI został tak dobrze wykonany, że wciąż jest używany. Co więcej, branża czekała na jego nową wersję.
„Komunikaty MIDI 1.0 poszły w jednym kierunku: z nadajnika do odbiornika. MIDI 2.0 jest dwukierunkowe i zmienia MIDI z monologu w dialog. Na przykład, dzięki nowym komunikatom MIDI-CI (Zapytanie o możliwości), urządzenia MIDI 2.0 mogą rozmawiać ze sobą i automatycznie konfigurować się do współpracy, a także wymieniać informacje o funkcjonalności, co jest kluczem do wstecznej kompatybilności – sprzęt MIDI 2.0 może sprawdzić, czy urządzenie nie obsługuje MIDI 2.0, a następnie po prostu się komunikować używając MIDI 1.0” – czytamy w komunikacie prasowym.
Tekst: mat. prasowe
Foto: mat. prasowe