Gramofony Air Force wykorzystują unikalne i wyrafinowane technologie związane z zawieszeniem powietrznym, w tym firmowe łożysko powietrzne, które pozwala talerzowi poruszać się na bardzo cienkiej warstwie powietrza i mechanicznie izoluje obracający się talerz od wibracji, a także na wytworzenie podciśnienia pod płytą LP.
Dzięki tym technologiom gramofony Air Force wyróżniają się od zwykłych konstrukcji pod względem jakości dźwięku. Podczas gdy większość gramofonów zapewnia dźwięk znany z przeszłości, dźwięk analogowy, jak czytamy w materiałach prasowych, nie powinien pozostać taki sam, ponieważ byliśmy świadkami dziesięcioleci postępu w sektorze cyfrowego audio:
„W TechDAS wierzymy, że oferowany przez nas dźwięk analogowy wykroczył ponad poprzednie poziomy stosunku sygnału do szumu i jest bardziej zgodny ze stosunkiem sygnału do szumu uzyskanym we współczesnym dźwięku cyfrowym. Technologie „Air Force” firmy TechDAS zapewniają najwyższy poziom dźwięku analogowego.”
Kluczowa cecha Air Force V Premium to znacznie poprawiona podstawa, która jest teraz precyzyjnie wykonana z litego aluminium, podobnie jak droższe modele tej firmy. Zamiast podstawy montowanej z paneli aluminiowych, jak w oryginalnym Air Force V, nowy Air Force V Premium wykorzystuje masywny blok z litego stopu aluminium. Przekłada się to znacznie szerszy zakres dynamiki. Podstawa wciąż jest równie kompaktowa, jak w modelu Air Force III Premium, a dzięki zmniejszeniu drgań silnika udało z powodzeniem zintegrować silnik z podstawą. Rezultatem jest jeszcze bardziej kompaktowy gramofon bez oddzielnego modułu silnikowego, który może być wyposażony w maksymalnie cztery ramiona.
Subtalerz i talerz właściwy gramofonu zostały wykonane z litego stopu aluminium A5056. Przy całkowitej wadze 7 kg daje to wystarczającą bezwładność dla płynnych i stabilnych obrotów. Zewnętrzna powierzchnia talerza jest anodowana na czarno z błyszczącym wykończeniem.
2-fazowy 4-biegunowy silnik synchroniczny prądu przemiennego oferuje prawie taki sam poziom szumów jak droższe modele i jest zintegrowany z jednostką główną poprzez specjalnie zaprojektowany mechanizm antywibracyjny. Polerowany pasek napędowy z gumy poliuretanowej pomaga osiągnąć wysoki stosunek dźwięku do szumu.
Tekst: mat. prasowe
Fot.: mat. prasowe