CHRISTIAN WILLISOHN
HOLD ON Program: 1. Hold On, I'm Waiting For You 2. Little Angel 3. No More Tears In Vain 4. Heartbroken Man 5. Caruso 6. Black Day 7. Blues In My Bottle 8. Have I Told You Lately 9. Little Fish 10. The Man In Your Life 11. Blues On The World Całkowity czas: 47:43 Wykonawcy Warstwa SACD: Christian Willisohn, wokal i fortepian Warstwa CD (dodatkowo): Thilo Kreitmeier - saksofon Titus Vollmer - gitara Christian Struck – rożek angielski Matthias Engelhardt – bas elektryczny Hans-Jorg Maucksch – bas bezprogowy Richard Hollander – perkusja Miejsce i czas nagrania: Crear, Agryll, Szkocja; dodatkowe instrumenty dla seksji CD: Stockfisch Studios, Northeim, Niemcy; 1-5 września 2004 Inżynier dźwięku: Günter Pauler Wydawca: Stockfisch SFR 357.4038.2. Szczegóły: płyta hybrydowa, warstwa SACD: „Direct Cut”; materiał warstwy CD z dodatkowymi instrumentami. Data wydania: 2005 Format: SACD/CD (5.1 + stereo) JAKOŚĆ DŹWIĘKU: SACD REFERENCJA CD10/10
To nie jest nowa płyta, jednak musimy ją przedstawić. To na niej znajduje się bowiem jeden z najlepiej zarejestrowanych głosów. To jedno powinno wystarczyć, jednak druga rzecz wiąże się ze sposobem, w jaki nagrano tę płytę. Jest to bowiem krążek hybrydowy SACD/CD z wersją SACD stereo i wielokanałową. Inaczej niż zwykle, materiał warstwy CD nie jest taki sam, jak materiał stereofonicznej warstwy CD. Oto bowiem wersja SACD zawiera jedynie głos Willisohna i fortepian, a na potrzeby CD dograno w niemieckim studiu firmy dodatkowe instrumenty. Jest to więc dość skomplikowana historia. Stockfisch opisuje płytę jako Direct Cut Super Audio CD. Analogowy sygnał z mikrofonów – w tym przypadku to sześć lampowych mikrofonów Neumann /Gefell UM 75 oraz dwa mikrofony Neumann TLM 50 – prowadzony jest do przedwzmacniaczy mikrofonowych Grace 801, a następnie do przetworników DSD emmLabs ADC Mk IV. Osiem ścieżek (sześć dla wersji wielokanałowej oraz dwie dla stereofonicznej) nagrywane są w twardodyskowym rejestratorze SADiE DSD8. Materiał z niego jest bez obróbki wysyłany do tłoczni, gdzie tworzy się szklaną matrycę. Nie ma chyba krótszej drogi od mikrofonu do płyty. Warstwa CD zwykle tworzona jest w studiu w procesie nazwanym Direct SBM, dzięki któremu osiąga się 20-bitową rozdzielczość. Tutaj było inaczej. Przekonwertowano stereofoniczny sygnał DSD na PCM wysokiej rozdzielczości (zapewne 24/96) i dograno do tego dodatkowe instrumenty, tworząc właściwie inny materiał. Nagrania na warstwę SACD dokonano w szkockim, przepięknym, kameralnym studio Crear Recordings w Szkocji. Do monitoringu użyto wzmacniacze Classé oraz pięć takich samych kolumn B&W Bowers&Wilkins Nautilus 801. Użyto także wszędzie kabli sieciowych Ferromag. PŁYTY PROSTO Z JAPONII POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ |
||
© Copyright HIGH Fidelity 2008, Created by B |