Krakowska Scena Muzyczna prezentuje Cracow Electronic Boom: Sibiga, Lennox Row, Ludwik Zamenhof. Trzy zespoły. Trzy oblicza elektroniki. Jedno miasto do zdobycia – Kraków. Miasto Królów i tradycji. Czy okaże się także miejscem idealnym dla muzyki elektronicznej?
Koncert odbędzie się 21 stycznia 2016 w Pracowni pod Baranami (Rynek Główny 27); jego start przewidziany jest o godzinie 20:00. Cena biletów wynosi (przedsprzedaż/dzień koncertu) 10/15 zł.
Sibiga to kolektyw, który zawiązał się mniej więcej na początku 2014 roku. Grupę tworzy trio: Krzysztof Repeć, Bartosz Odrzywołek oraz Tomasz Starzyk. Muzyka, którą tworzą jest szczera, bardzo osobista. Electro popowe brzmienie wsparte jest także żywym instrumentarium w postaci gitar. Najbliższe plany to wydanie pełnego LP, zatutułowanego „Leopold” oraz premiera singla wraz z teledyskiem. Zrozumienie między członkami zespołu oraz podobne podejście do tworzenia muzyki sprawiają, że ich utwory przenoszą na chwilę w inne miejsce, pozwalają na chwile refleksji oraz wzruszeń.
Lennox Row to enigmatyczny projekt z Krakowa. W wersji studyjnej jest to duet, jednak w stadium koncertowym ewoluuje on do formy kwintetu. Ich brzmienie to wypadkowa żywego instrumentarium – perkusji, mandoliny, gitary basowej, kontrabasu oraz synthezatorów i szczypty elektroniki. Na swoim koncie mają dwie EPki oraz kilka wypuszczonych ostatnio singli, zwiastujących debiutancki album. W składzie znajdują się członkowie projektów takich, jak Patrick the Pan, Hańba, Vetur Blóm, PurpleHaze Ensemble, Ludwik Zamenhof, J.A.S.S trio i wielu, wielu innych.
Ludwik Zamenhof, czyli jednoosobowy projekt Andrzeja Zagajewskiego, który skrywa się pod nazwiskiem białostockiego doktora. Jego brzmienie oparte jest w główne mierzej o różne odmiany elektroniki – od dubstepu, idm, break core, przez harsh noise po glitch music. Wszystko to łączy w swoich miksach z dźwiękami etnicznymi pochodzącymi z Bałkanów, ze wschodu, a także z rodzimego folku. Utwory bardzo często wydają się popsute i zniekształcone, a w ich nagraniu pomocnym instrumentem jest mandola. Oprócz niniejszego projektu, Zamenhof tworzy również bity i remixy dla innych artystów (L.U.C., Rahim), udziela się w zespołach folkowych, gdzie gra na mandolinie (Południca!, Bumtralala, Balkanscream, Kapela Hanki Wójciak), jest wokalistą i banjolistą w zespole Hańba. Jako DJ regularnie gra w klubach, specjalizuje się w imprezach z muzyką bałkańską i etniczną.