pl | en
Wystawa


Data: 6-7.11.2010 (sobota, niedziela)

Miejsce: Hotel Jan III Sobieski, Hotel Kyriad, Hotel Bristol

Organizator: Adam Mokrzycki Services

Kontakt: info@audioshow.com.pl

Strona organizatora: Audio Show

Tekst: Adam Mokrzycki Services
Zdjęcia: wystawcy

Organizator Audio Show, największej wystawy w tej części Europy, firma Adam Mokrzycki Services przysłała pierwsze informacje dotyczące jej najnowszej edycji (reportaż z 2009 roku TUTAJ). Podajemy je poniżej. A ja już dzisiaj zapraszam wszystkich na tę imprezę, bo jak pokazuje doświadczenie ostatnich lat to jedna z najciekawszych imprez audio w Europie.

Audio Show to mekka audiofilów naszej części Europy, a i – coraz częściej – obowiązkowy punkt programu każdego szefa sprzedaży i wielu właścicieli nawet największych światowych firm audio. W ciągu ostatnich lat wystawa wypracowała sobie markę dalece wykraczającą poza wymiar lokalny, stając na równi z tak uznanymi wystawami, jak chociażby Top Audio w Mediolanie. A wszystko to dzięki wysmakowanej, ale i szerokiej ofercie oraz nieporównywalnemu klimatowi, który zawdzięcza rzeszy melomanów, audiofilów, ludzi związanych z branż profesjonalnie, a także ludzi, którzy dążą do doskonałości, także w dziedzinie odtwarzanej w domu muzyki. Wystawy to miejsce, w którym dystrybutorzy i producenci starają się pokazać to, co maja najlepszego, często też najdroższego, a także starają się zaprezentować swój punkt widzenia i swoją filozofię dźwięku i produktu. W tym roku trzy hotele, w których Audio Show się odbywa, będą miejscem spotkań z absolutem w postaci kilkunastu referencyjnych, bezkompromisowych systemów.

W Sali Wilanów I cieszyńska firma Voice zaprezentuje potężne, należące do serii Magellan kolumny Grand Concert firmy Magellan. Te kosztujące 210 000 zł (za parę) behemoty są wyższe od człowieka i mają aż osiem głośników – cztery niskotonowe, dwa średniotonowce i dwa wysokotonowce. Ich pasmo przenoszenia zaczyna się już przy 28 Hz. Do ich napędzenia użyta zostanie amerykańska elektronika firmy Balanced Audio Technology (BAT), w składzie: końcówki mocy REX (146 980 zł za parę) oraz przedwzmacniacz VK-52SE (48 990 zł). Voice przewiduje korzystanie z dwóch źródeł – cyfrowego i analogowego: odtwarzacza CD VK-D5SE (34 990 zł) oraz gramofonu Pro-Ject Audio Systems X-Tension z ramieniem Ortofon RS-309D (ramię – polska premiera, całość 22 490 zł) i wkładką Sumiko Palo Santos Presentation (10 100 zł). Do wyprostowania krzywej RIAA posłuży ceniony na świecie przedwzmacniacz gramofonowy Balanced Audio Technology VK-P10SE Super Pack (41 990 zł). Cena zestawu (bez okablowania) – 515 540 zł.

