POLSKIE FIRMY AUDIO W ODCZUCIU KLIENTA, NA PRZYŁADZIE MARKI NoweAudio Poniższy tekst dotyczy firmy nowe audio, której wzmacniacz mocy opublikowany został w nr. 77 „High Fidelity” 1. września 2010. Można go przeczytać TUTAJ. Zapraszamy do wzięcia udziału w dyskusji dotyczącej polskich producentów, polskich produktów, ich szans i nie-szans w starciu z zagraniczną konkurencją. Tekst: Daniel Sadowski Kontakt: d.sad@tlen.pl |
Dziś przy śniadaniu przełknąłem oprócz kawy i lekkiej kanapki test monobloków marki NoweAudio popełniony na łamach HF. Przełknąłem i pomimo wielu ciepłych słów napisanych przez Naczelnego na temat tego produktu nie wywarł on na mnie najmniejszego wrażenia, podobnie jak spożyte przeze mnie produkty, a dodam, że pijam naprawdę wyśmienitą kawę – przynajmniej w moim subiektywnym odczuciu. I nie chodzi tu o wartość testu, a tym bardziej samych wzmacniaczy, bo pomysł pod każdym względem jest genialny! Ale o fakt, że na pomyśle najprawdopodobniej się skończy. Ponieważ z przykrością muszę stwierdzić, że to najwyraźniej kolejna polska marka z pomysłem, z dobrym lub bardzo dobrym produktem, która jednak nie ma szans zaistnieć na rynku. A mnie jako konsumenta interesują jedynie produkty, które mogę kupić, a nie wyroby hobbystyczne, jakim najprawdopodobniej są mono3.5 . Marką NoweAudio i jej produktem zainteresowałam się z początkiem wiosny. Pierwszym odruchem w takiej sytuacji jest sprawdzenie strony internetowej producenta. Jestem w stanie zrozumieć jej minimalizm, jednak naprawdę umieszczenie lepszych zdjęć w wyższej rozdzielczości, na których widać cokolwiek i które nie psują obrazu urządzenia nie powinno być problemem, ale może się czepiam. Lecz fakt iż strona funkcjonuje jedynie w języku angielskim jest doprawdy niewybaczalny! Nie dodaje to marce ani splendoru, ani nie uwiarygodnia jej w oczach klienta, a zapominanie o własnym podwórku jest naprawdę nieładne. To poważne faux pas, jeśli już jesteśmy tacy międzynarodowi. Postanowiłem więc zasięgnąć informacji u źródła. Tym samym wysłałem maila do firmy z prośbą o napisanie kilku słów na temat produktu, przybliżonej ceny, miejsc odsłuchu, w których można empirycznie zmierzyć się z końcówkami, kilku zdjęć w wyższej rozdzielczości oraz, co było niezmiernie istotne odpowiedzi na pytanie, czy na indywidualne zamówienie można otrzymać produkt w wersji anodowanej na czerwono. Oto cała odpowiedź jaką otrzymałem od Pana Wojciecha Unterschuetza: |
Dla mnie to kpina, tym bardziej, że od czasu mojego maila do wrześniowego testu mono3.5 na łamach HF minęło już niemal pięć miesięcy, a system, w którym spokojnie mogły grać, gdyż był „składany” od podstaw, dawno jest już kompletny. A co do wykonania egzemplarza pod indywidualne zamówienie, przy praktycznie jednostkowej produkcji, naprawdę nie powinno być z tym żadnego problemu, tym bardziej, że zazwyczaj wiąże się to z większym wynagrodzeniem dla producenta, proszę chociażby spojrzeć na przykłady marek pojawiających się na łamach HF jak; ASR, Ancient Audio, które bardzo cenię, także za podejście do klienta, czy nawet Leben i Ayon Audio. |
strona główna | muzyka | listy/porady | nowości | hyde park | archiwum | kontakt | kts
© 2009 HighFidelity, design by PikselStudio,
serwisy internetowe: indecity