Artystka
Na swoim szóstym albumie francuska kompozytorka elektroakustyczna BÉRANGÈRE MAXIMIN bada ideę kalejdoskopowego świata – sonicznej agregacji żywych stworzeń, roślin, minerałów, przyrody i budynków, z wykorzystaniem różnych obiektów dźwiękowych, małych instrumentów perkusyjnych, syntezatorów, gitar elektrycznych, głosu i elektroniki.
BÉRANGÈRE MAXIMIN, pracując w swoim prywatnym studiu od 2008 roku, opracowała własne podejście do sztuki dźwiękowej i muzyki elektronicznej, komponując gęste, wciągające utwory. Na pięciu albumach, wydanych w wytwórniach TZADIK, SUB ROSA, CRAMMED DISCS oraz ATLAS REALIZATIONS CRAIG LEON, ujawniła pociąg do mieszania odmiennych dźwięków, z wyczuciem szczegółów i z lirycznymi zabawami z materiałem cyfrowym.
W trakcie swojej kariery francuska kompozytorka została stałą rezydentką Narodowych Centrów Badań Muzycznych, takich jak paryski Ina-GRM, czy sztokholmski EMS, i otrzymała grant z programu „Villa Medicis Hors Les Murs” w Nowym Jorku (Cultures France). Występowała na znaczących festiwalach i w ważnych salach koncertowych – od paryskiego festiwalu Présences Electronique, londyńskiej galerii Hayward, nowojorskiej Roulette, do Elbphilharmonie w Hamburgu. Poza występami solowymi regularnie dzieli się sceną w duecie z FRED FRITH.
Muzyka
Land of Waves: trzy słowa przywołujące terytoria równych i krzywizn połączonych z sobą kanałami, ścieżkami, tunelami. Cztery części albumu prowadzą słuchacza do hybrydowej krainy, w której dżungla spotyka się z miastem… Płaskorzeźby, powierzchnie, tekstury, warstwy tworzą mozaikę, jakby na betonowej ścianie, która wydaje się solidna i ostateczna, ale w rzeczywistości jest penetrowalna, zmienna.
Na Land of Waves BÉRANGÈRE MAXIMIN czerpała inspirację z nagrań, które wykonała w parkach miejskich, porzuconych nieruchomościach i przedmieściach podczas swoich podróży po Europie, jak również z różnorodności źródeł, różnorodności wydarzeń i kontrastów między dniem i nocą.
Nagranie
Płyta została skomponowana, zaaranżowana, nagrana, zmiksowana i wyprodukowana przez Bérangère Maximin w Home Sweet Home Studio/BM i Studio Polyphone, we Francji, w latach 2019-2020.
W nagraniu udział wzięły różnego typu obiekty dźwiękowe, małe instrumenty perkusyjne, syntezatory analogowe i cyfrowe, gitara, chimery cyfrowe, głos.
Mastering: Kassian Troyer w D&M, Berlin, 2020.
Tekst: mat. prasowe
Foto: mat. prasowe