“PLAYER PIANO 4: Original Compositions of the 20s”
Bösendorfer Grand Piano with Ampico Player Piano Mechanism (1927) Wytwórnia: Musikproduktion Dabringhaus und Grimm MDG 645 1404-2 Data wydania: 06.2007 Nośnik: CD Seria: Scene
Najwcześniejsze nagrania utworów skomponowanych na fortepian dotychczas były bardzo rzadkie i najczęściej absolutnie niesatysfakcjonujące z punktu widzenia jakości dźwięku. Historycznie rzecz biorąc, kompozycje te są wyjątkowymi przykładami wczesnej estetyki związanej z mechanicznym odegraniem i mogą być postrzegane jako poprzednicy nagrań Conlona Nancarrowa „Sudies for Player Piano”. Płyta ta, będąca wynikiem kilkuletniej pracy ma za zadanie przybliżyć kilka kluczowych kompozycji związanej z muzyką mechaniczną lat 20. Ponieważ większość z nich nie posiada zapisu nutowego, rolki dla mechanizmu fortepianu były szukane w całej Europie. Celem było odegranie ich na dokładnie tym samym instrumencie i mechanizmie (Ampico-Bösendorfer grand), przenosząc rolki niekompatybilne z systemem Ampico. Niektóre z oryginalnych rolek nie posiadały informacji o dynamice, stąd pomocne okazało się porównanie ich z innymi, ostatnimi wersjami. JAKOŚĆ DŹWIĘKU: 7/10 „DEBUSSY/FAURÉ/CAPLET”
Claude Debussy (1862-1918) String Quartet Animé et très décidé Assez vif et très rytmé Andantino, doucement expressif Très modéré André Caplet (1878-1925) Conte Fantastique d’après une des Histoires extraordinaires d’Edgar Poe: Le Masque de la Mort rouge pour quatuor à cordes et harpe Gabriel Fauré (1845-1924) Quatuor à cordes op. 121 Allegro moderato Andante Allegro Wykonawcy: Leipziger Streichquartett Marie-Pierre Langlamet, harp Wytwórnia: Musikproduktion Dabringhaus und Grimm MDG 307 1430-2 Data wydania: 06.2007 Nośnik: gold-CD Seria: Gold
Duch Francji objawia się w trójkach, stąd kompozycje trzech francuskich kompozytorów, z których napisał w swoim życiu tylko jeden – zawarty właśnie na tej płycie – kwartet smyczkowy. To kompozycje Gabriela Fauré (1845-1924), Claude Debussy’ego (1862-1918) oraz André Capleta (1878-1925).Kompozytorzy ci należeli do trzech różnych generacji, a ich dziełą różnią się pod względem ekspresji, detali kompozycyjnych oraz koncepcji formalnych. Wszystkie mają jednak gęstą i logiczną strukturę, a jednak żaden nie poświęca muzyki w imię techniki. Nagranie zostało dokonane w styczniu (10-12) 2006 roku w kościele Paul-Gerchard w Lipsku. JAKOŚĆ DŹWIĘKU: 7/10 POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ |
||
© Copyright HIGH Fidelity 2007, Created by B |