Niemiecki wydawca, Musikproduktion Dabringhaus und Grimm (MDG), znany z nieskazitelnych realizacji swoich płyt, zapowiedział cztery premiery na styczeń 2020 roku: Così fan tutte KV 588 (Harmoniemusik) oraz Divertimenti KV 439b (Vol. 2) MOZARTA, tria fortepianowe op. 1 , 3 i op. 97 (Archduke) BEETHOVENA, Chamber Music Paula DESSAU, jak również sonaty skrzypcowe Felixa Mendelssohna Bartholdy’ego oraz Camille’a Saint-Saëints.
Wykonawca: Trio Roseau | Nośnik: SACD | MDG 903 2144-6
To kontynuacja (Vol. 2) poprzedniej płyty z kompletem trio Wolfganga Amadeusza Mozarta w aranżacjach Ulf-Guido Schäfera na trio d’anches. Z dwudziestu pięciu indywidualnych fragmentów – w ramach dość enigmatycznym przekazie – Schäfer daje wspólnie dwa zabawne divertimentos. Głęboko poruszające fragmenty z Così fan tutte dają dramatyczny kontrast w stosunku do spokojnego tonu trio.
Wykonawca: Vienna Piano Trio | Nośnik: SACD | MDG 942 2155-6
Jaki zespół mógłby być bardziej predysponowany do trio fortepianowych Ludwiga van Beethovena niż Vienna Piano Trio? Po genialnym początku z op. 70, ten topowy zespół z Wiednia prezentuje teraz wspaniałe i potężne trio Archduke op. 97, ktore na tym albumie jest zaskakująco bliskie Trio c-moll z op. 1, dziełem o przełomowych cechach, które swego czasu natychmiast przykuło uwagę Josepha Haydna.
Wykonawca: Ensemble Avantgarde | Nośnik: CD | MDG 613 2158-2
Paul Dessau skomponował ponad 450 utworów we wszystkich gatunkach, ale tylko jeden z nich nadal spotyka się z uznaniem i reprezentacją w dzisiejszym świecie. Ensemble Avantgarde położyło kres temu niefortunnemu stanowi rzeczy proponując imponujący przegląd twórczości kameralnej kompozytora, którego peryferyjna kariera żywo odzwierciedla dramatyczne wstrząsy XX wieku.
Wykonawcy: Jean-Jacques Kantorow (skrzypce), Jacques Rouvier (fortepian) | Nośnik: 2 x CD | MDG-DENON 650 2153-2
Ten fascynujący podwójny album zawiera przeciwieństwa, które normalnie się nie przyciągają: sonaty skrzypcowe Felixa Mendelssohna Bartholdy’ego, w tym zaskakująco oryginalną Sonatę skrzypcową F-dur 11-letniego cudownego dziecka, oraz wkład Camille’a Saint-Saënsa w rozwój tego samego gatunku, gdy ten kompozytor, który również rozpoczął karierę jako cudowne dziecko, był już dojrzałym mistrzem.