Fumio Yasuda + Theo Bleckman
"Las Vegas Rhapsody (The Night They Invented Champagne)"
![]() Las Vegas, miasto grzechu, to miejsce, gdzie grali wszyscy najwięksi muzycy minionego stulecia, a wśród nich muzyczni protoplaści Theo Blackmana, jak np. Frank Sinatra, Sammy Davis Jr., Jerry Lewis, Dean Martin, Elvis Presley czy Wayne Newton. Chcąc uczcić 100-lecie miasta japoński kompozytor Fumio Yasuda zaaranżował szesnaście popularnych melodii na orkiestrę specjalnie dla niemieckiego wokalisty Theo Blackmana. To mieszanka wybuchowa, ponieważ jedwabisty, przypominający nieco Sinatrę, a jeszcze bardziej Cheta Bakera (ale o głębszym brzmieniu) głos Theo w połączeniu z orkiestracjami Yasudy i repertuarem dały płytę, która jest rodzynkiem w katalogu firmy Winter&Winter. Chyba żadna inna płyta W&W nie powstała z tak bezwstydnym zamiarem zabawy. Bo bawimy się przez cały czas, nucąc wpadające w ucho melodie, śpiewając z Theo "Teacher's Pet", zaaranżowany w stylu lat 30-tych na kontrabas i wielogłosową polifonię (także w wykonaniu Theo) czy kiwając się w rytm barowej odsłony jednego z największego przebojów Sinatry - "You Make Me Feel so Young". To jest płyta, po którą sięga się często i chętnie, niezależnie od pogody za oknem, tylko po to, żeby odetchnąć. Jest to bowiem rozrywka na wysokim poziomie, gdzie zbiegły się w jedno wyczucie Theo i znakomite nagranie, charakterystyczne dla tej wytwórni. JAKOŚĆ DŹWIĘKU: 9/10 Wytwórnia: Winter&Winter
Music Edition Numer katalogowy: 910 116-2 Nośnik: CD DJANGO BATES
"WINTER TRUCE (And Homes Blaze)"
![]() Płyta "Winter Truce" należy do projektów, które za każdym razem, kiedy się do nich wraca odsłaniają inne oblicze. Pierwsze wrażenie może być porażające, przede wszystkim przez intensywność muzyki i aranżacji. Kiedy otrząśniemy się z szoku i spojrzymy dokładniej, to jak w lesie, nagle okaże się, ze są drzewa i drzewa - bliżej i dalej, ale są też i inni mieszkańcy lasu. Tak jest i tutaj. Anarchistyczna momentami, momentami bezwstydnie melodyjna płyta, dzieło brytyjskiego muzyka Django Batesa została oryginalnie wydana w roku 1995 przez japoński oddział Polydoru, a w dziesięć lat później pieczołowicie zremasterowana w Niemczech i słychać ją tak, jakby zawsze należała do katalogu W&W. Przy odsłuchu warto zwrócić uwagę na niski bas w utworze nr 3 "...And A Golden Pear". Ma on zwarty charakter, bez wyraźnego uderzenia sygnalizowanego wyższymi dźwiękami, a raczej z fizycznym pchnięciem, którego nie usłyszymy, a poczujemy. Oczywiście, jeśli system to potrafi. W "New York, New York", przy wejściach całego zespołu dźwięk jest lekko kompresowany i nie otwiera się, jak wcześniej przy "You Can't Have Everything". Góra jest raczej krótko trzymana i jest osadzona nieco głębiej względem średnicy, nie należy się więc spodziewać feerii dźwięcznego cykania. Dźwięk w ogóle jest nakierowany na średnicę i wyższy bas, co daje solidny, pełnokrwisty przekaz. Lubicie nieszablonowe granie, wyłamujące się z utartych kolein melodyki i rytmiki? Django Bates ma coś dla Was. JAKOŚĆ DŹWIĘKU: 8/10 Wytwórnia: Winter&Winter
JMT Edition Numer katalogowy: 919 078-2 Volume #78/81 Nośnik: CD Remaster 24-bitowy Adrian von Ripka; maj 2005 |
||
© Copyright HIGH Fidelity 2006, Created by SLK Studio |