Jonathan Freeman-Attwood
Trumpet MasqueTrumpet Masque


Program:
1. Louis Marchand: Grand Dialogue du 5e ton
2. François Couperin: Chromhorne sur la Taille
3. Giovanni Gabrieli: Canzon seconda
4. Joan Cabanilles: Tiento XVII de Pange lingua punt alt
5. Francisco Correa de Arauxo: Tiento de medio registro, no. 36
6. Heinrich Schütz: Der Herr ist gross, SWV 286
7. Claudio Monteverdi: Laudate Dominum
8. Dietrich Buxtehude: Ein feste Burg ist unser Gott
9. Georg Böhm: Vater unser in Himmelreich
10. John Dowland: When the poore Criple
11. Anthony Holborne: Dovehouse Pavan and Galliard
12. Henry Purcell: Fantasia 4, Z735
13. Jan Pieterzoon Sweelinck: Variations on Onder een linde groen
14. Jean-Baptiste Lully, arr. Purcell: Scocca pur
15. Heinrich Ignaz Franz von Biber: Sonata VIII
16. Georg Muffat: Sonata no.5 in G major

Kompozytorzy:
Heinrich Ignaz Franz von Biber, Georg Bohm, Dietrich Buxtehude, Juan Cabanilles, Francisco Correa de Arauxo, Francois Couperin, John Dowland, Giovanni Gabrieli, Antony Holborne, Jean-Baptiste Lully, Louis Marchand, Claudio Monteverdi, Georg Muffat, Henry Purcell, Heinrich Schutz, Jan Pieterszoon Sweelinck, Daniel-Ben Pienaar,

Wykonawcy:
Jonathan Freeman-Attwood – trąbka
Daniel-Ben Pienaar - fortepian

Inżynier dźwięku: Philip Hobbs
Studio: St George, Brandon Hill, Bristol 16-18 lipca 2007

Wydawca: LINN Records, CKD 310
Szczegóły: nagrania dostępne na stronie www.linnrecords.com w postaci Studio Master 88,2 kHz/24-bit
Data wydania: 12 maj 2008

Format: SACD4.1/SACDst/HDCD

JAKOŚĆ DŹWIĘKU: 8/10

Jonathan Freeman-Attwood, z nowym angażem jako szef londyńskiej Royal Academy of Music jest wszechstronnie utalentowanym trębaczem. Nagrywając głównie dla małych, niezależnych wytwórni zdobył wiele wyróżnień i nagród, chociażby Gramophone Awards. Urodzony w RPA Daniel-Ben Pienaar jest znanym i wielokrotnie nagradzanym pianistą.
Trumpet Masque to miejsce eksploracji przez duet Jonathan Freeman-Attwood nowych miejsc w zakresie trąbki i fortepianu. Głównie przez aranżację barokowych utworów, napisanych na inny skład. Na płycie tej Jonathan Freeman-Attwood i Daniel-Ben Pienaar spoglądają w nowy i świeży sposób na muzykę XVII wieku, zdejmując z niej kontekst historyczny.

Nagranie ma wysoki średni poziom siły dźwięku (jest głośne po prostu). Dokonane z pewnej odległości pozwoliło zachować naturalną dynamikę obydwu instrumentów, a jednocześnie oddaliło je nieco od słuchacza. Mamy więc sporo „pre”-echa, czyli tego, co jest przed wykonawcą. Trąbka jest zadziorna i mocna, a kiedy trzeba, jak w utworze Françoisa Couperina Chromhorne sur la Taille - miękka i ciepła. Fortepian wydaje się instrumentem towarzyszącym i jemu dość daleka perspektywa nagrania nie przysłużyła się tak dobrze, jak trąbce. Całość ma zrelaksowany charakter, jednak wolałbym, żeby nagranie miało bardziej mięsisty i nieco bardziej rozdzielczy dźwięk. Więcej substancjalności po prostu. To jednak sprawa moich preferencji, a nie obiektywnej oceny.



Dystrybucja: LINN Polska


PŁYTY PROSTO Z JAPONII

CDJapan



POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ


© Copyright HIGH Fidelity 2008, Created by B