Niespodziankę przygotowuje też firma Audio System, która właśnie została polskim dystrybutorem dwóch marek, z których jedna zostanie pokazana w tym roku. Mowa o niemieckim Burmestrze, którego chromowane obudowy kryją zaawansowaną elektronikę, a kolumny mogą stawać do konkursu Mister Elegancji. I to one będą podstawą tej prezentacji – posłuchamy modelu B80 (124 900 zł). Kolumny te swoje rozwiązania biorą wprost z topowego modelu B100. Wstęgowy głośnik i metalowe głośniki średniotonowe ustawione są w konfiguracji znanej jako d’Appolito, a głośniki niskotonowe promieniują przez poziome wycięcia w bocznej ściance kolumn. Solidna obudowa z MDF o grubości ścianek 37 mm, wewnętrzne wzmocnienia, metalowe elementy i głośniki dają w efekcie kolumnę o wadze 65 kg. Ważącą 5 kg zwrotnicę zamontowano osobnej komorze. Kolumny napędzi system należący do serii Top Line. W jej skład wchodzą odtwarzacz CD z paskowym napędem 089 (64 600 zł), przedwzmacniacz 088 (64 600 zł), nieco zmniejszona wersja legendarnego 077, wykorzystująca najlepsze rozwiązanie Burmestera, moduły wzmacniające X-Amp2 oraz końcówka mocy 911 MK 3 (69 200 zł). Cena systemu (bez okablowania) – 323 300 zł. Dodajmy, że w innym systemie tego dystrybutora zobaczymy najnowsze kolumny MBL-a, model 116F (65 560 zł). Elektronika to oczywiście MBL. Cena systemu (bez okablowania): 258 840 zł.

Jak zwykle z nowościami wystąpi również firma FastAudio, która w Gaperii I zaprezentuje nowiutkie kolumny Wilson Audio, model Sophia 3 (80 000 zł), napędzane elektroniką Acoustic Research – przedwzmacniaczem Reference 5 i końcówką Reference 110. Źródłem będzie system dCS-a – Scarlatti DAC/Clock/CDT

Nie samym ekstremalnym hi-endem człowiek żyje, dlatego interesującym kontrapunktem powinna być prezentacja firmy Audio center, która postara się przekonać zwiedzających, że także systemy budżetowe mogą zagra na miarę naszych oczekiwań. W skład proponowanego przez nich systemu wejdą m.in. nowe kolumny Monitor Audio z serii BX oraz już okrzyknięty odkryciem, kosztujący 1500 zł przetwornik D/A Arcam rDAC. Dźwięk do niego będzie pochodził zarówno z nowego odtwarzacza Blu-ray tej firmy, jak i z komputera. A to dlatego, że rDAC wyposażony jest w topowy odbiornik asynchroniczny USB.

W Kyriadzie będzie można posłuchać samych premierowych produktów: systemów głośnikowych Ascendo System M-S (140 000 zł), elektroniki Convergent Audio Technology (150 000 zł) oraz Soulution (150 000 zł), a także najnowszego gramofonu Bergmann Audio Sleipner w komplecie z wkładką Air Tight PC-1 Supreme (160 000 zł). Acsendo debiutują w Polsce, więc warto zobaczyć, jak technologia ułatwiająca wyrównanie fazy wstęgowego głośnika wysokotonowego oraz woofera – w osobnych modułach – przekłada się na dźwięk. Interesujące będzie też porównanie dwóch gigantów elektroniki – lampowej firmy z USA Convergent Audio Technology oraz elektroniki solid-state ze Szwajcarii w postaci urządzeń Soulution. Czy zastosowana technologia na tak wysokim poziomie cenowym jest istotna? Czy lampa będzie lepsza od tranzystora? Warto usłyszeć to na własne uszy. I na koniec krótkie zaproszenie do Brystolu. Bedzie tam miała miejsce polska premiera amerykańskich kolumn Magico Q5 (241 900 zł), ważących prawie 200 kg sztuka. Ich obudowa w całości wykonana jest z aluminium, podobnie jak solidne, grube wewnętrzne wzmocnienia – kratownica spinająca wszystkie ścianki. Głośniki te zdążyły już namieszać podczas tegorocznej wystawy High End w Monachium, trzeba więc zobaczyć, co też takiego w nich jest. Kolumny napędzane będą monoblokami Ayre MX-R (80 000 zł) i przedwzmacniaczem Ayre KX-R (80 000 zł). Znowu mamy więc do czynienia z topową elektroniką danej marki. Źródłem będzie system angielskich inżynierów dCS-a: Scrlatti DAC/Clock/CDT (230 000 zł).

