2006-02-16
PANASONIC WSPIERA IGRZYSKA OLIMPIJSKIE W TURYNIE
Panasonic, Oficjalny Sponsor XX Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Turynie (10-26 lutego), poinformował o dostarczeniu najnowocześniejszej infrastruktury do medialnej obsługi zawodów. W jej skład wejdą profesjonalne systemy nagłośnieniowe RAMSA, wielkoformatowe ekrany Astrovision oraz kamery DVCPRO P2 i wyposażenie rejestrujące DVCPRO HD i DVCPRO50.
75 profesjonalnych systemów nagłośnieniowych RAMSA zostało zainstalowanych w 14 miejscach rozgrywek olimpijskich. Jeden z nich, Panasonic WS-LA1, opracowany specjalnie z myślą o wielkich przestrzeniach, po raz pierwszy wykorzystany zostanie podczas ceremonii otwarcia oraz zamknięcia igrzysk na stadionie Stadio Olimpico w Turynie. Systemy RAMSA funkcjonują także w Wiosce Olimpijskiej, w Głównym Centrum Prasowym oraz na większości aren sportowych. Systemy RAMSA gwarantują perfekcyjny, naturalny i ciepły a zarazem pełen mocy dźwięk o niskiej dystorsji. Są one niezastąpione zwłaszcza w miejscach, gdzie potrzebna jest długodystansowa transmisja dźwięku o kącie rozproszenia w poziomie wynoszącym ponad 140 stopni.
Panasonic dostarczył również 29 wielkoformatowych ekranów LED , znanych pod nazwą Astrovision, które będą również obecne w 14 miejscach, włączając stadion Stadio Olimpico, Olympic Medals Plaza oraz Piazza Solferiono. 29 ekranów Astrovision o łącznej powierzchni 867 m2 stanowi największą liczbę wyświetlaczy LED, jaka kiedykolwiek została wykorzystana podczas igrzysk olimpijskich. Ekrany Astroviosion cenione są za imponującą reprodukcję aż miliarda kolorów, 10-bitową gradację oraz specjalną, opracowaną przez Panasonic technologię ulepszania obrazu.
Cztery ekrany o wielkości 44m2 każdy zainstalowano na Stadionie Olimpijskim. Dzięki tym urządzeniom widzowie mają możliwość śledzenia zarówno bieżących rozgrywek, jak i powtórek, co jest szczególnie ważne dla osób znajdujących się w dużej odległości od transmitowanych wydarzeń. Dwa ekrany o wielkości 88 m2 znajdują się na Olympic Medals Plaza. Na Piazza Solferino zainstalowano ekran mierzący 28 m2. Pozostałe ekrany Astrovision mają powierzchnię od 7 do 64 m2.
Obraz wyświetlany na ekranach Astrovision najpierw rejestrowany jest na kamerze, następnie przesyłany w formie sygnału nadawczego do wbudowanego w ekranie procesora. Stamtąd sygnał przechodzi do jednostek LED, które używają złożonych kombinacji kolorów w celu wytworzenia finalnego obrazu. Diody LED w każdym panelu są dostrajane komputerowo, aby zapewnić harmonijny, wysokiej jakości obraz o jasności 5000 kandeli/m2 i kącie patrzenia 130 stopni. Ponadto ekrany LED, wykazując znakomitą odporność na wahania temperatury, gwarantują bardzo dobry obraz nawet w mroźnych warunkach panujących w Turynie.
O doskonałej jakości i niezawodności ekranów Astrovision świadczyć może fakt, że są one wykorzystywane na igrzyskach olimpijskich od ponad 20 lat.
Trzecią grupą profesjonalnych urządzeń, bez których trudno byłoby sobie wyobrazić olimpiadę są kamery DVCPRO P2 oraz wyposażenie rejestrujące DVCPRO HD i DVCPRO50. Panasonic dostarczy 200 magnetowidów DVCPRO, 100 kamer oraz 600 monitorów LCD do Międzynarodowego Centrum Nadawczego, na areny sportowe oraz do stacji nadawczych.
W dziedzinie transmisji sportowej, wykorzystującej technologię HDTV Panasonic odgrywa kluczową rolę w dostarczaniu niezbędnego wyposażenia dla nadawców przechodzących na ten format. Gospodarz igrzysk w Turynie - TOBO (Torino Olympic Broadcasting Organization) wykorzystuje DVCPRO 50 jako oficjalny standard zapisu video. Organizacja ta korzysta także z licznych profesjonalnych magnetowidów, kamer i monitorów. Inne stacje telewizyjne, które posiadają już urządzenia HD firmy Panasonic, podczas olimpiady będą wykorzystywać ten sprzęt do dodatkowych, przeznaczonych dla własnej publiczności nagrań i transmisji.
Wykorzystywane w Turynie kamery DVCPRO P2, zapisujące obraz na kartach pamięci półprzewodnikowej P2 i nie mające żadnych części ruchomych, są wyjątkowo niezawodne i odporne na ekstremalne warunki pogodowe. Dzięki temu nadają się znakomicie do obsługi Zimowych Igrzysk Olimpijskich, podczas których mogą wystąpić surowe warunki atmosferyczne.
***
Panasonic - Oficjalny Sponsor Igrzysk Olimpijskich aktywnie wspiera Igrzyska Olimpijskie odkąd stał się oficjalnym Partnerem Olimpiady (TOP - The Olympic Partners) w roku 1988 w związku z Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi w Calgary. Jako członek programu TOP firma Panasonic, wspierając ideały Ruchu Olimpijskiego, inicjuje rozmaite działania, które sprzyjają promowaniu światowego pokoju. Poprzez nowoczesną technologię AV, Panasonic przenosi pasję i osiągnięcia czołowych sportowców do domów na całym świecie.
Panasonic będzie również sponsorem XXIX Letnich Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w 2008 r.
Źródło: Panasonic
|