Duński Ortofon ma w Polsce nowego dystrybutora. Jest nim zarejstrowana w Krakowie spółka CNT Audio. Jej plany dotyczą nie tylko zwiększenia świadomości marki i otwarcia się na nowe kanały dystrybucji.
Dzieje się to w bardzo ważnym dla Ortofona jubileuszowym roku, bowiem wszedł on właśnie w drugie stulecie swojej działalności. Setną rocznicę Ortofon uczcił limitowaną serią 1000 srebrnych wkładek Concorde Century oraz jeszcze rzadszą, wyprodukowaną ledwie w 100 egzemplarzach modelem SPU Century. Jej jedyny w Polsce egzemplarz, który inicjowała działania CNT Audio trafił na aukcję charytatywną, organizowaną przez Program Trzeci Polskiego Radia.
Ortofon ściśle współpracuje z z duńskim Uniwersytetem Technicznym oraz słynnym szwedzkim uniwersytetem w Chelmers, co pozwala firmie zachować pozycję lidera w dziedzinie szeroko pojętej mikrotechnologii. Jednym z efektów współpracy nauki i techniki jest opracowanie takiego modelu wkładek gramofonowych, których cechy zostały dostosowane do preferencji muzycznych melomanów i audiofilii.
W każdej grupie wkładek, w trzech grupach cenowych, poczynając od najtańszych 2M, przez serię Quintet aż do najdroższych – Cadenza, kolorem czerwonym oznaczony jest model podstawowy w każdej serii, następnie wyższy model jest oznaczony kolorem niebieskim, jeszcze wyższy brązowym a najwyższy czarnym. Ten sam typ oznaczeń zastosowano również w kablach Ortofona. Zawsze najniższy model jest oznaczony kolorem czerwonym, wyższe w kolejności niebieskim i brązowym a najwyższy czarnym.
Dodatkowo każdy kolor danej wkładki oraz okablowania predestynuje ją – jak sugeruje producent – „do z góry określonego typu muzyki”. Wkładki czerwone to modele podstawowe, o ogólnym zastosowaniu do wszystkich gatunków muzyki, kolorem niebieskim są oznaczone wkładki dedykowane do muzyki rockowej, popowej i elektronicznej. Kolorem brązowym oznaczone są wkładki, które najlepiej sprawdzą się w jazzie i muzyce klasycznej. Wszystkie wkładki oznaczone kolorem czarnym to najwyższy model w każdej serii, wyposażone są w igły Shibata i odpowiadają oczekiwaniom najbardziej zaawansowanych odbiorców.
Warto dodać, że w ostatnich tygodniach CNT kupiło gramofonową markę JR Audio, planuje także mocno zaistnieć w niszowym, ale ważnym segmencie drobnych akcesoriów audio.