Kilka dni temu w Warszawie miała miejsce premiera nowości produktowych marki Kruger&Matz. Tej jesieni w ofercie polskiego producenta pojawią się – prócz nowo zapowiedzianych flagowych modeli smartfonów i tabletów – aktywne kolumny podłogowe Passion oraz Journey.
Z myślą o wszystkich tych, którzy oprócz dobrego brzmienia z telewizora cenią sobie estetykę, Kruger&Matz rozszerzył swój asortyment o dwa eleganckie zestawy kolumn aktywnych. Smukła kolumna z wbudowanym wzmacniaczem rozwiązuje problemy związane z doborem dodatkowego sprzętu oraz koniecznością podłączania dużej ilości kabli.
W czasie prezentacji premier produktowych Kruger&Matz pokazał dwa tego typu rozwiązania. Pierwszą z propozycji jest zestaw Passion. Dwie 3-drożne kolumny podłogowe o mocy wyjściowej 2 x 80 W gwarantują, jak twierdzi producent, „głębokie i zrównoważone brzmienie, dostarczając tym samym niezapomnianych wrażeń”. Z przodu każdej z kolumn znajdują się dwa 5-calowe głośniki średniotonowe oraz tweeter z neodymowym magnesem i membraną wykonaną z wysokiej jakości jedwabiu. Z boku umieszczony został 8-calowy głośnik niskotonowy, którego zadaniem jest zapewniać „mocną reprodukcję najniższych częstotliwości, której efektem jest duża dynamika mocnych basowych dźwięków”.
Podobne rozwiązanie Kruger&Matz prezentuje w aktywnym zestawie kolumn Journey 2.0 o mocy 2 x 60 W. Na przodzie każdej z 3-drożnych kolumn umieszczono dwa 4-calowe głośniki średniotonowe oraz 1-calowy głośnik wysokotonowy. Całości dopełnia 8-calowy głośnik basowy, znajdujący się z boku kolumny.
Każdy z tych zestawów posiada szeroki wachlarz możliwości. Wyposażenie w port USB, czytnik kart SD oraz dwa wejścia RCA urządzenie pozwala na bezpośrednie odtwarzanie zawartości audio z przenośnych odtwarzaczy multimedialnych. Ci, którzy swoją całą cyfrową bibliotekę muzyczną przetrzymują na telefonie docenią możliwość szybkiego parowania smartfona za pomocą łączności Bluetooth. Ciekawą opcją jest też możliwość odbierania stacji radiowych.
Nowe aktywne kolumn głośnikowych Kruger&Matz to również niespotykany w tego typu zestawach design. Elegancka i smukła obudowa kolumn pokryta fornirowanym drewnem, które z przodu dopełnia fortepianowa czerń sprawiają, że będą się świetnie prezentować w każdym wnętrzu.
Poza dwoma zestawami kolumn podłogowych swoją premierę miały również dwa zestawy aktywnych monitorów. W eleganckiej obudowie z fornirowanym drewnem każda z kolumn z zestawu Inspire 2.0 skrywa 5‑calowy głośnik średniotonowy oraz tweeter. Ostatni z zaprezentowanych zestawów różni się od pozostałych przede wszystkim wyglądem – obudowa kolumn Prime 2.0 została wykonana z plastiku. W jej wnętrzu umieszczono 4-calowy głośnik średniotonowy i 1-calowy głośnik wysokotonowy. Oba zestawy posiadają wbudowany moduł Bluetooth oraz dwa wejścia RCA, co daje możliwość podłączenia zewnętrznych źródeł dźwięku.
Kolumny aktywne Passion zostały wycenione na 1299 zł, zaś za model Journey trzeba będzie zapłacić 799 zł. Producent nie podał przewidywanych cen monitorów Inspire oraz Prime.
Przy okazji prezentacji nowych produktów firma Kruger&Matz ogłosiła start kampanii wizerunkowej, której celem będzie „zwiększenie rozpoznawalności oferowanych produktów oraz wzbudzenie zainteresowania i zaufania odbiorców”. Medialna ofensywa obejmuje reklamy w telewizji, radiu, kinach oraz na stronach internetowych. Dodatkowym elementem promocji marki Kruger&Matz jest też akcja billboardowa na ok. 150 nośnikach w całej Polsce.
Najważniejszym elementem kampanii promocyjnej jest spot reklamowy z udziałem Michała Leszka, twórcy Kruger&Matz, który przekonuje odbiorców dlaczego warto zaufać marce. Kampania opiera się na stworzonej w 2013 roku strategii z mocnym przekazem wartości, którymi kieruje się Kruger&Matz. Jak twierdzi Leszek, większość produktów elektronicznych produkowana jest w Chinach, dlatego zachęca on do dokonywania świadomych wyborów. To od konsumenta zależy, czy kupi produkt znanego światowego producenta, czy też wybierze spełniający te same funkcje i równie perfekcyjnie dopracowany technologicznie i jednocześnie dużo tańszy telefon lub tablet Kruger&Matz. Twórca marki przekonuje, że warto mu zaufać, a zaoszczędzoną różnicę przeznaczać na to, co w życiu ma prawdziwą wartość oraz znaczenie np. realizację swoich pasji. W spocie Michał Leszek odnosi się też do zaangażowania Kruger&Matz w kampanię „It’s your life, just take it”, poprzez którą pomaga pasjonatom w rozwijaniu ich zainteresowań. Do udziału w reklamie została zaproszona ubiegłoroczna finalistka tej kampanii Dominika Orlik, której Kruger&Matz sfinansował zakup nowego motocykla.
Rozpoczynająca się 24 września kampania reklamowa obejmuje 45s. spoty emitowane w TVP1 i TVP2, a także lokalnych kinach w całym kraju. Dodatkowo w Radio Zet emitowane będą 15s. reklamy komunikujące nowości produktowe Kruger&Matz – najnowszy flagowy smartfon LIVE 3 oraz tablet EDGE1161 z procesorem Intel Core M oraz systemem Windows 10. W działaniach promocyjnych położono także silny nacisk na media społecznościowe oraz Internet. Aktywności reklamowe w sieci opierają się na Facebooku i kanale Youtube. Dodatkowym elementem promocji projektu marki Kruger&Matz jest też kampania billboardowa na ok. 150 nośnikach w całej Polsce.
Autorem koncepcji oraz scenariusza spotu reklamowego jest Michał Leszek, który po raz kolejny powierzył produkcję spotu agencji MAPI, z którą współpracuje od ponad trzech lat. Za reżyserię i zdjęcia odpowiada Piotr Maczkowski. W planowanie i zakup mediów ponownie zaangażowano dom mediowy Mediapol, a za działania komunikacyjne odpowiada Anna Malitka-Babik, PR Manager Kruger&Matz. Kampania potrwa do połowy października.