Jak zwykle wspaniałości zobaczymy i usłyszymy w salach krakowskiej firmy Nautilus Hi-End. W dużej sali w hotelu Brystol usłyszymy:

  • wzmacniacze mocy Ayon Audio Vulcan,
  • przedwzmacniacz Ayon Audio Spheris (premiera),
  • odtwarzacz Ayon Audio CD-05s (premiera),
  • głośniki Avantgadre Acoustic Duo Mezzo. W Sobieskim z kolei:
  • wzmacniacz mocy Accuphase A-65,
  • przedwzmacniacz Accuphase C-3800 (premiera),
  • odtwarzacz Accuphase DP-600,
  • głośniki Dynaudio Special Twenty-Five Signature Edition (premiera).

W ostatniej chwili pan Władysław Skrzypczak, właściciel firmy Pro Audio Bono przysłał informacje dotyczące jego udziału w imprezie. Pisze tak:

„Zamierzamy pokazać oczywiście wszystko, ale skoncentrować uwagę odwiedzających nas na:
- standardowej platformie antywibracyjnej oraz którejś z platform SE [zamówiłem dla siebie platformę PAB z podwójnej sklejki – podzielę się z pierwszymi wrażeniami w następnym wstępniaku – przyp. WP],
- stoliku antywibracyjnym, a w zasadzie dwóch stolikach, jednym posadowionym na łożyskowych stopkach antywibracyjnych naszej produkcji, a drugim - na stożkach antywibracyjnych PAB;
- zestawie: drewniana podstawka pod monitor (stand) oraz dedykowana jej platformie antywibracyjnej PAB pod głośnikiem.

Będziemy mieli dwa zestawy:
- pierwszy lampowy oparty na urządzeniach Sophia Electric albo Tri z Hi-End Studio;
- drugi tranzystorowy oparty być może na zestawie Ayre oraz na elektronice Regi, w tym oczywiście na ich gramofonie.

Prezentacje będą dwuetapowe, najpierw na zestawach, w których np. przedwzmacniacz będzie zdjęty z naszej platformy lub stolika, a później w układzie, gdy znajdzie się na tym stoliku. Z doświadczenia w swoim salonie odsłuchowym wiem, że to powinno wystarczyć do udokumentowania pozytywnego wpływu naszych urządzeń na dźwięk. Jeśli odwiedzający nas (apartament 701) będą mieli jakieś inne oczekiwania co do ustawienia sprzętu, lub zechcą skonfrontować swoje antywibratory z naszymi, to umożliwimy im to.”

Zapraszamy – będzie się działo!!! 

Pytania, podpowiedzi, zarzuty itp. prosimy kierować na adres: opinia@highfidelity.pl

KIM JESTEŚMY?

„High Fidelity” jest miesięcznikiem audio, ukazującym się nieprzerwanie od 1 maja 2004 roku. Do października 2008 roku nosił tytuł „High Fidelity OnLine”. Jego celem jest próba dotarcia do tego co najważniejsze – do MUZYKI. Wierzymy, że aby oddać pełnię zamierzeń kompozytora, wykonawcy, realizatora, konieczne jest zapewnienie maksymalnie przezroczystego toru odsłuchowego. Takich urządzeń, w każdym przedziale cenowym, szukamy. Najciekawsze prezentujemy na łamach magazynu.
Polityka pisma jest prosta: interesuje nas to, co dobre, innowacyjne, unikalne. Nie testujemy rzeczy słabych lub niedopracowanych – życie jest na to zbyt krótkie... Współpracujemy ze wszystkimi producentami, dystrybutorami i salonami audio, bez względu na to, czy się w piśmie reklamują, czy nie. Wychodzimy z założenia, że najważniejszy jest Czytelnik i pismo jest tak dobre, jak dobre są testy. Reszta przychodzi potem sama. Jesteśmy pasjonatami – melomanami i audiofilami jednocześnie, dlatego stopienie się tych dwóch rzeczy jest dla nas najważniejsze.

FOTO

ZDJĘCIA TESTOWANYCH URZĄDZEŃ WYKONYWANE SĄ PRZY UŻYCIU SPRZĘTU FIRMY



Aparat cyfrowy:
Canon 7D, EF-24-105/L IS USM + EF 100 mm 1:2.8 USM

UŻYCZONEGO PRZEZ FIRMĘ