Na polskim rynku pojawił się przedwzmacniacz gramofonowy Trilogy Audio 907.
W chaosie cyfrowej rewolucji łatwo jest przeoczyć, co nadal mogą zaoferować dojrzałe technologie. Winyl nadal utrzymuje pozycję medium najwyższej jakości, pomimo dzisiejszego rynku muzycznego, którzy rządzony jest przez wygodę. Przedwzmacniacz gramofonowy Trilogy 907 został opracowany jako doskonały interfejs pomiędzy gramofonem a wysokiej rozdzielczości wzmacniaczem.
Kompaktowa obudowa zamykająca aktywne układy została wyfrezowana ze sztabki aluminium. Jej 1,5 kg masy doskonale izoluje fizycznie i elektrycznie każdy z elementów układu. Nawet zasilanie z zewnętrznego zasilacza biegnie wewnątrz obudowy we własnym kanale, następnie przechodzi przez filtry L-C zanim dostaje się do głównego stabilizatora. „Zazwyczaj korzysta się ze stabilizatorów liniowych, które mają małe straty mocy i są łatwe w aplikacji, my zdecydowaliśmy się na stabilizatory typu „shunt”, wykonane na elementach dyskretnych. Pracują one w głębokiej klasie A, mając mnóstwo rezerwy prądowej dla aktywnych układów wzmacniających” – mówi szef Trilogy Audio, Nic Poulson.
Podstawową zaletą stabilizatorów typu „shunt” jest ich umiejętność pozbywania się, jak również produkowania prądu. To daje istotną przewagę w sferze jakości pracy w wymagających warunkach dynamicznych zmian generowanych przez muzykę. Zasilanie prądem stałym pochodzi z zewnętrznego zasilacza, który jest umieszczony w obudowie z drapanej stali nierdzewnej. Urządzenie może zostać postawione daleko od jednostki głównej, pozwalając zminimalizować wpływ pól magnetycznych na czułą elektronikę. Robiony na zamówienie transformator toroidalny został opracowany z myślą o niskiej gęstości prądowej i jest zamknięty w miedzianym ekranie Faradaya. Zasila on baterię kondensatorów Mundorf poprzez wykonane na zamówienie cewki, tworząc tym samym prawdziwy zasilacz dławikowy charakteryzujący się minimalnym szumem elektrycznym. Każdy kanał ma -umieszczony w niezależnej komorze i izolowany – stopień wzmacniający. Całkowicie dyskretna elektronika wykonana jest w układzie „open ended”; osiągając szerokie pasmo przenoszenia i niskie zniekształcenia poprzez zastosowanie aktywnych źródeł prądowych i kaskadowych bloków wzmacniających. Precyzyjnie dobierane tranzystory wejściowe zapewniają niskie szumy. Układ nie wymaga globalnej pętli zwrotnej. Korekta krzywej RIAA jest pasywna, optymalizowana precyzyjnymi elementami układu. Ustawienia wzmocnienia dla MM i MC oraz obciążenia wkładki są łatwo ustawialne przełącznikami na podstawie urządzenia.
Wszystkie elementy złączone razem: innowacyjna topologia układu, zoptymalizowane ekranowanie elektryczne, wyjątkowa jakość elementów oraz eliminacja mikrofonowania przez odpowiednie prowadzenie masy powodują, że Trilogy 907 jest jednym z liderów w swojej klasie. Jak mówi Nic Poulson: „Olbrzymia przestrzeń, niski poziom szumów i niskie zniekształcenia dynamiczne to tylko niektóre z cech, które osiągnęliśmy na drodze do ostatecznego celu: wyjątkowej muzykalności. Doskonale wykonany i przeznaczony do odtwarzania muzyki na najwyższym poziomie, Trilogy 907 wyczarowuje muzykę, która żyje i oddycha, która przekazuje w pełni magiczną esencję winylu”.
Dane techniczne:
Wymiary (przedwzmacniacz): 150 x 220 x 38 mm (W x D x H)
Wymiary z gniazdami (przedwzmacniacz): 150 x 235 x 38 mm (W x D x H)
Waga (przedwzmacniacz): 2,0 Kg
Wymiary (zasilacz): 132 x 225 x 57 mm (W x D x H)
Waga (zasilacz): 2,85 Kg
Wymiary (w opakowaniu): 330 x 290 x 195 mm (W x D x H)
Waga (w opakowaniu): 5,9 Kg
Pobór mocy: 10 Watów
Wejścia: 2 RCA
Impedancja wejściowa: 47 kiloomów (ustawiana przez użytkownika)
Pojemność wejściowa: 100pF (ustawiana przez użytkownika)
Wzmocnienie: 50 dB, 64 dB lub 70 dB (ustawiane przez użytkownika)
Pasmo przenoszenia (krzywa RIAA): 20 Hz – 20 kHz +/- 0,25dB
Impedancja wyjściowa: 150 omów
Faza: Właściwa (bez odwrócenia)
Cena detaliczna Trilogy 907 wynosi 13690 zł. Opcjonalnie dostępne są wersje lakierowane w różnych kolorach.