THE BASSFACE SWING TRIO
Tribute To Cole Porter Program: 1.Dream Dancing 2.Easy to Love 3.Night and Day 4.Love for Sale 5.It’s De-Lovely 6.You’d Be So Nice to Come Home To 7.Ev’ry Time We Say Goodbye 8.I Love Paris Total Time: 39’04 Wykonawcy: THE BASSFACE SWING TRIO Thilo Wagner – fortepian Jean-Philippw Wadle – kontrabas Florian Hermann – perkusja (gościnnie) Barbara Bürkle – wokal Wydawca: MDG, MDG SFR 357.8056.1 Szczegóły: nagranie Direct-To Disc DSD oraz Direct-To Disc LP, limitowana edycja (500 sztuk) zawierająca płytę SACD/CD (stereo) oraz płytę LP 180 g Direct Metal Master Data wydania: 1 maja 2008 Inżynier dźwięku: Hans-Jörg Maucksch Christian Struck Hendrik Pauler Günter Pauler Miejsce nagrania: Studio Pauler Acoustics JAKOŚĆ DŹWIĘKU: 7-8/10
Dobrze pamiętam test poprzedniej płyty The Bassface Trio (recenzja TUTAJ) z utworami Gershwina, ponieważ to moim zdaniem płyta referencyjna – i to w każdym z formatów, w których została wydana: LP, SACD i CD. Myślę, że duża w tym zasługa sposobu realizacji (na żywo, do kilku mikrofonów miksowanych w analogowym mikserze do stereo) oraz sposobu zapisu – dla każdego z nośników wybrano odpowiedni sposób rejestracji. I tak płyta LP była nacinana na żywo (Direct-To-Disc), zaś płyta SACD na rejestrator SACD. Warstwa CD prawdopodobnie została utworzona z warstwy DSD w procesie Direct-SBM, pozwalającym zachować niemal 20-bitową rozdzielczość. Nowa produkcja tria jest niby-taka sama. To wciąż trzech muzyków, z gościnnym wokalem, a nagranie dokonane zostało w fantastycznym studiu Pauler Acoustics na żywo, bez żadnych nakładek, za pomocą siedmiu mikrofonów zmiksowanych do stereo i nagranych w czasie realnym. Inaczej niż wcześniej nagranie master było jedno – była to rejestracja DSD 2,8224 MHz, z której pobrano sygnał do płyty LP (Direct metal Master, 180 g) oraz CD. To spora zmiana, sygnalizowana zresztą napisem na zielonym (wcześniej był czerwony) pasku, gdzie napisano dość enigmatycznie: „DSD 2.8224 MHz-To-Disc”. Oznacza to, że sygnał ze stołu mikserskiego był wysłany do 1-bitowego przetwornika A/D DSD, a następnie do stacji komputerowej. Pobrany stamtąd sygnał posłużył do wyprodukowania mastera Direct-Cut-SACD. To ma być nowatorska metoda – wcześniej do komputerowej obróbko sygnału do tłoczenia DMM używano sygnału PCM... (tak zrealizowano płyty Sary K. Water Falls oraz Davida Rotha Pear Diver - recenzje TUTAJ). Co ciekawe, do monitorowania nagrania użyto wzmacniaczy Flying Mole DAD-M3, a więc wzmacniaczy cyfrowych. Kable – Vovox. PŁYTY PROSTO Z JAPONII POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ |
||
© Copyright HIGH Fidelity 2008, Created by B |