JUDITH OWEN
HAPPY THIS WAY Spis utworów: 1 Conway Bay 4:01 Dyrygent: Hummie Mann Personel: Judith Owen - piano, vocals; Sean Hurley - electric bass; Gościnnie: Orchestra Seattle Strings 2 Painting by Numbers 2:26 Personel: Judith Owen - piano, vocals Hammond B3, backing vocals; Sean Hurley - electric bass; Richard Thompson - electric guitars; Luis Conte - drums, percussion; 3 Nicholas Drake 2:35 Personel: Judith Owen - piano, vocals; Sean Hurley - electric bass; Richard Thompson - acoustic guitar Gościnnie: Richard Thompson - vocal 4 Sympathy 3:13 Dyrygent: Jeremy Holland-Smith Personel: Judith Owen - piano, vocals; Sean Hurley - electric bass; Gościnnie: Air-Edel Strings; Richard Watkins - french horn 5 Cool Life 3:48 Personel: Judith Owen - piano, vocals; Sean Hurley - electric bass; Lenny Castro - congas; Grant Mitchell - organ Gościnnie: Ian Shaw - vocals 6 Carry 3:27 Personel: Judith Owen - piano, vocals; Sean Hurley - electric bass; Luis Conte - congas; Gościnnie: Julia Fordham - vocals 7 Happy This Way 2:45 Personel: Judith Owen - piano, vocals; Sean Hurley - electric bass; Lenny Castro - percussion; Grant Mitchell - accordian, bodran, djambe, percussion 8 We're Only Human 3:39 Personel: Judith Owen - piano, vocals; Sean Hurley - electric bass; 9 Love Has 2 Faces 2:52 Dyrygent: Jay Weigel Personel: Judith Owen - piano, vocals; Sean Hurley - electric bass; Gościnnie: The Weigel Quartet 10 Dark Clouds 2:54 Dyrygent: Jeremy Holland-Smith Personel: Judith Owen - piano, vocals; Sean Hurley - electric bass; Gościnnie: Air-Edel Strings; Richard Watkins - french horn 11 My Father's Voice 3:20 Personel: Judith Owen - piano, vocals; Sean Hurley - electric bass; 12 Enough (bonus track) 3:25 Personel: Judith Owen - piano, vocals; Gościnnie: Cassandra Wilson - vocals Aranżacja: Quantic Wydawca: LINN Records, AKD 299 Data wydania: 8 października 2007 Format: SACD5.1+2.0/HDCD Judith Owen, córka znanej, brytyjskiej śpiewaczki operowej, to wokalistka pochodząca z Kalifornii, w LINNI-e będąca na występach gościnnych. Pomysł na to nagranie urodził się podczas festiwalu w Edynburgu – Edinburgh Festival Fringe w roku 2006, kiedy to Judith wystąpiła wraz z nagrywającym dla LINN Records Ianem Shawem (recenzja jego ostatniej płyty Drawn to All Things TUTAJ). Szerszej publiczności dała się poznać pod koniec lat 90. Porównywana najczęściej do Joni Mitchell, Barbary Streisand i Dusty Springfield, a nawet do Cassandry Wilson, kalifornijska wokalistka pozostaje sobą. Poprzednie płyty to Emotions On A Postard 1996 roku, Limited Edition z 2000 oraz 12 Arrows z 2003. Do dyskografii należy także zaliczyć EP-kę Christmas In July z roku 2004. Utwory n najnowszym nagraniu mieszczą się między różnymi stylami – wciąż oryginalne i różnorodne, jak sama artystka, mieszczą się w takich „przegródkach” jak muzyka poetycka, jazz, spiritual. Wśród gościnnie występujących artystów znajdziemy wspomnianą Cassandrę Wilson, Richarda Thompsona, Iana Shawa. JAKOŚĆ DŹWIĘKU: 7-8/10 (wokal 5/10) JAMES MACMILLAN
TENEBRAE Spis utworów: 1 Strathclyde Motets Mitte manum tuam 3:06 2 Strathclyde Motets In splendoribus sanctorum 8:11 3 Introit Give me Justice 2:47 4. Missa Brevis Kyrie 2:50 5 Missa Brevis Gloria 4:15 6 Missa Brevis Sanctus 3:03 7 Missa Brevis Agnus Dei 2:43 8 Missa Brevis At the Conclusion 1:40 9 Strathclyde Motets Data est mihi 4:25 10 Strathclyde Motets Sedebit Dominus Rex 4:40 11 Strathclyde Motets Factus est repente 2:46 12 Strathclyde Motets Videns Dominus 5:36 13 Strathclyde Motets Dominus dabit benignitatem 4:54 14 Tenebrae Responsories Tenebrae factae sunt 5:55 15 Tenebrae Responsories Tradiderunt me 5:13 16 Tenebrae Responsories Jesum Tradidit 8:15 Dyrygent: Alan Tavener Zespół: Capella Nova Produkcja: Philip Hobbs Nagrano w Greyfriars Kirk, Edinburgh, 18-21 kwietnia 2007 Inżynier nagrania: Philip Hobbs Post-produkcja: Julia Thomas at Finesplice Ltd Wydawca: LINN Records, CKD 301 Data wydania: 5 listopada 2007 Format: SACD5.1+2.0/HDCD Genialna płyta. Nie będę długo pisał, bo jej właśnie słucham. Chór w dużym, potężnym wnętrzu, uchwycony w gładki, jedwabisty, koherentny sposób, bez zacierania przestrzeni między głosami. Intensywność średnicy jest tak duża, że można na niej testować jakość wzmacniacza i jego wydajność prądową. Posłuchajmy z realistycznym (w miarę, bez przesady) poziomem głośności utworu Tenebrae Responsories II – Tradiderunt me, a zobaczymy czy kupiliśmy agregat prądotwórczy czy wyczerpaną do połowy bateryjkę. Jeśli tę ostatnią, momentalnie zacznie charczeć w głośnikach. Nie jest to objaw zbyt dużej mocy i palących się przetworników, bo poziom dźwięku wciąż nie będzie bardzo duży, a zniekształcenia generowane przez wzmacniacz. Jedyną uwagą mam do nieco zbyt mało – moim zdaniem – wypełnionej niższej średnicy, która pozwoliłaby pokazać przestrzeń w jeszcze bardziej spektakularny sposób, osadzając ją na fundamencie. Jednak i bez tego to piękna muzyka chóralna i znakomita realizacja. JAKOŚĆ DŹWIĘKU: 9-10/10 Dystrybucja: POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ |
||
© Copyright HIGH Fidelity 2007, Created by B |