23 Luty 2017

Touched by High Fidelity: Pylon Audio Emerald w Premium Sound

KOLUMNY GŁOŚNIKOWE

Źródło: "HIGH FIDELITY"

Zapiski z siedzenia kierowcy

Drugie z kolei spotkanie z kolumnami Pylon Emerald HF (jak w skrócie określamy „Touched by High Fidelity”) miało miejsce w gdańskim salonie Premium Sound. Do Trójmiasta przyjechaliśmy z rodziną dzień wcześniej, po to, aby spędzić w Sopocie kilka dni. Szok tlenowy, jaki przeżyliśmy wysiadając z pociągu, jasne, mocne słońce, którego w Krakowie nie widzieliśmy od dłuższego czasu wytrąciły nas z równowagi i musiało upłynąć trochę czasu, abyśmy się przystosowali do tej, dla nas nowej, rzeczywistości.

Na drugi dzień było już wszystko na swoim miejscu. Tym bardziej, że salon Premium Sound, w którym byłem po raz pierwszy, okazał się bardzo przyjemny, dobrze zaopatrzony i gościnny. Dysponuje on dwoma salami – jedną przystosowaną akustycznie, dość mocno wytłumioną i drugą z małym wytłumieniem. Spotkanie miało się odbyć w tej pierwszej. Do Gdańska przybyli panowie z Pylon Audio, tj. Mateusz Jujka (prezes) oraz Marek kostrzyński (główny inżynier). Odtwarzacz CD i wzmacniacz firmy SoulNote przywiózł Artur Mierzwiak (audiopunkt.pl), a wzmacniacz Fezz Audio pan Maciej Lachowski.

Już koło 11.30, czyli na pół godziny przed godziną „zero”, zacząłem się martwić. Nie dźwiękiem systemu – ten był bardzo fajny – ale liczbą ludzi. Okazało się, że do Premium Sound przyjechało dużo więcej niż sala mogła pomieścić. Zaproponowałem więc, że podzielmy warsztaty na dwie części – salon ulokowany jest obok galerii handlowej, można by więc przeczekać pierwszą turę. Wszyscy obecni się ze mną zgodzili, po czym nie wyszedł nikt :)

Ale przecież o to chodzi – to świetnie, że mogłem mówić do tak licznej grupy, tak dobrze wyedukowanej, tak osłuchanej. Dodajmy, ze wśród słuchających znalazł się także Robert Kanaan, muzyk który wraz z Krzysztofem Dudą i Przemysławem Rudźem wydaje za chwilę płytę „Trójmiasto”, która ukaże się pod patronatem „High Fidelity”. Warsztaty zaplanowane były na 1,5 godziny plus przerwa, a skończyło się na 3 godzinach plus przerwa. Nie da się jednak przerwać w połowie, jeśli ma się tak wdzięcznych słuchaczy! W przerwie wśród obecnych na sali rozlosowane zostały kolumny Pylon Audio z serii Opal. Na zakończenie wszyscy chętni otrzymali specjalne tabliczki poświadczające uczestnictwo w imprezie.

Wszystkim serdecznie dziękuję za przybycie, było mi bardzo miło Was poznać – do zobaczenia na kolejnych warsztatach!

Wojciech Pacuła
„High Fidelity”
Redaktor naczelny

Czas:

11 lutego 2017
12:00; 13:00

Miejsce:

Salon Premium Sound
ul. Rakoczego 31
80-171 Gdańsk

Personel:

Mateusz Jujka – Pylon Audio
Marek Kostrzyński – Pylon Audio
Wojciech Pacuła – „High Fidelity”

Program: 

– Audiofeels, „UnCovered”, Penguin Records 5865033, CD (2009) [1]
– Frank Sinatra, „Sinatra Sings Gershwin”, Columbia/Legacy/Sony Music Entertainment 507878 2, CD (2003) [2]
– Frank Sinatra, „Nice’n’Easy”, Capitol Records/Mobile Fidelity UDCD 790, „24kt Gold Collectors Edition”, Gold-CD (1960/2002)
– Peter, Paul and Mary, „In The Wind”, Warner Bros. Records/Audio Fidelity AFZ 181, „Limited Edition No. 0115”, SACD/CD (1963/2014) [1]
– Depeche Mode, „Personal Jesus”, Mute Records Ltd/Sire/Reprise 21328-2, maxi SP CD (1989) [5]
– Enya, „Enya”, BBC Entertainment BBC CD 605, CD (1987) [8]
– Portishead, „Dummy”, Go! Disc Limited/Universal Music Company [Japan] UICY-20164, SHM-CD (1994/2011) [8] lub [11]
– Michael Jackson, „Thriller. 25th Anniversary Edition”, Epic/Sony Music Japan EICP-963-4, CD+DVD (1982/2008) [5] lub [6]
– „MJ Audio Technical Disc vol.6”, Seibundo Shinkosha Publishing, MJCD-1005, CD (2013) [13]
– Porcupine Tree, „Deadwing”, Lava 93437, CD (2005) [5]
– Nat ‘King’ Cole, „Penthouse Serenade”, Capitoll Jazz/EMI 94504, “Super Bit Mapping” CD (1952/1998) [19]
– Diana Krall, „Wallflower”, Verve/Universal Music LLC UCCV-9577, “Deluxe Edition”, SHM-CD + DVD (2015) [1]
– Rosemary Clooney, „Rosemary Clooney sings Ballads”, Concord/Stereo Sound SSCDR-007, „Flat Transfer Series”, CD-R (1985/2016) [2]
– Andrzej Kurylewicz Quintet, „Go Right”, Polskie Nagrania „Muza”/Warner Music Poland 4648809, „Polish Jazz vol. 0”, Master CD-R (1963/2016) [1]
– Depeche Mode, „Ultra”, Mute/Sony Music Labels SICP-30543, Blu-spec CD2, (2007/2014) [2/6]
– Nirvana, „In Utero”, Geffen GED 24536, CD (1993) [4]
– Mark Hollis, „Mark Hollis”, Polydor 537 688-2, CD (1988) [4]
– Pet Shop Boys, „Super”, Sony Music Labels (Japan) SICX-41, CD (2016) [2]
– Leonard Cohen, „Popular Problems”, Sony Music Labels SICP-4329, CD (2014) [7]
– The Handsom Family, „Singing Bones”, Carrot TopSAKI036, CD (2003) [5/6]
– Anita Lipnicka, „Vena Amoris”, Mystic Production MYSTCD 244, CD (2013) [12]

Więcej o...
HIGH FIDELITY"

Krakowskie Towarzystwo Soniczne to nieformalna grupa melomanów, audiofilów, przyjaciół, spotkająca się po to, aby nauczyć się czegoś nowego o produktach audio, płytach, muzyce itp.

CO W MAGAZYNIE

Czytaj najnowszy numer