W maju 2015 roku na łamach „High Fidelity” ukazał się obszerny test końcówki mocy Accuphase A70. Urządzenie to zostało wyróżnione nagrodą „REDFingerprint”, która przeznaczona jest dla wyróżniających się na tle konkurencji wyrobów audio. Do siedziby tego legendarnego japońskiego producenta wysłaliśmy fizyczną wersję nagrody, z którą na zdjęciu powyżej pozuje szef Accuphase’a – pan Saito.
Do Japonii postanowiliśmy – prócz samej nagrody – wysłać kilka płyt z polskim rockiem progresywnym. Wybraliśmy reprezentatywną – naszym zdaniem – grupę najciekawszych nagrań z tego gatunku, które powstały nad Wisłą: „Cień wielkiej góry” Budki Suflera, „Enigmatic” Czesława Niemena oraz krążek Skaldów „The 70s Progressive German Recordings”. Jak się okazało, w Japonii polski (i ogólnie: europejski) rock progresywny jest rozpoznawalny, czego dowodem są strony poświęcone właśnie temu zagadnieniu. Dla przykładu, chętnych do zapoznania się z japońskimi opisami płyt Niemena zapraszamy TUTAJ.