O planach firmy REL ACOUSTICS na 2020 rok mówi dr KIRILL NENAROKOMOV, dyrektor ds. sprzedaży.
O sobie | Zajmuję się sprzedażą REL-a na całym świecie, poza naszymi „domowymi” rynkami, czyli Wielką Brytanią i USA. Mamy dwa zespoły ludzi – jeden w historycznej siedzibie REL-a w Wielkiej Brytanii i drugi w amerykańskim Berkeley. Od momentu zakupu firmy przez Johna Huntera, 9 lat temu, to firma międzynarodowa.
Stereo vs kino domowe | Przez ostatnie dwa lata REL skupił się mocno na dotarciu do konsumentów przez internet – chodzi głownie o dotarcie z informacją o naszych produktach. Dlatego też naszym podstawowym zadaniem było kreowanie unikatowych materiałów („unique content”). Oraz, co oczywiste, projektowanie nowych produktów. Z tym jesteśmy ostrożni, ponieważ chcemy zachować historyczne wytyczne, zmieniając jedynie moc, schodząc nieco niżej, ale to wszystko w ramach nakreślonych wiele lat temu.
REL to firma, która wyrosła z rynku stereofonicznego – i nic się pod tym względem nie zmieniło. Nasze subwoofery stosowane są z kolumnami niemal wszystkich firm na świecie. Jeśli spojrzymy na naszą ofertę, to widać, że to podział 70/30, gdzie aż 70% to subwoofery zaprojektowane z myślą o stereo. Ale nie dlatego, że rynek kina domowego się załamał, bo jest kilka rynków na świecie, gdzie sprzedajemy więcej produktów do kina domowego niż do stereo. To, dla przykładu, USA (największy na świecie), Szwecja (największy w Europie), Rosja, Polska, jak również Tajlandia. Połowa tych subwooferów instalowana jest przez firmy instalacyjne, a połowa sprzedawana w salonach audio.
Dwa lata temu zaproponowaliśmy nową serię HT, powstałą z myślą o kinie domowym z podstawowego przedziału cenowego. To wciąż dobry rynek i chcieliśmy, aby ludzie mieli możliwość zakosztowania „dźwięku REL-a” w swoich systemach i żeby były to subwoofery przystępne cenowo. Jeśli ktoś ma kolumny d kina domowego za jakieś 15 000 złotych, to seria HT będzie do nich idealna.
Plany na 2020 | W 2020 roku chcemy iść drogą, którą wyznaczyliśmy dwa lata temu. Nie kontrolujemy proporcji między stereo i kinem domowym, a reagujemy na to, czego potrzebują nasi klienci. Ale jeszcze większy nacisk chcemy położyć na edukację, na jeszcze lepsze informowanie o tym, czym jest REL, dlaczego ludzie powinni się z nim zapoznać i w ogóle o tym, jak powinien wyglądać wysokiej klasy system audio i audio-wideo.
Od samego początku istnienia firmy naszym założeniem było umożliwienie reprodukcji dźwięku od najniższych częstotliwości z tą samą precyzją i tą samą szybkością, co reszta pasma. Chodzi o to, aby z kolumn o ograniczonym paśmie przenoszenia stworzyć system o pełnym paśmie. Możemy wziąć dowolne kolumny dostępne na rynku i poszerzyć ich pasmo przenoszenia. Dźwięk robi się wówczas znacznie bardziej naturalny. Chcemy w tym roku zająć się właśnie wyjaśnianiem ludziom, jak to działa. To taka praca u podstaw :)
Dwa ostatnie lata były dla naszej firmy niezwykle udane – w 2018 roku sprzedaż wzrosła o 20%, a w 2019 o 50%, a to bardzo, bardzo dużo. Udało się to dzięki, w dużej mierze, naszej pracy włożonej w przygotowanie materiałów firmowych, tekstów itp., dostępnych online – i chcemy się tego trzymać również w tym roku. Żeby sprzedawać subwoofery musimy mieć do czynienia z dobrze dobranym systemem audio – dlatego nasza rola edukacyjna nie kończy się na subwooferach, ale obejmuje całość systemu. Tak więc – popularyzacja dobrego dźwięku.
W tym roku mamy kilka fajnych rzeczy do pokazania. Do sprzedaży trafi specjalna wersja naszego subwoofera T9i. Będzie to wersja w jasnych kolorach, rozświetlających wnętrze (w drugiej połowie roku). Pracujemy także nad wymianą naszej high-endowej linią. Chcemy, aby była po prostu ładniejsza, bardziej lifestylowa. W innych liniach chcemy zaproponować drobne zmiany, które przełożą się jednak na lepszą estetykę i lepszy dźwięk. Tak więc – żadnych dużych zmian, raczej kontynuacja. KN
Fot.: Mariya Papkova/Мария Папкова | REL
Strona internetowa producenta: rel.net | Dystrybucja w Polsce: Audio Center Poland