Wytwórnia For Tune poinformowała o poszerzeniu swojej oferty wydawniczej o nową serię oznaczoną kolorem srebrnym; w jej skład wejdą krążki zawierające muzykę dawną. Pierwszymi „srebrnymi” albumami są „Tutti Virtuosi” oraz „baRock & Vienna”.
Trombastic to warszawski zespół wąskomenzurowych puzonów historycznych, specjalizujący się w wykonawstwie muzyki z okresu renesansu i baroku. Ten jedyny w swoim rodzaju polski zespół gra na puzonach altowych, tenorowych, basowym i kontrabasowym. Od 1987 roku regularnie koncertuje w kraju i za granicą. Był gościem najważniejszych polskich festiwali muzyki dawnej, a także wydarze n organizowanych w Czechach, Holandii, Norwegii, Grecji i w Niemczech. Muzycy Trombastic – oprócz dbałości o stronę wykonawczą – zajmują się również odszukiwaniem i opracowaniem nieznanych utworów muzyki polskiego i europejskiego renesansu, dzięki czemu odzyskują one dawną świetność. Wybór utworów, które znalazły się na płycie „Tutti Virtuosi”, to muzyczny bukiet z wielu epok, od średniowiecza do baroku, z krajów Europy – Polski, Francji, Niderlandów, Włoch, Niemiec, Austrii – jej dworów, kościołów i jarmarków. Pośród nich znalazły się radosne tańce: sarabandy, gawoty, pawany, galiardy, spagnoletta – to prawdziwa „dyskoteka” renesansowej i barokowej Europy. Warto dodać, że większość prezentowanych utworów nie została skomponowana na takie instrumentarium. W przypadku wielu z nich kompozytorzy w ogóle nie napisali, na jakie mają być instrumenty lub dopuszczali różne możliwości ich udziału. Więcej było wtedy wolności wykonawczej. Trombastic podjął się więc opracowania tych utworów na swój skład, poszerzony jak nigdy dotąd o wielu zaprzyjaźnionych instrumentalistów. Zaproszone do tego nagrania – zupełnie odmienne od puzonów – harfa, flety, dudy, skrzypce tworzą inny, delikatniejszy obraz dźwiękowy. Harfa to czysta poezja, dudy – archaiczno-plebejska i orientalna wykwintność, skrzypce – jądro muzyki. Puzony zaś i gościnne trąbki barokowe dopełniają siłę Trombastica złocistym blaskiem i porywają w górę. Ciekawy to zestaw pełen barw i kontrastów. Tak o tym projekcie wypowiedział się Jacek Urbaniak: „Tak bogato rozbudowany skład instrumentów pozwolił zespołowi na sięgnięcie po potężne formy typowe dla muzyki europejskiej XVII i XVIII wieku, jak choćby „Sonata Pian’e Forte” Andrei Gabrieliego, komponującego monumentalnie brzmiące utwory dla weneckiej bazyliki św. Marka. Trombastic: idzie piękna siła!
Jolanta Sosnowska z powodzeniem wykonuje muzykę od baroku po współczesność, z zachowaniem kanonów interpretacji każdej epoki. Jest zdobywczynią I nagrody w Konkursie Skrzypcowym im. Paula Rollanda w USA i finalistką kilku prestiżowych konkursów muzyki dawnej. Jako skrzypaczka barokowa, koncertująca na oryginalnym XVIII-wiecznym instrumencie, ma na swoim koncie występy solowe w holenderskim Concertgebouw Amsterdam (jako stypendystka holenderskiej Jumpstart Jr. Foundation) i w austriackim Konzerthaus Wien. W roku 2012, po sukcesach na II Międzynarodowym Konkursie im. Heinricha Bibera w St. Florian, została zaproszona do wykonania recitali w ramach festiwali muzyki dawnej Resonanzen i Innsbrucker Festwochen der Alten Musik w Austrii. Oprócz występów w niemal wszystkich krajach europejskich, ma na swoim koncie także koncerty w Japonii, Meksyku, Peru, w Rosji i w USA. Artystka dokonała również licznych nagrań płytowych i audycji radiowych, m.in. dla austriackiego radia ORF, meksykańskiego OPUS oraz takich wytwórni płytowych, jak Sony Classical, Pan Classics, Gramola, Deutsche Grammophon czy Naxos. Prezentowana przez wydawnictwo For Tune płyta „baRock & Vienna” to pierwszy album w dyskografii artystki z muzyką austriacką (wyjątek: „Sonata in D major RV 810” Vivaldiego), w większości barokową, na którym prezentuje ona specjalną selekcję utworów, pochodzących zarówno ze zbiorów austriackich jak i brytyjskich. Trzy spośród siedmiu kompozycji umieszczonych na płycie („Sonata in a”, „Sonata Prima”, „Seconda Aria in D major”) zostały nagrane po raz pierwszy w historii światowej fonografii.