16 Lipiec 2020

BÉRANGÈRE MAXIMIN • „Land Of Waves”

Nowa płyta z wytwórni Karlrecords dostępna na dwóch krążkach LP lub w pliku

Źródło: KARLRECORDS

Artystka

Na swoim szóstym albumie francuska kompozytorka elektroakustyczna BÉRANGÈRE MAXIMIN bada ideę kalejdoskopowego świata – sonicznej agregacji żywych stworzeń, roślin, minerałów, przyrody i budynków, z wykorzystaniem różnych obiektów dźwiękowych, małych instrumentów perkusyjnych, syntezatorów, gitar elektrycznych, głosu i elektroniki.

BÉRANGÈRE MAXIMIN, pracując w swoim prywatnym studiu od 2008 roku, opracowała własne podejście do sztuki dźwiękowej i muzyki elektronicznej, komponując gęste, wciągające utwory. Na pięciu albumach, wydanych w wytwórniach TZADIK, SUB ROSA, CRAMMED DISCS oraz ATLAS REALIZATIONS CRAIG LEON, ujawniła pociąg do mieszania odmiennych dźwięków, z wyczuciem szczegółów i z lirycznymi zabawami z materiałem cyfrowym.

W trakcie swojej kariery francuska kompozytorka została stałą rezydentką Narodowych Centrów Badań Muzycznych, takich jak paryski Ina-GRM, czy sztokholmski EMS, i otrzymała grant z programu „Villa Medicis Hors Les Murs” w Nowym Jorku (Cultures France). Występowała na znaczących festiwalach i w ważnych salach koncertowych – od paryskiego festiwalu Présences Electronique, londyńskiej galerii Hayward, nowojorskiej Roulette, do Elbphilharmonie w Hamburgu. Poza występami solowymi regularnie dzieli się sceną w duecie z FRED FRITH.

Muzyka

Land of Waves: trzy słowa przywołujące terytoria równych i krzywizn połączonych z sobą kanałami, ścieżkami, tunelami. Cztery części albumu prowadzą słuchacza do hybrydowej krainy, w której dżungla spotyka się z miastem… Płaskorzeźby, powierzchnie, tekstury, warstwy tworzą mozaikę, jakby na betonowej ścianie, która wydaje się solidna i ostateczna, ale w rzeczywistości jest penetrowalna, zmienna.

Na Land of Waves BÉRANGÈRE MAXIMIN czerpała inspirację z nagrań, które wykonała w parkach miejskich, porzuconych nieruchomościach i przedmieściach podczas swoich podróży po Europie, jak również z różnorodności źródeł, różnorodności wydarzeń i kontrastów między dniem i nocą.

Nagranie

Płyta została skomponowana, zaaranżowana, nagrana, zmiksowana i wyprodukowana przez Bérangère Maximin w Home Sweet Home Studio/BM i Studio Polyphone, we Francji, w latach 2019-2020.

W nagraniu udział wzięły różnego typu obiekty dźwiękowe, małe instrumenty perkusyjne, syntezatory analogowe i cyfrowe, gitara, chimery cyfrowe, głos.

Mastering: Kassian Troyer w D&M, Berlin, 2020.

karlrecords.bandcamp.com

Tekst: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe



Krakowskie Towarzystwo Soniczne to nieformalna grupa melomanów, audiofilów, przyjaciół, spotkająca się po to, aby nauczyć się czegoś nowego o produktach audio, płytach, muzyce itp.

CO W MAGAZYNIE

Czytaj najnowszy numer