Rune Skov przed półką z legendarnymi komponentami Gryphon Audio Designs
Na spotkanie w Warszawie – jak już informowaliśmy (hifistatement.net TUTAJ, „High Fidelity” TUTAJ) – w sobotni wieczór, po dniu spędzonym na targach, zaprosiliśmy Johanna Grahama, Alexa Brady’ego i Roberta Haya do ładnej restauracji, gdzie spędziliśmy wiele przyjemnych godzin przy ożywionej dyskusji i oczywiście wręczyliśmy nagrody. Johann Graham i Alex Brady odebrali nagrodę dla marki Nordost, którą kolega uhonorował QPoint, czyli Resonance Synchonizer.
Alan Ainslie (z prawej) i Daniel Raggett – duet z Melco
Wraz z Robertem Hayem z firmy Audioquest w nieco ponad jeden dzień pod koniec 2018 roku przestawiłem całe zasilanie mojego systemu audio na filtry sieciowe i kable tej firmy (więcej TUTAJ). Technologia „LowZ/Noise-Dissipation” opracowana przez Gartha Powella tak zaimponowała zarówno mnie, jak i trzem moim kolegom z redakcji, że przyznaliśmy mu jedną z pierwszych dwóch międzynarodowych nagród STATEMENT in HIGH FIDELITY.
Pomimo kontaktu tylko przez Skype’a Wojtek Pacuła świetnie się bawił na ceremonii wręczenia nagród
W tym roku zaplanowaliśmy podobny, kameralny wieczór w bawarskiej restauracji z sąsiadującym z nim ogrodem piwnym. Spotkanie i wręczenie nagród w ich „niemieckiej” edycji miało mieć miejsce podczas tegorocznej wystawy High Endu. Tym razem nagrodę odebrać miał Rune Skov z GRYPHON AUDIO DESIGNS, za odtwarzacz CD Ethos (recenzja TUTAJ), jeden z – jak sądzi Wojtek Pacuła – rzadkich odtwarzaczy CD z najwyższej półki, oraz Alan Ainslie, który wprowadził do Europy markę MELCO, jak również dyrektor zarządzający Melco Daniel Raggett.
Nagroda dla nich został a przyznana za drogie, ale mimo to bardzo rozsądnie wyceniony audiofilski przełącznik LAN S100 (recenzja TUTAJ), który wyróżnia się, poza niezwykle pozytywnymi efektami dźwiękowymi, całkowicie unikalnymi, a czasem zaskakującymi rozwiązaniami technicznymi.
Kiedy wszystko się ułoży, autor też się bawi
Z bawarskimi przysmakami kulinarnymi czy bez nich, z piwem, czy bez niego – obie międzynarodowe nagrody zostały oczywiście przyznane, pomimo ograniczeń w podróżowaniu i zamkniętych restauracji. Do każdej nagrody dodaliśmy więc solidną, odporną na działanie tropików skrzynię, a całość była już w drodze do Danii i Anglii. Chcieliśmy udokumentować ceremonię wręczenia nagród za pomocą wideokonferencji, ale wierzcie lub nie, ale pięć osób z zamiłowaniem do technologii nie potrafiło nawiązać rozmowy. Czy Skype naprawdę powinien być bardziej skomplikowany niż high-end lub technologia sieciowa?
Rune Skov z nagrodą dla CD Ethos Gryphon Audio Designs
Ostatecznie rozmawialiśmy wraz z Wojtkiem Paculą w różne dni ze zdobywcami nagród, co również wyjaśniałoby różne tła zdjęć, ale nie tylko zła jakość obrazu pozostawia wiele do życzenia: bez bezpośredniego kontaktu nawet najbardziej zabawne rozmowy są tylko w połowie tak miłe, jak te prowadzone na żywo. Miejmy nadzieję, że może nie w tym roku, na targach w Warszawie, bo listopadowa impreza może nie dojść do skutku, ale może w przyszłym roku będziemy mieli możliwość osobistego wręczenia nagród STATEMENT in High Fidelity w trzeciej edycji (2020 v2)!
Daniel Raggett z nagrodą dla Melco S100
Tekst: Dirk Sommer/hifistatement.net
Foto: Skype/Dirk Sommer