Vifa ściśle współpracowała z duńskim producentem tekstyliów, firmą Kvadrat, aby stworzyć wełniane pokrycie dla głośników, zachowując dbałość o środowisko naturalne. „Tekstylia noszą oznaczenie EU EcoLabel, co potwierdza zgodność ze ścisłymi standardami środowiskowymi EU EcoLabel w całym cyklu życiowym materiału, od przetwarzania surowego materiału, zawartości barwników, poprzez procesy produkcyjne przyjazne dla środowiska, aż po trwałość i jakość. Ponadto materiał zdobył certyfikat GREENGUARD Gold, który jest potwierdzeniem braku negatywnego wpływu na jakość powietrza w przestrzeni wewnątrz budynku” – stwierdza Michael Sørensen, prezes firmy Vifa, i dodaje: „Kiedy mówimy, że nasze produkty są trwałe, odnosi się to również do warunków, w których są wytwarzane” – kontynuuje.
W oficjalnej informacji prasowej przesłanej przez Audio Klan, polskiego dystrybutora marki Vifa, można przeczytać: „Niektórzy mogą stwierdzić, że czarny to nie jest kolor. Ale dla zespołu odpowiedzialnego za projekt głośników Vifa z pewnością jest. Dlatego w modelach Copenhagen 2.0, Stockholm 2.0 i Oslo wprowadzono nowy, wykwintny odcień, dodany do palety naturalnych kolorów: łupkowy czarny. Podobnie elegancki głośnik przenośny Helsinki zyska szerszą paletę kolorystyczną”.
Niezależnie od modelu, celem było znalezienie nowej, neutralnej i jednocześnie eleganckiej barwy. Jak sama nazwa wskazuje, inspiracja pochodzi od łupka; ten jest efeketem procesu skandynawskiej natury, ściskającej pod ciśnieniem glinę, błoto i inne materiały organiczne. „Dlatego też nowy kolor – jak zaznaczają Polacy – pozostaje w zgodzie z silnymi nordyckimi korzeniami, które są integralną częścią DNA marki”.
Copenhagen 2.0, Stockholm 2.0, Helsinki i Oslo z nowym wykończeniem w kolorze łupkowy czarny już wkrótce trafią do sprzedaży. Sugerowane ceny detaliczne głośników pozostaną na tym samym poziomie, co dotychczasowe wersje kolorystyczne:
Copenhagen 2.0 – 3199 zł
Stockholm 2.0 – 5699 zł
Helsinki – 1795 zł
Oslo – 2199 zł