01 Grudzień 2015

1. rok działu „News”

MAGAZYN HI-FI/HIGH-END

Źródło: "HIGH FIDELITY"

1 grudnia 2014 roku redakcja magazynu „High Fidelity” miała przyjemność zaprezentować Państwu nowy, odświeżony dział „News”. Został on już zapowiedziany wcześniej, bo we wstępniaku do 128. numeru naszego czasopisma. Z okazji jubileuszu chciałbym, jako osoba odpowiedzialna za najmłodszy w „High Fidelity” dział, podzielić się z Państwem garścią faktów i statystyk.

Newsy w zupełnie nowej odsłonie publikowane są – jak już wspomniałem – nieprzerwanie od 1 grudnia 2014 roku. W czasie tych 365 dni pojawiło się aż 875 wpisów, co daje ok. 2,4 wpisu na dzień. Z dumą mogę podkreślić, że udało mi się spełnić swój plan informowania Państwa o maksymalnie wielu rzeczach związanych bardziej (sprzęt, targi, magazyny) lub mniej (muzyka od audiofilskich wydawnictw, koncerty) z branżą audio. Co więcej, na łamach „High Fidelity” gościły newsy nie tylko od naszych partnerów, ale również firm czy osób z całego świata, które nie współpracują z nami na żadnej płaszczyźnie. Był to kolejny ważny punkt w moim planie, który – mam nadzieję – udało się w pełni zrealizować. Pragnę również wyrazić zadowolenie, że jako pierwsi (lub często jedyni) w Polsce informowaliśmy o pewnych wydarzeniach; najjaśniejszym tego przykładem był news z 15 czerwca o zmianie formuły wystawy Audio Show (teraz: Audio Video Show). Wtedy właśnie zaprezentowaliśmy naszym czytelnikom szereg ważnych faktów dotyczących warszawskich targów, ich nową nazwę oraz logo.

Najważniejsze jest jednak, że doceniliście Państwo nasze starania – statystki pokazują, że dział „News” odwiedza miesięcznie od 40 000 do ok. 45 000 czytelników. Warto zaznaczyć, że ci unikatowi użytkownicy liczeni są niezależnie od ludzi czytających sam magazyn „High Fidelity” – ci zliczani są przez program z którego korzystamy osobno. Zdecydowana większość z nich (ok. 95%) trafia na tą stronę w sposób bezpośredni albo dzięki linkom umieszczanym na różnych stronach czy portalach społecznościowych. Od jakiegoś czasu na linki do naszych newsów można trafić także na wyszukiwarkach typu Google czy Yahoo – przez kilka miesięcy, na skutek błędu, nie były one tam indeksowane. Tym bardziej cieszę się z osiągniętych przez nas w tym roku wyników.

W następnym roku nie planujemy żadnej rewolucyjnej zmiany. Przyjęta przez nas forma prowadzenia działu „News” sprawdziła się – najwyraźniej – na tyle dobrze, że nie widzimy po prostu takiej potrzeby. Naturalnie dalej chcielibyśmy utrzymać ten sam wysoki poziom i informować Państwa o wszystkim co interesujące i ciekawe w branży audio.

Dziękuję raz jeszcze Państwu i zapraszam do dalszej lektury :)

Bartosz Pacuła

Młodszy redaktor „High Fidelity”
Redaktor działu „News”



Więcej o...
"HIGH FIDELITY"

Krakowskie Towarzystwo Soniczne to nieformalna grupa melomanów, audiofilów, przyjaciół, spotkająca się po to, aby nauczyć się czegoś nowego o produktach audio, płytach, muzyce itp.

CO W MAGAZYNIE

Czytaj najnowszy numer